یک مشاور و کارشناس مسائل خانواده:

آموزش مهارت‌ زندگی؛ راه دوام ازدواج

یک مشاور و کارشناس مسائل خانواده با تاکید بر اینکه آموزش مهارت‌ زندگی؛ راه دوام ازدواج است، گفت: ما باید برای تصمیم‌گیری مناسب در زندگی آینده قدرت تشخیص محاسن و معایب ازدواج سنتی و مدرن را کسب کنیم
کد خبر: ۸۸۹۸۶۲۱
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ کارگاه ازدواج آسان توسط حوزه مقاومت بسیج خواهران کوثر 3 اراک در ویژه دختران جوان در آستانه ازدواج در قالب 4 کارگاه آموزشی برگزار شد.

داعی مشاور و کارشناس مسائل خانواده با توجه به اهمیت ازدواج در اسلام گفت: در آیه 21 سوره مبارکه روم خداوند می‌فرماید« از نشانه‌های قدرت و ربوبیت او این است که برای شما از جنس خودتان همسرانی آفرید تا در کنارشان آرامش یابید و در میان شما دوستی و مهربانی قرار داد؛ یقینا در این کار شگفت انگیز نشانه‌هایی است برای مردمی که می اندیشند»

وی در ادامه با اشاره به هدف اصلی ازدواج افزود: هدف اصلی تشکیل خانواده در مرحله اول خودسازی و سپس تمرین عبادت و بندگی خداوند متعال است.

این کارشناس و مشاور مسائل خانواده ازدواج را یکی از بزرگترین مراحل زندگی هر انسانی دانست و گفت: اگر مسیر در این زمینه درست تشخیص داده شود بی شک طرفین در مسیر آرامش قرار خواهند گرفت.

داعی تصریح کرد: ازدواج بزرگترین امتحان زندگی است، که ارتباط مسقیمی با مبارزه با هوای نفسانی دارد. اگر در این امتحان قبول شویم نیمی از دین خود را تکمیل کرده‌ایم.

وی با قیاس بین ازدواج سنتی و ازدواج مدرن گفت: ما باید برای تصمیم‌گیری مناسب در زندگی آینده قدرت تشخیص محاسن و معایب ازدواج سنتی و مدرن را کسب کنیم؛ در ازدواج سنتی خانواده‌های در جریان قرار می‌گیرند و معیارهای بسیاری از جمله فرهنگی، اعتقادی، مذهبی و... بررسی می‌شود. همچنین انتخاب افراد بر اساس عقل و درایت صورت می گیرد.

این کارشناس و مشاور مسائل خانواده ازدواج در ادامه با اشاره به معایب ازدواج مدرن تصریح کرد: اشكال ازدواج‌هاى مدرن در این است كه در بسیارى از مواقع پسر و دختر از دید احساسى به مسأله نگاه مى كنند و بدون داشتن آگاهى تن به ازدواج مى دهند و مشكلات آنها پس از شروع زندگى مشترك در زیر یك سقف، مشخص شده و بروز مى كند. و بزرگترین عیب ازدواج مدرن آلودگی به گناه در طرفین است که در آینده اگر به ازدواج ختم شود باعث بی اعتمادی دختر و پسر به یکدیگر می شود.

داعی ادامه داد: همان طور که برای انجام هر فعالیتی نیازمند مهارت هستیم باید مهارت زندگی کردن را هم آموزش ببینیم. بهترین نوع ازدواج، ازدواج سنتی است که با آگاهی کامل خانواده‌ها صورت می گیرد.

وی افزود: دختران و پسران باید مهارت‌های پرسش و پاسخ در جلسات خواستگاری را بیاموزند؛ تعدادی از سوالات باید در جلسه اول خواستگاری مطرح شود و گروهی در جلسات بعدی مورد بررسی قرار گیرد. طرفین در خواستگاری باید نیاز و اهدافشان را اولویت‌بندی و واقع گرایانه به موضوعات مطرح شده در خواستگاری بیندیشند.

این کارشناس و مشاور مسائل خانواده تصریح کرد: برای ارتقاء زندگی و ایجاد آرامش در خانواده در وهله اول دختران و پسران باید در انتخاب‌شان دقت کنند تا افرادی هم کفو را برگزینند و سپس باید آداب معاشرت با همسرشان را بیاموزند.

داعی خاطرنشان کرد: زن در خانواده به عنوان رکن اصلی است و با آرامشش در زندگی باعث آرامش در خانواده می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار