فرماندار خمین با اشاره به نقش خبرنگاران در انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی جامعه گفت: آگاهی‌دهی و اطلاع رسانی به موقع، موجب فرهنگ‌سازی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۸۶۲۲
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدمهدی ساداتی فرماندار خمین در آئین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اهمیت کار خبری و اطلا‏ع‏رسانی و جایگاه خبرنگاران گفت: خبرنگاران چشم بیدار و آینه تمام نمای و منعکس کننده کار و عملکرد مسئولین هستند. و در حفظ منافع مالی و معنوی جامعه کمک می کنند.

وی افزود: خبرنگاران نقش واسطه بین مردم و مسئولین را ایفا می ‏کنند و انتقال دهنده مسائل و مشکلات از مردم به مسئولین در تراز بالاتر و پیگیر این مطالبات هستند .

فرماندار شهرستان خمین ضمن گرامیداشت شهدای رسانه، با اشاره به نقش اصحاب رسانه در دوران دفاع مقدس گفت: نقش خبرنگاران در دوران دفاع مقدس در بحث اطلاع‌رسانی از وضعیت مناطق عملیاتی و جنگی، وصف حال رزمندگان و ایجاد شور و حال و روحیه مبارزه در بین رزمندگان و پیروزی آنان انکارناپذیر است .

ساداتی تصریح کرد: در حال حاضر نیز وظیفه خطیری به عهده خبرنگاران است بدان معنا که به عنوان مجاهدان عرصه اطلاع‏رسانی و مبارزان توانمند انقلاب اسلامی در عرصه جنگ نرم هستند.

فرماندارخمین در ادامه به وظایف دیگر خبرنگاران اشاره کرد و گفت: شایسته است که گزارش اخبار توسط خبرنگاران آن‏چه حق و حقیقت است بازگو شود و امربه معروف و نهی ازمنکر را در تهیه خبر رعایت کنند و اطلاع‏رسانی شفاف و صریح کرده و فارغ از مسائل باند و سیاسی بازی باشند چراکه آن‏چه که مهم است و ارزش دارد، اقتدار نظام و کشور است.

وی افزود: خبرنگاران روحیه نقادی نیز می‌توانند داشته باشند، نقدی که سازنده، مستند و به واقعیت‏ها و حقیقت نزدیک باشد، و نباید این را هم فراموش کنند که نباید شخصیت افراد را نقد کرد بلکه کار و عملکرد مدیر برای نقد مدنظر باشد و رویکرد نقادی نباید در تقابل با مسئولین و نهادهای اداری باشد.

ساداتی در پایان خاطرنشان کرد: روز خبرنگار بهانه‌ای است برای تجلیل از کسانی است که کار آنان کمتر دیده می‏شود.

گفتنی است در این آیین از خبرنگاران، اصحاب رسانه و مطبوعات خمین با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات