عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی رفتار ناپسند برخی نمایندگان در حاشیه مراسم روز تحلیف رئیس‌جمهور را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۸۹۸۶۳۴
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج،، رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز (دوشنبه، 16 مرداد) در دومین نشست سالانه مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار رشد، با اشاره به اقدام اخیر نمایندگان در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس که با حضور موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد، گفت: نوع افراطی احساس حقارت و ذلت، جاسوسی و خیانت است اما نوع رایج‌تر و رقیق‌تر آن پیشه گرفتن نمایندگان مجلس بود و به گونه ای که با این اقدام به آدم "احساس تهوع" دست می‌دهد.

وی با بیان اینکه اکثر این نمایندگان، نمایندگان تهران بودند که در میان آنها هم آخوند بود، تصریح کرد: دیدیم که این‌ها با چه ذلتی سلفی می گرفتند و این خطر بزرگی است. در واقع این اقدام با وجود این همه اهانت که در این چند سال اخیر ما در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای به ما کرده و حق و حقوق و عزت ملت ایران را پایمال کرده‌اند، صورت گرفته است.  

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه ذلت و حقارت را در چشمان نمایندگان و گردن‌های کج آنها به مانند دوره قاجار و دوره پهلوی می دیدیم گفت: دوره قاجار و پهلوی هم همین تیپ‌ها حکومت می‌کردند، منتهی این‌ها مذهبی نما هستند و با این حال آیا این‌ها در برابر اولتیماتوم ابر قدرت‌ها می‌توانند مقاومت کنند؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه قرار بود مدرس‌ها به مجلس بروند، تصریح کرد: در دوره مدرس کشور با مسائلی هم چون انگلیس، روسیه، تهدید، اشغال، جنگ و بعد اولتیماتوم روس‌ها روبه رو بود و آنها می‌گفتند ما آمدیم بعد مجلس مثل همین نمایندگان با ذلت ترسیدند و گفتند امتیاز بدهید و الا روس ها حمله می کنند که مدرس در پاسخ گفت آقایان از ترس مرگ می خواهید خودکشی کنید شما می ترسید که آنها بکشنتان اما قبل از آن خودکشی می کنید. با عزت و شرافت پای حقوق ملت بایستید و نه آن هم اگر روس ها جرات کنند و بیایند، بگیرند و هزینه بدهند این است که آنها ایران را اشغال می کنند اما شما می خواهید قبل از آنها کشور را دو دستی تقدیمشان کنید.

وی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند از امریکا نترسید از خودتان بترسید. ما باور نمی کردیم که در دهه چهارم انقلاب و با این سرعت نمایندگان مجلس این گونه ذلیل و پست عمل کنند به گونه ای که یکی از آنها برگشته و می رود بغل آن خانم عکس سلفی بگیرد و یکی با التماس نگاه می کند. در واقع برخورد نمایندگان به گونه ای بود که به نظرم موگرینی ترسیده و با خودش گفته که نکند نمایندگان نسبت به او نظر سو دارند اما او نمی داند که صحبت مردانگی هم نیست که آنها از آن جهت بخواهند برای سلفی گرفتن جلو بیایند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه واقعا این همه ذلت و پستی را که در مجلس اتفاق افتاد ندیده بودیم تصریح کرد: این نشان می دهد داخل حکومت خطری متولد شده است در واقع عمر غرب زدگی در داخل حکومت منفجر شده است در واقع امروز شاهد ترس از غرب، عشق به غرب، جدایی غرب مواجه هستیم و این در حالی است که غرب بر سرشان می زند و بعد برایش پارس می کنند و این خیلی خطر بزرگی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: عمر ما که تمام شد ولی در این یکی دو سه دهه آینده مراقب باشید حکومت نباید به دست این ها بیفتد.

وی با بیان اینکه در برابر مستکبر باید مغرور بود تصریح کرد: بچه های ما در خلیج فارس کاری کردند که همه کشتی ها که از آنجا عبور می کنند مجبور هستند که مترجم فارسی داشته باشند و با زبان فارسی با ما صحبت کنند بعد از سوی دیگر شاهد آن اقدام از سوی نمایندگان مجلس هستیم.

پور ازغدی با اشاره به اینکه هر چه دقت کردم ببینم آیا در این اقدام نمایندگان حسن نیت بوده یا نه تصریح کرد: در چندین مجله اروپایی به خاطر این اقدام نمایندگان به ما خندیدند در واقع پستی و بی شخصیتی مانع بزرگی بر سر راه تمدن سازی نوین اسلامی است.  

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ترس از غرب، عشق به غرب و پارس کردن جلوی آن ها برای کسب رضایتشان به شکل مجسم با سلفی گرفتن نمایندگان خود را نشان داد البته اشکال نامجسم دیگری هم وجود دارد تصریح کرد: امام (ره) می گفتند که تکلیف خود را روشن کنید امریکا دشمن است اما برخی ها آن را دشمن نمی دانند و می گویند چون این کشور پیشرفته تر است باید زیر سایه آنها باشیم البته یک مدل دیگر هم که یک مدل مستقل است وجود دارد که این به معنای منزوی بودن نیست حرف ما این است که ملت ایران باید لوکوموتیو باشند نه اینکه برای حرکت در واگن ها قرار بگیرند .

وی با بیان اینکه هر گاه منافع ما با منافع دشمن تعارض پیدا کند آنها به بهانه های مختلف همچون جنگ، تحریم، موشکی و حقوق بشر تلاش می کنند حقوق ما را پایمال سازند تصریح کرد: در واقع اگر بهانه دست دشمن ندهیم آنها خودشان بهانه ای می تراشند از این رو امام خمینی (ره) فرمودند اگر مسائل خود را جدی با جهان خواران حل نکنیم هرگز آسوده نخواهیم بود. اما سوال این است که چگونه می توانیم مسائل خود را با جهانخواران حل کنیم؟ که امام نیز در پاسخ به این سوال گفته اند با جهانخواران آشتی نکنید و خود را به مرز یک قدرت بزرگ جهانی برسانید و از نظر ایدئولوژیک، سیاست، علم، اقتصاد و نظامی به یک قدرت جهانی تبدیل شوید و اگر به این جا رسیدید آنها دست از توطئه برمی دارند.  

رحیم پور با بیان اینکه امریکا در دهه 60 به هیچ کشوری حمله نکرد اما در ده سال اخیر 5 کشور اسلامی از جمله عراق، سوریه، افغانستان، لیبی و یمن را با خاک یکسان کرده تصریح کرد: برخی ها می گویند امریکا آدم شده اما واقعیت این است که امریکا وحشی تر شده است و نشانه آن هم حمله این کشور به 5 کشور اسلامی است البته اگر جرات می کردند ایران را نیز مورد حمله قرار می دادند اما می دانند با حمله به ایران جنگ جهانی سوم شکل می گیرد و از این طریق ذخایر نفتی به آتش کشیده می شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به قاطعیت امام در برابر جهانخواران تصریح کرد: زمانی که هواپیمای مسافربری کشورمان در خلیج فارس مورد حمله موشکی ناو امریکایی قرار گرفت امام خمینی (ره) خطاب به امریکایی ها گفتند که این گونه نیست که شما همواره دست به این اقدامات بزنید ممکن است نیروهای ما ناوهای شما را به قعر خیلج فارس بفرستند. در هر حال ما باید آنقدر قوی شویم که امریکا بفهمد اگر یک ضربه بزند دو ضربه می خورد و رهبر معظم انقلاب نیز به این مسئله اشاره کرده اند.

وی با اشاره به اینکه برخی ها می گویند غیر از مبارزه راه دیگری برای رویارویی با امریکا وجود دارد تصریح کرد: با این وجود امام (ره) گفته اند که راهی جز مبارزه نباید ولی با این وجود با مذاکره هم نمی شود با امریکا تعامل کرد چون یا کلاه ما را برمی دارند و یا ظلم می کنند و البته رهبر معظم انقلاب نیز در جریان مذاکرات گفتند که من به مذاکرات بد بین هستم و خواهید دیدید که به ریشتان می خندند در هر حال امروز شاهدیم برخی ها به ریششان می خندند اما امروز برخی ها که برجام نقض شده است و به ریششان می خندند به ریششان نمی گیرند و می گویند حالا حالاها برجام را نقض نمی کنند و بعد یکی دیگر می آید و می گوید نقض فاحش کرده اند.

پور ازغدی با بیان اینکه امروز یک طرف می گوید با شجاعت زمینه ادامه توافق را داریم و یک طرف هم در مجلس زیر پای اروپایی ها می افتد تصریح کرد: امام خمینی (ره) گفته اند که راهی جز مبارزه نمانده است و باید چنگ و دندان امریکا و ابرقدرت ها را شکست و گرنه آنها ما را ول نمی کنند و البته امام باز هم گفته اند که این ریسک است اما ما باید در نهایت یکی از دو راه را انتخاب کنیم که یکی از این راهها شهادت و دیگری پیروزی است.

وی با بیان اینکه برای تمدن سازی نوین اسلامی باید داربست هایی در محور کرامت انسانی بنا شود، تصریح کرد: مسلمانان باید جسارت ایجاد این داربست ها را داشته باشند البته در این مسیر تهمت، تحریم، تهدید و شایعه هم وجود دارد.

رحیم پورازغدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما در حج پیام انقلاب اسلامی را صادر کردیم، تصریح کرد: یکی از برکات حج ایجاد جنبش جهاد اسلامی فلسطین توسط فتحی شقاقی بوده از طرفی در چند سال اخیر شاهدیم که در 120 کشور جهان پرچم آمریکا را آتش می زنند البته برخی ها می گویند که این بی احترامی به ملت آمریکا است در حالی که درجریان انتخابات ریاست جمهوری شاهد بودیم که طرفداران هر دو حزب آمریکا پرچم این کشور را به آتش کشیدند و این پرچم را نماد خود نمی دانستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همچنین امروز شاهدیم که پرچم اسرائیل که آن را مقدس می دانستند در نیویورک به آتش کشیده می شود. در هر حال دشمن هم ساکت ننشسته به گونه ای که شاهدیم جهاد تکفیری ها را جایگزین جهاد اسلامی علیه استکبار کرده اند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به تفاوت های تمدن سازی اسلامی با تمدن سازی غیردینی اشاره کرد و افزود: در تمدن سازی اسلامی در کنار علم، تحصیل، رفاه، مسکن که نیازمند مدیریت عقلانی و دقیق هستند باید به آخرت خود هم توجه داشته باشیم در واقع در تمدن سازی اسلامی باید دنیا را معطوف به آخرت درست کنیم.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه در تمدن سازی اسلامی نمی توانیم از استثمار ضعفا، دروغ، غصب به حقوق دیگران، سرقت، ربا، حق کشی و فریب مردم استفاده کنیم، اضافه کرد: در تمدن دینی ثروت و قدرت هدف است اما این ثروت و قدرت باید در چارچوب اصالت دادن به خداوند و توحید باشد با این وجود اگر کسی بخواهد مردم را به جهنم ببرد حکومت باید جلوی او را بگیرد و اجازه ندهد که فساد، گناه و ربای سازماندهی شده رواج یابد. متاسفانه قوانین صددرصد اسلامی را رها کرده اند به همین دلیل امروز شاهد رواج پدیده هایی مانند ربا و رشوه هستیم و اینها مباحث کوچکی نیست و جزو محرمات و گناهان کبیره محسوب می شوند به همین دلیل پیامبر (ص) فرموده اند هم رشوه دهنده و هم رشوه گیرنده قطعا اهل جهنم هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه ربا کار ضدتوحیدی است و استثمار محسوب می شود، تصریح کرد: نظام سرمایه داری غرب با ربا شکل گرفته اما الان نیز آنها فهمیده اند که نه تنها آخرت خود بلکه دنیای خود را هم نابود ساخته اند.

وی با بیان اینکه امروز همه مشکلات را به یکدیگر ارجاع می دهند در حالی که امام خمینی فرموده اند که هر کسی که در هر کجا هست آنجا را آباد کند تا مشکلات حل شوند، تصریح کرد: همه می دانیم که چه قدر داریم چوب بی تقوایی، بی عقلی، برعرضگی، بی سوادی، تنبلی و سوء مدیریت خود را می خوریم اما بعد همه چیز به اسم اسلام تمام می شود واقعیت این است که ما باید مدیریت را اصلاح کرده و آدم های پاک تر و قوی تر سر کار بیایند.

رحیم پورازغدی با تاکید بر اینکه باید به گونه ای تمدن سازی صورت بگیرد که با دنیایی با حداقل ظلم، جنگ، نفاق و نفرت و حداکثر محبت، عدالت و برادری مواجه باشیم، اضافه کرد: چمران، طهرانی مقدم و سیدحسن نصرالله هر کدام یک نفر هستند امروز شاهدیم که هر کدام از آنها کارهای بزرگ و ماندگاری را انجام داده اند به گونه ای که شهید طهرانی مقدم با راه اندازی صنعت موشکی در کشورمان دست به کاری زده که هیچ کشوری جرات تجاوز به ما را ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه تمدن سازی اوج علم، نظم، دقت، برنامه ریزی، پیش بینی، پیشگیری، شفافیت و انسجام است، تصریح کرد: باید مردم و مدیریت متمدن داشته باشیم تا تمدن سازی نوین شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه تمدن سازی اسلامی در دو بستر عبادت و عدالت شکل می گیرد، اضافه کرد: به فرموده امام رضا علیه السلام علامت یک فرد خانواده و جامعه دینی مدیریت درست اقتصادی است.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه به فرموده امام خمینی با غرب محوری و غرب زدگی نمی توانیم ایران را آباد کنیم چراکه با این روند ایران به یک کشور دست چندم وابسته تبدیل می شود، تصریح کرد: جریان غرب گرایی از ابتدا در کشورمان بوده است که از جمله آنها می توان به بازرگان در دولت موقت و بنی صدر به عنوان نخستین رئیس جمهور کشور اشاره کرد. واقعیت این است که جریان غرب گرایی در کشورمان حذف نشده و فقط آدم های آن عوض شده اند که آخرین نمونه این آدم ها نمایندگانی بودند که در مجلس سلفی گرفتند البته برخی ها نیز در دانشگاه ها دارای این نگرش هستند و همچنان می گویند قبله آن طرف است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگرچه انتقاداتی به شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد است واقعیت این است که مصوبات این شورا باید توسط دولت اجرا شوند، تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمانت اجرایی را که بخواهد دولتی را که مصوباتی را اجرا نکرده محاکمه کند در اختیار ندارد.

به گزارش تسنیم،وی با بیان اینکه ثروت و قدرت در اختیار قوه مجریه است و کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود تمام اختیار اجرایی به دست اوست، تصریح کرد: به عنوان نمونه امروز بودجه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها را نمی دهند و این در حالی است که این نهاد باید جلسات، برنامه و انواع کارها را اجرا کند. در هر حال این مسئله موجب شده که رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از مسئولیت خود استعفا دهد.
ارسال نظرات