پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به مناسبت روز خبرنگار؛

خبرنگارن نقش حساسی در وحدت، همدلی و غرور ملی دارند

محمد محمدپور؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به مناسبت روز خبرنگار پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۸۸۹۸۷۱۷
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در متن این پیام آمده است؛ جهان و مردمان آن با ورود به عصر رسانه ها و گسترش جامعه اطلاعاتی، دوران متفاوتی را  تجربه می کنند. در دنیایی که رسانه ها جزء جدایی ناپذیر زندگی انسانها محسوب می شوند، کارکرد این پدیده در همه ابعاد زندگی فردی، اجتماعی و فرهنگی و ... معلوم و مشهود است.

امروزه جامعه ای توسعه یافته تلقی می شود که بتواند در کنار توسعه  شاخص های اجتماعی و اقتصادی و ... بر معیار آموزش و اطلاعات و در حقیقت عنصر دانایی اجتماعی تاکید کند، و بر این اساس رسانه ها با تولید اطلاعات نقش تاثیرگذاری در ارتقای آگاهی برعهده می گیرند و جامعه را در نیل به توسعه همه جانبه یاری می کنند.

در دنیای کنونی توجه به نقش و اثر رسانه در سیاستگذاری های ملی و منطقه‎ای از اهمیت اساسی برخوردار است. چراکه می بایست در فرآیند توسعه و اتخاذ استراتژیهای مناسب، نقش اساسی خویش را ایفا کنند.

در این میان خبرنگاران به عنوان اصلی ترین عناصر تولید اطلاعات و اشاعه آگاهی های عمومی، مشکلات اجتماعی را جستجو می‌کنند و مسائل و نیازهای جامعه را درک می‌کنند و برای انتشار آن خود را مسوول می‌دانند و با قلم خود به مواجهه با کاستی‌ها، سهل‌انگاری‌ها و کمبودهای موجود می‌روند و باید اذعان داشت که شغل خبرنگاری  جزو شغل های سخت و پرخطر در دنیا محسوب می شود .

رسانه ها علاوه بر کار اطلاع رسانی، خدمات ارائه شده را تحلیل و سمت و سوی توسعه را در مسیر منافع ملی قرار می دهند و باعث گسترش امید و آرامش و نشاط در جامعه هستند.

تحولات اجتماعی و سیاسی و فرهنگی در یک جامعه به فعالیت خبرنگاران وابسته است و این خبرنگاران هستند که می توانند سطح باور و اندیشه و استعداد افراد جامعه را رشد و توسعه داده و سطح علم و دانش و فرهنگ یک جامعه را بالا ببرند و هر لحظه فکری نو به جامعه ترزیق نمایند و در برابر این تعهد و دلبستگی خبرنگاران، شایسته است مسئولان نیز  قدردان این تلاش ها بوده واین زحمات را ارج نهند.

۱۷ مرداد سالروز  شهادت شهید محمود صارمی بهانه ای است که علاوه بر اشاره به رسالت خطیر خبرنگاران و اثرگذاران عرصه ‏اطلاع رسانی بر این مسئله تاکید شود که خبرنگاران نقش حساسی در  شفافیت امور و گسترش مشارکت عمومی در جریان توسعه و ایجاد وحدت، همدلی و غرور ملی ‏دارند.


ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان عرصه خبرنگاری به ویژه شهید محمود صارمی، خبرنگار جمهوری اسلامی ایران که به دست طالبان جاودانه شد، این روز را به تمامی خبرنگاران و روزنامه نگاران سخت کوش و پرتلاش کشور به ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه آذربایجان شرقی تبریک عرض نموده و توفیقات روز افزون خبرنگاران متعهد وتلاشگر را از درگاه خداوند یکتا خواهانم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار