رئیس سابق شورای امنیت رژیم صهیونیستی:
ژنرال غیورا ایلاند رئیس سابق شورای امنیت رژیم صهیونیستی که از بزرگترین پژوهشگران و کارشناسان امور نظامی و امنیتی در این رژیم به شمار می رود، اذعان کرد که تل آویو قادر به تحمل جنگ جدیدی علیه حزب الله نیست.
کد خبر: ۸۸۹۸۷۳۷
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، ژنرال غیورا ایلاند رئیس سابق شورای امنیت رژیم صهیونیستی که از بزرگترین پژوهشگران و کارشناسان امور نظامی و امنیتی در این رژیم به شمار می رود، اذعان کرد که تل آویو قادر به تحمل جنگ جدیدی علیه حزب الله نیست.

وی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: "اسرائیل قادر به تحمل جنگ جدیدی در رویارویی با حزب الله نیست".

این ژنرال صهیونیست خواهان "تلاش برای پرهیز از رویارویی یا هر اقدامی شد که باعث وقوع آن می شود".

آیلاند، حزب الله لبنان را به داشتن احتمالی سلاح کشتار جمعی متهم کرد و در عین حال گفت: "ترس و نگرانی از جنگ به علت احتمال وجود سلاحی کشتار جمعی در دست حزب الله نیست بلکه به خاطر زاردخانه سلاح های موشکی آن است که براساس ارزیابی های اطلاعاتی اسرائیل، بالغ بر130 هزار نوع موشک با بردهای مختلف است".

این ژنرال صهیونیستی گفت: "حملات اسرائیل در سوریه به منزله یک دوز پایین است که به شیوه ای بسیار حساب شده از آن استفاده می شود تا باعث واکنش مستقیمی علیه اسرائیل نشود".

آیلاند افزود: "اشاره تلویحی اویگدور لیبرمن وزیر (جنگ) اسرائیل به اینکه تل آویو اجازه رسیدن سلاح های پیشرفته از جمله سلاح های غیرکلاسیک به دست حزب الله را نخواهند داد، خود نوعی اقرار غیرمستقیم است؛ مبنی بر اینکه قدرت نظامی حزب الله رو به افزایش است و تل آویو به عملیات انتقال سلاح های ویژه به لبنان که کشف کند، حمله خواهد کرد".

وی هشدار داد: "اسرائیل برای تحمل جنگ جدیدی در رویارویی آینده با حزب الله آماده نیست؛ حتی اگر از آمادگی بیشتری از آنچه که در آستانه جنگ سال 2006 میلادی داشت، برخوردار باشد".

آیلاند گفت: "اسرائیل توان تحمل همه ابعاد تبعات چنین جنگی را ندارد".

این ژنرال صهیونیست گفت: "من از سلاح های غیرکلاسیک حرف نمی زنم بلکه از زرادخانه کلاسیک حزب الله صحبت می کنم. این وضعیت ایجاب می کند که در تلاش برای جلوگیری از بروز جنگ باشیم و اگر بوقوع بپیوندد باید ظرف سه روز تمام شود و نه آن طوری که در سال 2006 میلادی روی داد؛ ظرف 33 روز".

ارسال نظرات