مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت : برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی فرصت مناسبی برای معرفی آخرین تولیدات هنرمندان سراسر کشور است .
کد خبر: ۸۸۹۸۷۵۰
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل کریم حاجی زاده در آیین گشایش نمایشگاه ملی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت : بااینکه گردشگری و صنایع دستی توانمندی قابل توجهی برای توسعه اقتصادی استان دارد ولی متاسفانه تاکنون به این مقوله توجه کافی نشده است .
وی بااشاره به تولید صنایع دستی در استان گفت : هنرمندان استان اردبیل اغلب صنایع دستی موجود در کشور را در استان اردبیل نیز تولید می کنند .
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت : حوزه صنایع دستی و گردشگری از پر درآمد ترین تولید ثروت در دنیاست و استان اردبیل هم قابلیت زیادی برای تولید صنایع دستی دارد .
حاجی زاده افزود : ‌قابلیت زیاد استان اردبیل در عرضه صنایع دستی در کشور مطرح است و حمایت از این تولیدات امری ضروری است  
وی گفت : تجربه موفق در برخی کشورها نشان می دهد که گردشگری در اردبیل سود اقتصادی به دنبال داشته باشد .
مدیر کل میراث فرهنگی گفت : تاکنون ۱۶صنعت دست در اردبیل به ثبت ملی رسیده است و علاوه بر این سه صنعت دیگر هم موفق به دریافت نشانه ملی جعرافیایی شده اند .
حاجی زاده اضافه کرد : در حال حاضر دریافت سه نشان ملی جعرافیایی برای سه صنعت دیگر در دستور کار است و تداوم این امر به ارتقا جایگاه صنایع دستی استان منجر خواهد شد .
خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل _کبری عزیزی
ارسال نظرات