مديركل كميته امداد استان اردبيل مطرح كرد:

اعزام 410 مددجو به عتبات عاليات و مشهد مقدس

410 نفر از مددجويان تحت حمايت كميته امداد استان اردبيل در قالب طرح «شوق زيارت» رهسپار عتبات عاليات و مشهد مقدس شده‌اند.
کد خبر: ۸۸۹۸۷۶۱
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ؛ حسين دشتي مديركل كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه 410 نفر از مددجويان تحت حمايت در سال‌جاري به عتبات عاليات و مشهد مقدس اعزام شده‌اند، گفت: طرح «شوق زيارت» يكي از طرح‌هاي مشاركتي كميته امداد است كه با هدف اعزام مددجوياني كه تا كنون توفيق زيارت بارگاه ملكوتي امام حسين(ع) و امام رضا(ع) را نداشته‌اند، با كمك خيران و نيكوكاران اجرا مي‌شود.

وي با اعلام اينكه 240 نفر از مددجويان تحت حمايت به مشهد مقدس اعزام شده‌اند‌، بيان كرد: در كنار زيارت بارگاه ملكوتي امام رضا(ع)، كارگاه‌هاي فرهنگي و آموزشي مختلفي براي مددجويان در نظر گرفته شده است تا سطح فكري و فرهنگي آنان ارتقاء يابد.

دشتي با بيان اينكه 170 نفر از خانواده‌هاي تحت حمايت نيز راهي عتبات عاليات شده‌اند، افزود: مددجويان در مدت يك هفته، بارگاه ملكوتي حضرت امام علي(ع) در نجف اشرف و حرم مطهر امام حسين(ع) و حضرت عباس(ع) را در كربلاي معلي زيارت مي‌كنند.

مديركل كميته امداد استان با اشاره به اينكه اعزام مددجويان به اماكن مذهبي یکی از فعالیت‌های شاخص حوزه‌ فرهنگی اين نهاد است، گفت: اردوهاي زيارتي با هدف تقويت و افزايش روز افزون سطح معنوي، تحكيم بنيان خانواده، ايجاد نشاط معنوي و تقويت روحيه خودباوري براي مددجويان برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينكه تلاش داريم تا پايان سال‌جاري حدود دو هزار نفر از مددجويان تحت حمايت را در قالب طرح «شوق زيارت» به سفرهاي زيارتي اعزام كنيم، اعلام كرد: مشاركت گسترده خيران در اين طرح موجب خواهد شد تا بتوانيم تعداد بيشتري از مددجوياني را كه در حسرت زيارت بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) هستند، رهسپار مشهد مقدس كنيم.

دشتي با اشاره به اينكه 320 نفر از دانش آموزان تحت حمايت نيز به اردوهاي آموزشي و تفريحي اعزام شده‌اند، افزود: در قالب برنامه‌های اوقات فراغت، اين دانش آموزان به اردوگاه‌های آموزشی تربیتی شهيد مطهري گيلان و شهيد رجايي مازندران اعزام شده‌اند تا از دوره‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي، مذهبي، فرهنگي و مهارت آموزي بهره‌مند شوند.

مديركل كميته امداد استان با بيان اينكه برگزاري اردوهای دانش آموزی و دانشجویی از جمله مهم‌ترين برنامه‌هاي اين نهاد در جهت ايجاد نشاط و شادابي در بين مددجويان است، گفت: اردوهاي دانش آموزي با هدف رسیدگی به مسائل آموزشی و تربیتی، اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی در بين نوجوانان و جوانان تحت حمايت و ترويج سبک زندگی اسلامی برگزار مي‌شود.

منبع: سايت خبري كميته امداد

ارسال نظرات