عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نبود امنیت شغلی، مشکلات معیشتی و نداشتن بیمه و مزایا را از جمله مسائل مطرح در مورد خبرنگاران دانست.
کد خبر: ۸۸۹۸۸۳۱
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، حشمت الله فلاحت پیشه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن 17 مرداد به عنوان روز خبرنگار، یکی از مهم‌ترین مشکلات خبرنگاران را این مسئله عنوان کرد که فقط سالی یک بار آن هم در روز خبرنگار درباره معضلات و مشکلاتشان صحبت و وعده‌هایی هم به آن‌ها از سوی مسئولان امر به آن‌ها داده می‌شود ولی خبرنگاران پس از روز خبرنگار دوباره به حال خودشان رها می‌شوند.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه‌های فراوان خبرنگاران، تأکید کرد: خبرنگار برای تدوین و تنظیم اخبار و مطالب دقیق نیاز به ذهنی آرام و بی‌دغدغه دارد در حالیکه در حوزه خبرنگاری دغدغه‌های فراوانی پیش روی آنان است.

وی اضافه کرد: دغدغه اصلی خبرنگاران عدم تضمین شغلی آنان است و همواره این درگیری ذهنی برای خبرنگاران وجود دارد که چرا امنیت شغلی مناسبی ندارند.

فلاحت پیشه یکی دیگر از مشکلات خبرنگاران را مشکلات معیشتی برشمرد و افزود: برخی خبرنگاران با مشکلات جدی معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند و بعضا زندگی آن‌ها پایین‌تر از حد متوسط جامعه دارند که نیاز به حمایت‌هایی از طرف اتحادیه‌ها و انجمن‌هایی که وجود ندارند، احساس می‌شود.

وی یکی دیگر از دغدغه‌های خبرنگاران را مشکلاتی از قبیل نداشتن بیمه و مزایا و بهره‌ نبردن از حقوق بازنشتگی برشمرد و تأکید کرد: همه خبرنگاران باید زیر چتری واحد از این مزایا برخوردار شوند.

این نماینده مردم در مجلس با یادآوری راه‌اندازی تشکیلات صنفی برای خبرنگاران در یک دهه قبل، افزود: تشکیل یک اتحادیه صنفی برای خبرنگاران ضرورت دارد ولی نباید اجازه داد این اتحادیه درگیر کشمکش‌های سیاسی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: در گذشته یک اتحادیه صنفی برای خبرنگاران تشکیل که این اتحادیه درگیر سیاست زدگی شد و عملا خبرنگاران نتوانستند که خواسته‌های خود را از طریق این اتحادیه پیگیری کنند لذا وجود یک اتحادیه پیگیر و فراجناحی برای احقاق حقوق خبرنگاران ضرورت دارد.

ارسال نظرات