عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
ابراهیمی گفت: برای آن که تولیدکنندگان منافعشان به خطر نیافتد و کار و کاسبی آن ها کساد نشود، باید واردات ماهی هایی مانند تیلاپیا را تعرفه مند کرد و با بالا بردن آن تعرفه ها از واردات بی رویه آن جلوگیری کرد.
کد خبر: ۸۸۹۸۸۷۰
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰

علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره بسترهای ضعیف پرورش ماهی در ایران گفت: ایران در زمینه پرورش ماهی به علت وجود سواحل خزری و همچنین وجود خلیج فارس از کشورهای مستعد صید ماهی به حساب می آید.
 
وی افزود: ماهی تیلاپیا به دلیل صرفه اقتصادی و تکثیر زیاد آن و همچنین لذیذ بودن گوشت اش طرفداران بسیاری دارد. پرورش این ماهی از لحاظ اقتصادی زود بازده است اما این ماهی ها چون نوع گونه و منطقه ای آن با ایران تفاوت دارد می تواند آسیب زا باشد. تیلاپیا هم مزه خوبی دارد و هم ارزان تر از ماهی هایی چون قزل آلا است.
 
ابراهیمی گفت: برای آن که تولیدکنندگان منافعشان به خطر نیافتد و کار و کاسبی آن ها کساد نشود، باید واردات ماهی هایی مانند تیلاپیا را تعرفه مند و با بالا بردن آن تعرفه ها از واردات بی رویه آن جلوگیری کرد.
 
این نماینده عنوان کرد: باید کاری کرد تا زمینه های مناسبی برای تولیدکنندگان ایجاد شود تا بتوانند با تولیدات خود به اقتصاد کشور کمک کنند. حمایت از تولیدات داخل و تولیدکنندگان ایرانی یکی از سیاست های اصلی اقتصادی کشور و از دیدگاه ویژه مقام معظم رهبری است.
ارسال نظرات