خبرهای داغ:
گفتگو با خبرنگار بسیجی واحد خبر شهرستان برخوار؛

نیازمند حمایت مسئولان در انعکاس مشکلات هستیم

داوری گفت: از مسوولان می خواهم در مرحله ی اول با اصحاب رسانه در شهرستان تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند، در مواقع مختلف از آنها حمایت کنند و در مواقعی که یک کوتاهی و مشکلی در خدمت رسانی آنها پیش می آید و از طریق رسانه منعکس می شود، همانند زمانی که نکات و خدمات آنها منعکس می شود سعه صبر نشان داده و برای رفع آن مشکل تلاش کنند.
کد خبر: ۸۸۹۹۰۰۷
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ چهره نام آشنای مردم برخوار در عرصه خبرنگاری است، کسی که لنز دوربین آن تا کنون تصاویری از وقایع مختلف شهرستان را در قاب اذهان مردم حک کرده و قلمش جانی تازه بخشیده بر آرمان های مثال زدنی اش در امتداد رساندن خبری برای مردم که شاید به مزاج برخی خوش آید و به دیگری ناخوش و اوست که باید در هیاهوی نوشتن خود طعم تلخ طعنه ها و حرف ها و حدیث های نه چندان شایسته را بر جان بخرد و باز هم به شوق فردایی بهتر برای مردم شهرستانش نگاه تازه ای را رو به حقایق باز کند و بنویسد و عکس بگیرد و تمام نشود… 

قدرناشناسی دیگران ذره‌ای از قدر و شأن تو و اهمیتی که برای دیگران داری کم نمی‌کند، به خدمت صادقانه‌ات ادامه بده، که جهانیان محتاج تو و نگاه تیزبینانه تو هستند.

روز خبرنگار، بهانه ای است تا به سراغ کسانی برویم که در این عرصه حرفی برای گفتن دارند، کسانی که تجربه بیشتری را در این مسیر به دست آورده و دیده شدن حق آنهاست.

محسن داوری دارای لیسانس خبرنگاری است که از ابتدای سال ۱۳۸۷ وارد عرصه خبرنگاری شده و سال های قبل از آن در عکاسی و فیلمبرداری و چاپ نشریه فعالیت داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که اولین، جالب ترین، مهم ترین و جنجالی ترین سوژه خبری که تا به حال کار کرده اید چه بوده است؟ گفت: اولین گزارشی که کار کردم؛ اولین گزارش از معرفی شهرستان برخوار در سال ۸۷ بود که شهرستان و آثار تاریخی آن و صنایع دستی و صنعتی و… معرفی شد.

داوری در خصوص مهم ترین سوژه خبری که از ابتدای فعالیت خود تا کنون کار کرده است، اظهار کرد: در طول این سالها با وزرا و مسوولان کشوری و استانی زیادی مصاحبه داشته ام ولی مهمترین آن را می توان ارتقاء شهرستان برخوار نام برد؛ چراکه هنوز به صورت رسمی وارد عرصه خبر نشده بودم اما برای رسانه های مختلفی عکس و مطلب ارسال کردم و دیگری؛ اخبار افتتاح اداره ها در شهرستان است.

این خبرنگار؛ انتشار خبر اعتراض دانش آموزان در اول مهر به مشکلات فضای آموزشی را به عنوان جنجالی ترین خبر برشمرد.

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین رسالت یک خبرنگار چیست؟ اظهار کرد: انعکاس مشکلات مردم بدون تخریب فرد خاصی و تلاش برای رفع و حل آن مشکل، وظیفه خطیر یک خبرنگار است.

این چهره نام آشنای خبری ادامه داد: خبرنگاران در واقع تاریخ نگاران امروز جامعه ما هستند که آیندگان تاریخ را بر اساس آنچه از‌ قلم آنان گذشته می‌نگارند؛ مردم امروز دنیا را از دریچه دوربین و از زاویه دید آنان می‌بینند و گذشتگان با تلاش خبرنگاران به امروزیان و آیندگان بهتر و بیشتر شناخته می‌شوند، تاریخ مدیون تلاش خبرنگاران است؛ اجتماع با حضور آنان در مسیر رشد و تعالی حرکت می‌کند و با وجود خبرنگاران است که خادمان ملت شناخته می‌شوند و خائنان به ملت رسوا می‌شوند.
داوری درباره مهمترین مشکل خبرنگاران شهرستان برخوار اذعان کرد: خبرنگار و خبرنگاران مشکل های زیادی را دارند که در بخش عمومی و کاری می توان
به عدم اطلاع رسانی مسئولان از برنامه های شهرستان به خبرنگاران، حمایت نشدن از آنها برای پرداختن به مشکلات و نیازهای مردم و نارضایتی از برخی مسوولان و عملکرد آنها اشاره کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: از مسوولان می خواهم در مرحله ی اول با اصحاب رسانه در شهرستان تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند، در مواقع مختلف از آنها حمایت کنند و در مواقعی که یک کوتاهی و مشکلی در خدمت رسانی آنها پیش می آید و از طریق رسانه منعکس می شود، همانند زمانی که نکات و خدمات آنها منعکس می شود سعه صبر نشان داده و برای رفع آن مشکل تلاش کنند.
این فعال فرهنگی در پایان گفت: از همراهی همسرم در طول دوران زندگی ۹ ساله از صمیم قلب قدردانی و سپاسگزاری می کنم و برای تنها فرزندم بهترین ها را از خداوند فاضل خواستارم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار