یک نوجوان جهادگر بسیجی؛

ایثار و از خودگذشتگی بزرگترین درس اردوهای جهادی است

نوجوان جهادگر اراکی گفت: ایثار و از خودگذشتگی بزرگترین درس اردوهای جهادی است اینکه ده روز سختی کار و دوری از خانواده را برای کمک به همنوع به جان می‌خریم و تنها برای رضای خدا گام بر می‌داریم.
کد خبر: ۸۸۹۹۰۳۳
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ برای سرکشی از اردوهای هجرت دانش‌آموزی به یکی از مدارس حاشیه شهر اراک رفتیم.

مدرسه‌ "علینقیان" واقع در خیابان "شهدا" که برای مردم شهرستان اراک با عنوان "کشتارگاه" آشنا است. مدرسه‌ای که دانش‌آموزان مقطع اول و دوم متوسطه و پیش دبستانی دولتی "ماه تابان" را در فصل مدارس در خود جای می‌دهد.

این روزها مدرسه "علینقیان" رنگ و بویی دیگر به خود گرفته است؛ چراکه شاهد حضور جهادگرانی نوجوانی است که آستین همت را برای صفا دادن به چهره مدرسه بالا زده‌اند.

حامد غیاث‌آبادی یکی دیگر از جهادگران بسیجی گروه "شهید عباسي" و دانشجوی رشته مکانیک سیالات در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اینکه چهارمین سالی است که تجربه حضور در اردوهای جهادی را دارد، گفت: در این مدت مدارس بسیاری را به همراه دیگر دوستان گروه مرمت و نقاشی کرده‌ایم.

وی افزود: یکی از مدارسی که در این مدت به نظرم بیشترین محرومیت را داشت یکی از مدارس حاشیه‌ شهر بود که حس کردم در اوج محرومیت است بر خلاف اینکه در یکی از خیابان‌های اصلی شهر قرار داشت.

این نوجوان بسیجی با اشاره به حس خود در بحث حضور در اردوهای جهادی تصریح کرد: حضور در اردوهای جهادی فرصتی برای کمک به همنوع است، این حس که فعالیت من و دیگر جهادگران در عرصه مرمت و بازسازی باعث می‌شود تا لبخندی بر لبان یک کودک در مناطق محروم بنشیند بسیار زیبا و شیرین است.

غیاث‌آبادی همچنان که در حال بتونه‌کاری دیوارها بود، گفت: بزرگترین اثر و نتیجه این فعالیت‌های جهادی حس شادی است که در مهرماه در دانش‌آموزان این مدارس ایجاد می‌شود، اینکه متوجه می‌شوند تنها نیستند و هستند کسانی که برای آنان هر آنچه در توان دارند به کار می گیرند و این خود در یادگیری آنان بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی به بزگترین درس اردوهای جهادی اشاره کرد و افزود: ایثار و از خودگذشتگی بزرگترین درس اردوهای جهادی است اینکه ده روز سختی کار و دوری از خانواده را برای کمک به همنوع به جان می‌خریم و تنها برای رضای خدا گام بر می‌داریم.

این جهادگر بسیجی تصریح کرد: بهترین تجربه حضور در اردوهای جهادی آشنایی با محیط کار است، چراکه بسیاری از بچه‌هایی که در این اردوها هستند تا پیش از این هیچ حرفه و کاری را تجربه نکرده بودند ولی در این اردوها مهارتی را کسب می کنند و با فنون مختلف آشنا می شوند.

غیاث‌آبادی ضمن توصیه به همسالان خود برای حضور در اردوهای جهادی گفت: از دانش‌آموزانی که مهرماه پشت این میز و نیمکت‌ها می‌نشینند می خواهم که قدر بدانند اینکه چه ساعات و چه افرادی برای مرمت و رنگ‌آمیزی این مدارس تلاش کرده‌‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات