فرماندار اراک؛

کمپ‌های ترک اعتیاد در سطح شهرستان استانداردسازی شود/ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از اعتیاد مورد توجه قرار گیرد

فرماندار اراک با اشاره به اقدامات بهزیستی در حوزه درمان و پیشگیری از مصرف موادمخدر گفت: در بخش ساماندهی مراکز درمان سوء مصرف موادمخدر اقدام ارزنده‌ای انجام شده ولی بایستی به سمتی پیش برویم که کمپ‌های ترک اعتیاد استانداردسازی شوند.
کد خبر: ۸۸۹۹۰۴۷
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسین بختیاری فرماندار در جلسه مبارزه با موادمخدر این شهرستان با تاکید بر لزوم آگاهی سازی خانواده‌ها نسبت به مصرف سوء موادمخدر به ویژه مخدرهای صنعتی گفت: فعالیت در عرصه پیشگیری، مبارزه و برخورد با موادمخدر تنها به یک مقطع خاص منتهی نمی شود و بایستی مداومت در این حوزه وجود داشته باشد.

وی با اشاره به مواد مخدرهای صنعتی گفت: متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها نسبت به مخدرهای صنعتی جدید آشنایی کامل را ندارند و این خود معضلی شده تا نسبت به مصرف این نوع مواد از سوی فرزندانشان مطلع نباشند.

فرماندار اراک تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات موثری در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به خانواده‌ها در کارزار رسانه‌ای که سال جاری در استان مرکزی برگزار شد نسبت به ماده مخدر "گل" انجام شد.

بختیاری با تاکید بر اینکه سودجویان و قاچاقچیان برای کسب منفعت خود از طریق این ماده مخدر جدید نسل جوان جامعه را هدف قرار داده است و این می‌طلبد که خانواده‌ها اطلاعات لازم را درخصوص این ماده مخدر کسب کنند تا در بحث پیشگیری موثر واقع شوند.

وی افزود: در این بخش ساماندهی مراکز درمان سوء مصرف موادمخدر اقدام ارزنده‌ای بوده که از سوی بهزیستی صورت گرفته است. اما به رغم این وجود اقدامات بایستی به سمتی پیش برویم که کمپ‌های ترک اعتیاد استانداردسازی شوند.

فرماندار اراک تصریح کرد: مصرف مخدر "گل" بسیار ساده و به راحتی در دسترس قرار دارد و عوارضی که از مصرف این مخدر بر جای می‌ماند غیر قابل جبران است لذا باید با کسب دقیق‌ترین اطلاعات از ابتلا آن پیشگیری کنیم.

خبرنگاران وجدان بیدار جامعه هستند

بختیاری در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن تبریک روز خبرنگار، خبرنگاران را وجدان بیدار جامعه دانست و گفت: خبرنگاری به راستی تجسم مسئولیت، امانت، تعهد، دلسوزی و وظیفه است.

وی افزود: روزخبرنگار فرصت مغتنمی است تا جایگاه مهم و اثربخش رسانه و نقش اطلاع‌رسانی در توسعه جامعه مورد توجه و دقت نظرویژه قرار گیرد.

فرماندار اراک از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست تا اصحاب رسانه را در امر اطلاع رسانی یاری کنند و گفت: خبرنگاران برای اینکه بتوانند مطالبات مردمی را پاسخگو باشند بایستی اطلاعات دقیق و درستی داشته باشند که در این زمینه مسئولان می توانند خبرنگاران را یاری رسانند و درب اتاق خود را به روی خبرنگاران نبندند.

مصوبات این جلسه که از سوی فرماندار اراک قرائت شد به شرح ذیل است:

بخشداران با بهره‌گیری از توان علمی کارشناسان دستگاه‌های مرتبط و شروای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کارگاه‌های آموزشی را در روستاها برگزار و نسبت به اطلاع‌رسانی جامعه روستایی اقدام کنند.

باتوجه به نتایج کسب شده از طرح کارزار رسانه‌ای "گل" انتظار می‌رود اعضای شورا با هماهنگی شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان به شکل عملی و کارشناسانه اطلاعات لازم را در سطح جامعه هدف خود اطلاع‌رسانی کنند.

از ظرفیت سمن‌های حوزه مبارزه با موادمخدر بهره لازم در امر اطلاع‌رسانی بهره گرفته شود.

سازمان‌هایی که افراد تجمعی دارند نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی با هماهنگی شورای مبارزه با موادمخدر اقدام کنند. که در این زمینه آموزش و پرورش نیز ویژه یک مقطع تحصیلی برای سال تحصیلی جدید اقدام به برگزاری این دوره‌های آموزشی نماید.

تمامی دانشگاه‌ها نیز کلاس‌های گفت و شنود دانشجویی در سال تحصیلی جدید را به منظور پاسخگویی به سوالات دانشجویان باید برگزار کنند.

برای پیشگیری از بازگشت بهبودیافتگان به دام موادمخدر بایستی بهزیستی، کمیته امداد و شورای مبارزه با موادمخدر پرداخت تسهیلات لازم در بحث اشتغالزایی را به این افراد در دستور کار خود قرار دهند.

برنامه‌های فرهنگی با محوریت اطلاع رسانی در حوزه موادمخدر در پارک‌های شهرستان برگزار و تلاش شود با زبان هنر اگاهی بخشی لازم را به خانواده‌ها ارائه کنند که در اوایل شهریور در دو پارک سطح شهرستان اراک تئاتری با موضوع موادمخدر اجرایی خواهیم کرد که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی کمک های لازم را به این گروه هنری داشته باشند.

کار نظارتی از سوی مرکز بهداشت و شورای مبارزه با موادمخدر بر آرایشگاه‌های زنانه بیش از گذشته شود تا عرصه برای افراد سودجو تنگ شود.

شهرداری برنامه‌های اجرایی در این حوزه را به شورای هماهنگی اعلام و نسبت به اجرای این برنامه‌ها اقدام لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار