دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی بر پیوند و ارتباط هرچه بیشتر با دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در حوزه مبارزه با موادمخدر خوشبختانه اقدامات ارزنده ای صورت گرفته که امسال به همت دانشگاه‌های استان دومین کنگره ملی پیشگیری از اعتیاد کشور در استان مرکزی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۹۹۰۴۹
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ نبی‌اله شاه‌محمدی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در جلسه مبارزه با موادمخدر شهرستان اراک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تاکید بر نقش رسانه‌ها در بحث اطلاع‌رسانی گفت: رسانه‌های در عرصه اطلاع رسانی نقشی فعال و پویا دارند که در مدت این دو سال شورای مبارزه با موادمخدر استان را همراهی و یاری رساندند.

وی افزود: متاسفانه مصرف ماده مخدر "گل" در جامعه رو به افزایش است و این امر باعث ایجاد نگرانی شده است ولی خوشبختانه دغدغه‌هایی در این حوزه بین مسئولان ایجاد شده و همگی تلاش دارند بحث پیشگیری را با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه دنبال کنند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته 723 دهیار در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد آموزش دیده‌اند و از آنجاکه برگزاری دوره‌های آموزشی نقش موثری در آگاه‌سازی خانواده‌ها دارد بایستی از این آموزش‌ها به بهترین نحو استفاده شود.

شامحمدی با بیان اینکه رسانه‌های با بیان حقایق مطالبه‌گری را در جامعه ایجاد می‌کنند، گفت: کارزار "گل" برای اولین بار در کشور در استان مرکزی برگزار شد که مورد تقدیر ستاد مبارزه با موادمخدر کشور قرار گرفت.

وی افزود: بحث کاشت "گل" در شهرستان‌های استان از جمله اراک متاسفانه در حال انجام است باید اطلاع رسانی لازم در این حوزه به کمک دهیاران و بخشداران به کشاورزان و روستاها صورت بگیرد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تصریح کرد: اعتبارات حوزه پیشگیری در دستگاه‌هایی نظیر اداره ورزش، تبلیغات اسلامی، پلیس، علوم پزشکی قطع شده بود که باتوجه به نقش این دستگاه‌ها در ایجاد شور و نشاط جامعه پیگیر اعتبارات شدیم که خوشبختانه امسال محقق شد.

شامحمدی بر پیوند با دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در حوزه مبارزه با موادمخدر خوشبختانه اقدامات ارزنده ای صورت گرفته که امسال به همت دانشگاه‌های استان دومین کنگره ملی پیشگیری از اعتیاد کشور در استان مرکزی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ویژه بهبودیافتگان با کارمزد 4 درصد پرداخت شده که از شیوع و افزایش مصرف موادمخدر در بین این گروه پیشگیری شده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با انتقاد از اینکه در برنامه‌های فرهنگی اجرایی در پارک‌های سطح شهر جای خالی اطلاع رسانی در حوزه اعتیاد به وضوح دیدیه می‌شودف گفت: متاسفانه با وجود اینکه شاهد حضور خانواده‌ها در فضاهای تفریحی و پارک‌ها هستیم و برنامه‌های فرهنگی بسیاری از سوی شهرداری انجام می‌شود و این خلأ که در حوزه اعتیاد اگاهی بخشی صورت نمی گیرد احساس می‌شود.

شامحمدی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید نظارت خود را در آرایشگاه‌ها بیشتر شود و افراد سودجو نباید از این فضاها برای کسب منفعت خود از طریق موادمخدر بهره بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات