به مناسبت روز خبرنگار؛

یادی از اولین خبرنگار شهید خراسان رضوی

پاسدار شهید مجید حجتی اولین خبرنگار صدا و سیمای خراسان رضوی از تربت حیدریه در دوران دفاع مقدس هم­گام با رزمندگان دلیر اسلام، لحظه به لحظه آن حماسه غرورآفرین را روایت کرد و در بازتاب و انعکاس آن سلحشوری­‌ها در آذرماه 1360 در منطقه بستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۸۸۹۹۰۶۴
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، پاسدار شهید مجید حجتی در اول آبان­ ماه ۱۳۳۸ در تربت حیدریه و در خانواده مذهبی چشم به جهان گشود، تحصیلات ابتدایی را تا سطح هنرستان در زادگاهش تربت حیدریه گذراند و سپس موفق به اخذ دیپلم برق شد.
 
این شهید بزرگوار در ادامه مسیر زندگی خود بینش عمیق تری نسبت به انقلاب و امام پیدا کرده و در جریان پیروزی انقلاب به پخش اعلامیه و دیوارنویسی پرداخت، بعد از پیروزی انقلاب به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت حیدریه درآمده و در بخش فرهنگی سپاه ضمن انجام امور محوله به کار خبرنگاری برای روزنامه جمهوری اسلامی و صدا و سیما مشغول شد.
 
وی سه مرتبه به جبهه اعزام شد و هر بار بنا به نیاز شدید وی در شهرستان، با مخالفت مسئولین مواجه می شد.
 
او اولین خبرنگار صدا وسیمای خراسان رضوی در تربت حیدریه بود. شهید حجتی در آخرین سفرش، به مادرش می گوید تا زمانی که جنگ تمام نشود ازدواج نخواهم کرد و اگر وضع بدین گونه باشد اسلحه من عروسم و سنگرم حجله ­ام خواهد بود.
 
شهید مجید حجتی سرانجام در نیمروز خونین ۹ آذرماه ۱۳۶۰ در جریان عملیات طریق ­القدس در منطقه بستان و بر اثر تیر مستقیم دشمن در حین تهیه گزارش خبری به در جه رفیع شهادت نائل آمد.
 
فرازی از وصیت نامه شهید: ای صاحب اختیار مؤمنان … شاهد باش که از تمامی مظاهر مادی بریدم، شاهد باش به عشق تو در مسیر تو حرکت کردم، خدایا من خواهان شهادتم نه به این معنی که از زندگی خسته شده­ ام و یا خواسته باشم از دنیا فرار کنم، بلکه می خواهم گناهانی که انجام داده­ ام به وسیله رنج کشیدن در راه تو و ریختن خونم به خاطر تو پاک گردد. شادی روحش صلوات.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار