خبرهای داغ:
خوش باطن گفت: رشته علوم انسانی را با علاقه و آینده نگری انتخاب کردم و بدون استفاده از هیچ کلاس آموزشی با تلاش و توکل به خدا موفق به کسب رتبه ۱۶ کشوری و ۱۰ منطقه ای شدم .
کد خبر: ۸۸۹۹۰۷۷
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
به گزارش خبرنگار بسیج از شاهین شهر، مهدی خوش باطن جوان ۱۸ ساله شاهین شهری که رتبه ۱۰منطقه و ۱۶ کشوری در رشته علوم انسانی را در کنکور سراسری سال ۱۳۹۶ کسب کرده در گفتگویی، مهمترین عوامل موفقیت خود را تلاش و توکل بر خداوند متعال دانست و گفت: سال اول متوسطه را در دبیرستان غدیر شاهین شهر و از سال دوم به بعد را با وجود اینکه ساکن شاهین شهر بودیم در دبیرستان نمونه دولتی فرهنگ یک گذراندم.

وی درباره نحوه مطالعه دروس در رشته علوم انسانی، اظهار کرد: شیوه درس خواندن در رشته انسانی با علوم تجربی و ریاضی کمی متفاوت است و لازم است تا کتاب های درسی بارها و بارها خوانده شوند، مثلاً من کتاب روانشناسی را حدود شش بار خواندم و توانستم در کنکور نزدیک به ۹۰ درصد سوالات آن پاسخ صحیح بدهم، مطالعه زیاد داشتم و از مطالب مهم کتاب‏ نکته برداری می کردم.

دارنده رتبه ۱۰ مناطق در کنکور انسانی سال ۱۳۹۶، با بیان اینکه از هیچ کلاس کنکور و مؤسسه ای برای موفقیت در کنکور بهره نگرفته است، افزود: نیازی به کلاس کنکور نمی دیدم و خواندن دروس و استفاده از کلاس های مدرسه برایم کافی بود، در کنکور توانستم به سؤالات اقتصاد و علوم اجتماعی به صورت ۱۰۰ درصد پاسخ بدهم.

خوش باطن درباره نحوه انتخاب رشته علوم انسانی در دبیرستان گفت: سال اول دبیرستان را با معدل ۲۰ گذراندم و وقتی رشته علوم انسانی را انتخاب کردم بسیاری از افراد و مسئولان مدرسه مخالفت کردند، اما خانواده در این امر مرا آزاد گذاشتند تا بر اساس علاقه خود انتخاب رشته کنم، خودم هم با توجه به علاقه ای که به دروس علوم انسانی داشتم و احساس می کردم توانایی بیشتری در این رشته دارم و با نگاه به آینده وارد این رشته شدم.

وی رشته های حقوق و علوم قضایی را از رشته های دانشگاهی مورد علاقه خود دانست و ابراز کرد: تا این لحظه علوم قضایی دانشگاه علوم قضایی را بیشتر مورد نظرم هست و امیدوارم بتوانم در این رشته دانشگاهی با همان عوامل تلاش و توکل به خداوند ادامه تحصیل دهم.

رتبه ۱۶ کشوری در کنکور انسانی سال ۱۳۹۶، با انتقاد از تأثیر بسیار بالای کنکور سراسری در آینده تحصیلی دانش آموزان تصریح کرد: با اینکه من رتبه ۱۰ منطقه را کسب کرده ام اما امکان داشت تحت شرایطی نتوانم این موفقیت را بدست بیاورم، در واقع اینکه بخواهیم سرنوشت چهارسال تحصیل را در چهار ساعت تعیین کنیم نوعی ریسک است، ممکن است فردی تلاش زیاد و دانسته های بسیار خوبی در طول دوران تحصیل خود داشته باشد اما در مدت زمان محدود کنکور نتواند نتیجه خوبی کسب کند، اگر ساز و کاری اندیشیده شود تا از همان اوایل تحصیلات سوابق تحصیلی بتواند نقش مهمتری از آنچه امروز دارد را ایفا کند بهتر است تا تأثیر کنکور کمتر شود.

رتبه ۱۰ منطقه ای کنکور انسانی سال ۱۳۹۶ با اشاره به سکونت حدود ۲۲ ساله خانواده خود در شاهین شهر ابراز کرد: شاهین شهر با اینکه شهر بزرگی نیست اما یک شهر پیشرفته است و این پیشرفت در آن همواره دیده می شود و تقزیباً همه امکانات لازم برای یک زندگی خوب در شاهین شهر فراهم است.

خوش باطن تصریح کرد: بسیاری از کتاب های کمک آموزشی خود را از کتابخانه های شاهین شهر تهیه کردم و از مشاوران و امکانات شاهین شهر برای موفقیت خود در همه عرصه ها بهره لازم را گرفتم، اینکه از سال دوم دبیرستان به اصفهان رفتم هم به دلیل موقعیت ویژه آن دبیرستان بود.

وی موفقیت خود را مرهون تلاش و همراهی پدر و مادر و مربیان خود دانست و افزود: قدردان زحمات پدر و مادر و اعضای خانواده ام هستم که شرایطی را فراهم کردند تا بتوانم با آمادگی کامل در آزمون سراسری شرکت کرده و این موفقیت را کسب کنم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها