خبرهای داغ:
شهردار تبریز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار:

هویت تبریز و آذربایجان، مرهون قلم‌ خبرنگاران است

شهردار تبریز با اشاره به نقش جامعه خبری در تقویت جایگاه ملی و بین‌المللی تبریز گفت: هویت تبریز و آذربایجان، مرهون قلم‌هایی است که دلسوزانه، اخبار و رویدادهای شهر را پوشش می‌دهند.
کد خبر: ۸۸۹۹۱۸۹
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صادق نجفی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که توسط انجمن صنفی روزنامه‌‌نگاران آذربایجان‌شرقی در عینالی برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: تبریز به گواه تاریخ، در روزگاری نه‌چندان‌دور، صاحب کرسی‌های مهم بین‌المللی بود و ارتباطات خارجی کشور را پشتیبانی می کرد.

وی با بیان این‌که مطبوعات و صنعت نشر کشور، در تبریز به شکوفایی و بالندگی رسیده‌است، افزود: به مدد این پشتوانه ارزشمند، امروز حمایت از موزه مطبوعات را که با همت انجمن صنفی روزنامه‌‌نگاران استان در مرحله تجهیز است، در دستور کار خود قرار داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم در معرفی گوشه‌ای از هویت تاریخی تبریز در این موزه، اثربخش باشیم.

شهردار تبریز یادآور شد: موضوع تبریز ۲۰۱۸ نخستین‌بار در نشست UCLG در استانبول مطرح شد و طی آن، به عنوان دبیر اطلس‌ شهرهای اسلامی تاکید کردیم که جایگاه کهن‌شهرهای اسلامی نسبت به دهه های پیشین، تضعیف شده و باید تقویت شود.

 نجفی  با اشاره به این‌که احیای جایگاه متدن شهرهای اسلامی، تنها از مسیر تعاملات گردشگری ممکن است،  ادامه داد: خوشبختانه موضوعی که در نشست استانبول مطرح کردیم، با استقبال اعضا مواجه شد و پیرو آن، با رایزنی‌های مستمر بعدی و حمایت‌های دستگاه دیپلماسی کشور، موفق شدیم در رقابت نزدیک با شهرهای مهم جهان اسلام، نام تبریز را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ ثبت کنیم.

وی با اشاره به این که مهم‌ترین محور توسعه، انسان است، افزود: جامعه خبری و رسانه‌ها باید از طریق فرهنگسازی و آگاهی، تمام توان خود را برای فعال‌نگه‌داشتن این محور مهم به کار گیرند.

شهردار تبریز اظهار داشت: تا آخرین لحظه ماموریت خود در مدیریت شهری، به پیمان خدمتگزاری خود پایبندیم و امیدواریم با مشارکت شهروندان و نقش آگاهی‌بخش رسانه‌ها، از فرصت «تبریز 2018» استفاده ایده‌آل ببریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار