حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی در مراسم رونمایی از قطعه مدافع حرم وطن:
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه شجاعت و صراحت و شفافیت را لازمه کار خبرنگاری دانست،گفت: منفعل نبودن یکی دیگر از ویژگی خبرنگاری است.
کد خبر: ۸۸۹۹۲۰۳
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مراسم رونمایی از قطعه مدافع حرم  وطن به مناسبت روز خبرنگار و تجلیل از شهدای خبرنگار مدافع حرم پیش از ظهر امروز 17 مرداد در مرکز رسانه ای صبا برگزار شد.

 حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به امیت نقش خبرنگار در جامعه و از جمله شهدای خبرنگار مدافع حرم گفت: در فرهنگ قرآنی ما شهید فقط زنده وحی نیست محی و احیا کننده است و به قرب خدا رسیده است رنگ خدایی گرفته است، یکی از رنگ های الهی حیات بخشی به دیگران است؛ امروز روز خبرنگار است و در جمع خانواده شهدای رسانه هستیم، شهادت حیاتی که دارد حیات طیبه است، شهادت از دست رفتن و ناکام شدن نیست و به هیچ عنوان تسلیت ندارد.

وی افزود: خبرنگار در نگاه قرآنی و دینی چشمان بینای هم حاکمیت و هم ملت است، امت برای اینکه درست قضاوت کند و هم تصمیم‌گیران برای اینکه درست تصمیم بگیرند باید اطلاعات درست داشته باشند؛ امروز یکی از مهمترین عوامل لغزش خیلی از بزرگان در تصمیم گیری عدم اشراف اطلاعاتی و توجه نکردن به واقعیت هاست.

 جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: تصمیم گیری ها نیازمند خبرنگاری است که تصمیم ساز است و اطلاعات درست دادن این خبرنگار مثل آزمایشگاهی است که برای پزشکی که نسخه می دهد، معاینه می کند و گزارش می دهد.

 حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی  همچنین گفت: شرط واگذاری مسئولیت خبرنگاری و خبرگزاری عدالت است، حالا عدالت در خبرنگاری یعنی چه، تحت تاثیر حب و بغض ها قرار نگرفتن گرفتار جناح ها نشدن، گرفتار قضاوت نشدن است. شجاعت و صراحت و شفافیت لازمه کار خبرنگاری است خیلی ها را داشتیم بصیرت داشتند نتوانستن به موقع عمل کنند چون شجاعت و صراحت اش را نداشتند، منفعل نبودن یکی دیگر از ویژگی خبرنگاری است.

وی افزود: ما امروز گرفتار بعضی از خبرها در شبکه های مجازی هستیم که مثل داستان چوپان دروغگو  است، این باعث شده اعتماد مردم به خبر از بین برود مواظب باشید واقعیت بینی با واقعیت سازی جایش را عوض نکنند.

 جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: یکی از ویژگی های یک جامعه زنده و پویا خواندن دست دشمن است که بداند الان برنامه دشمن و نقشه اش چیست و بعد بتواند چالش اصلی جبهه خودش را از جبهه چالش های فردی بشناسد.
 

وی ادامه داد: امروز جامعه با وجود شبکه های مجازی و حجم خبرهای نادرست با مشکل مواجه شده که ممکن است توطئه‌ای در جهت عدم اطمینان سازی باشد.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه تصریح کرد: امروز یکی از مهمترین عوامل لغزش بزرگان ما در تصمیم‌گیری‌ها، عدم اشراف اطلاعاتی و توجه نکردن به واقعیت‌هاست از همین رو یکی از شروط مسئولیت خبرنگاری عدالت است ما باید مواظب باشیم جای واقعیت‌بینی با واقعیت‌سازی عوض نشود.

ارسال نظرات