خبرهای داغ:
مسئول جهادی بسیج دانشجویی واحد خواهران دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین:

سازندگی مقدس‌ترین غنیمت باقی مانده از اردوهای جهادی است

مسئول جهادی بسیج دانشجویی واحد خواهران دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین مهمترین هدف اردوهای جهادی را خودسازی برشمرد و بیان کرد: سازندگی مقدس ترین غنیمت باقی مانده از این سفرها است .
کد خبر: ۸۸۹۹۲۰۵
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

فاطمه صفری مسئول جهادی بسیج دانشجویی واحد خواهران دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین در گفتگو با خبرگزاری بسیج از قزوین، در خصوص برگزاری اردوهای جهادی اظهار کرد: اردوهای جهادی بسیج دانشجویی واحد خواهران دانشگاه علوم پزشکی قزوین با نام "شکوفه‌های سیب" متشکل از 40 نفر از جهادگران خواهر در رشته‌های داندانپزشکی، مامایی، پرستاری، علوم‌آزمایشگاهی،بهداشت محیط و حرفه‌ای کار خود را در منطقه الموت غربی قزوین برای 1000 نفرجمعیت روستای دستجرد جهت محرومیت زدایی با دارا بودن درمانگاه مجهز پزشکی به اجرا درآورد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: در این دوره که از 9 تا 14 مرداد ماه سال جاری به مدت 5 روز برگزار شد خدماتی از قبیل: دندان پزشکی( شامل ترمیم و جرم گیری و کشیدن) خدمات مامایی ( ویزیت توسط هییت علمی های مامایی و.فارغ التحصیلان  به همراه دارو، تست پاپ اسمیر،) خدمات پرستاری ( نمونه گیری و تزریق)  خدمات علوم آزمایشگاهی ( نمونه گیری و سانتریفیوژ) انجام گرفت.

مسئول جهادی بسیج دانشجویی واحد خواهران دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین مهمترین هدف اردوهای جهادی را خودسازی برشمرد و بیان کرد:  سازندگی مقدس ترین غنیمت باقی مانده از این سفرها است چرا که همیاری و کمک به سایرین برای ساختن فضای فرهنگی و مذهبی در محیطی که رنگی از ریا و نمایش‌های شهری را ندارد، خودسازی در درون را به اوج می رساند.

صفری هجرت و دوری از زندگی شهرنشینی را از دیگر ابعاد مهم اردوهای جهادی دانست و گفت: جدایی از زندگی روزمره شهری و حضور در محیطی با شرایط اولیه زندگی این بستر را فراهم می‌آورد تا شرکت کنندگان در این اردوها بیش از پیش ضعفهای فردی و تعلقات به زندگی روزمره را درک کنند.

وی عنوان کرد: محرومیت زدایی مناطق محروم و رساندن خدمات به افراد کم‌بضاعتی که هزینه سنگین پرداخت خدمات پزشکی را ندارند از دیگر اهداف مهم این اردوها می‌باشد.

مسئول جهادی بسیج دانشجویی واحد خواهران دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین با بیان اینکه زندگی در شرایط سخت باعث رشد و پرورش هر شخصی است ابراز کرد: این اردوها باعث شد نگرش دانشجویان را نسبت به مناطق محروم، کمک به محرومین، اخلاق و سبک زندگی جهادی و زندگی کردن در شرایط سخت را تغییر دهد به طوری که این جهادگران راغب هستند در دوره‌های بعدی هم در این اردوها حضور داشته باشند.

صفری اضافه کرد: لذت زندگی جهادی از دیگر ابعاد این اردوها می‌باشد که شاید برکات آن در ظاهر و در حال حاضر دیده نشود ولی به یقین در زندگی شخصی هر فردی بی تاثیر نخواهد بود.

وی با انتقاد از عدم حمایت برخی از مسئولین از این اردوها گفت: بدقولی‌هایی که از طرف مسیولین می‌شود بیشترین آسیب را به اردوهای جهادی می‌رساند. وقتی دانشجویان جهادگر به عشق خدمت به مردم و محرومین از زندگی و تفریح خودشون کم می‌کنند و به این مناطق می‌آیند انتظار هست که مسیولین کمک کنند و سنگ اندازی در این راستا نباشد.

مسئول جهادی بسیج دانشجویی واحد خواهران دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که متاسفانه مسیولین کشور خیلی به فکر خدمت رسانی به مردم نیستند و بیشتر درگیر احزاب سیاسی شدند، جهادگران با روحیه مضاعف و به دور از گرایش‌های حزبی و سیاسی  در این مناطق برای خدمت به مردم در کنار هم قرار می‌گیرند و کارهایی که مسئولین باید در درازمدت و با کیفیت خیلی پایین انجام بدهند جهادگران در مدت کوتاه و با کیفیت خوب ارائه می‌دهند و باعث می‌شوند که خدمت رسانی و محرومیت زدایی به دورترین مناطق محروم هم برسد.

صفری تاکید کرد: مسئولین باید محرومیت را از نزدیک لمس و با آن آشنا شوند چرا که این امر سبب می‌شود که افق دید و نوع نگاه این افراد نسبت به مردم و مناطق محروم متفاوت باشد.

9001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها