خبرهای داغ:
چند صباحی است که اخبار درگیری ها، ضرب و جرح و قتل؛ افکار عمومی را به سمت پیدا کردن دلایل این آسیب مهم اجتماعی کشانده است، جانشین پلیس آگاهی ناجا در این زمینه با بیان اینکه برخی‌ها معتقدند قبح قتل در جامعه امروزی ریخته شده است در حالی که وقتی نگاهی به آمار می‌اندازم به این نتیجه می‌رسیم که قبح قتل نه تنها در جامعه ریخته نشده است بلکه شاهد کاهش آن در جامعه بوده ایم، بیان کرد:مهارت کنترل خشم مسئله بسیار مهمی است که سرآغاز پیشگیری از بسیاری قتل‌ها و خشونت‌ها در جامعه است و این مهم باید در جامعه توسط سازمان‌های مربوط نهادینه شود.
کد خبر: ۸۸۹۹۲۶۱
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،جانشنین پلیس آگاهی ناجا در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس،، ریخته شدن قبح قتل در جامعه را تفکری نادرست دانست و اظهار کرد: برخی‌ها معتقدند قبح قتل در جامعه امروزی ریخته شده است در حالی که وقتی نگاهی به آمار می‌اندازم به این نتیجه می‌رسیم که قبح قتل نه تنها در جامعه ریخته نشده است بلکه شاهد کاهش آن در جامعه بوده ایم.

این مقام انتظامی، پایین آمدن آستانه صبر و تحمل افراد را عاملی مهم برای بروز قتل برشمرد و افزود: امروزه  یکی از عوامل مهم در ایجاد قتل می‌توان به پایین آمدن آستانه صبر و طاقت افراد در مشکلات جامعه و درون خانوادگی اشاره نمود. متاسفانه برخی از قتل‌ها در جامعه آنقدر سطحی است که فرد قاتل هیچگاه چنین تصوری نمی‌کرد که  یک روزی نام قاتل برای خود انتخاب کند و علت اصلی آن پایین آمدن صبر و تحمل افراد در برابر مشکلات است.

وی تصریح کرد: مهارت کنترل خشم مسئله بسیار مهمی است که سرآغاز پیشگیری از بسیاری قتل‌ها و خشونت‌ها در جامعه است و این مهم باید در جامعه  توسط سازمان‌های مربوط نهادینه شود.

قتل‌های ناموسی چیزی حدود ۱۹ درصد از مجموعه کل قتل‌ها را به خود اختصاص داده است

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته قتل‌های ناموسی چیزی حدود ۱۹ درصد از مجموعه کل قتل‌ها را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که برخی شبکه‌های اجتماعی به این موضوع دامن می‌زنند و این خود باعث به هم ریختن نظم و امنیت روانی افراد جامعه می‌گردد که باید جلوی اینگونه اطلاع رسانی غلط را به هر طریق ممکن گرفت.

سردار منفرد، در رابطه با نسبت جرم و جامعه زنان گفت: اینکه بگوییم جرم در جامعه زنان بیشتر است یا مردان، به اعتقاد من به کاهش جرائم در جامعه کمک نکرده ایم و کاری هم اصولا پیش نمی‌رود اما در کل جامعه زنان با توجه به نقش مهمی که در نظام درون خانواده ایفاء می‌کنند درصد کمتری از جرائم را به خود اختصاص داده اند.

پروانه صفایی مقدم، در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس، به پیش زمینه قتل‌های ناموسی و رابطه آن با خیانت اشاره کرد و گفت: به طور معمول در بسیاری از قتل‌های ناموسی که متمرکز می‌شویم در یکی از طرفین معمولا آثار یک رابطه نامشروع دیده می‌شود که این عامل متاسفانه در جامعه در حال پررنگ تر شدن است.

وی ادامه داد: خیانت زوجین نسبت به یکدیگر باعث شده تا آستانه صبر و تحمل در افراد بواسطه این پدیده شوم پایین بیاید و با شروع یک رابطه نامشروع و آشکار شدن آن، فرد مقابل خیلی سریع اقدام به قتل فرد خاطی ‌نماید.

صفایی مقدم تصریح کرد: کمرنگ شدن معنویات در جامعه عاملی مهم در پایین آمدن آستانه صبر و تحمل مردم در برابر مشکلات است که خود عاملی مهم برای پیدایش برخی جرائم از جمله قتل است.

این روانشناس بالینی به نقش فضاهای مجازی در ایجاد قتل‌های ناموسی اشاره کرد و افزود: بی شک شبکه‌های مجازی و شروع رابطه‌های غیر عرفی و نامشروع عاملی برای قتل‌های ناموسی در جامعه است. امروزه متاسفانه برخی زوجین بدون درنظرگرفتن حس تعهد در رابطه ای پنهانی در فضای مجازی اقدام به چت کردن می‌کنند و این رابطه‌ها خود عاملی برای ایجاد یک اتفاق ناگوار مثل دعوا  و قتل یا فروپاشی نظام خانواده از جمله طلاق است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات