خبرهای داغ:
آیت الله سید احمد خاتمی

تبعیت از ولایت از انحرافات سیاسی جلوگیری می نماید

امام جمعه موقت تهران گفت: انحراف اعتقادی و سیاسی خانواده ها را تهدید میکند و تبعیت از رهنمودهای ولایت و برگزاری جلسات اعتقادی، راه مصون ماندن از این دو آسیب است.
کد خبر: ۸۸۹۹۲۶۶
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

تبعیت از ولایت از انحرافات سیاسی جلوگیری می نماید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سید احمد خاتمی طی سخنانی در همایش فرهنگی بصیرتی خانواده های کارکنان یگان حفاظت از شخصیت های سپاه استان قم اظهار داشت: پاسداران و خانواده هایشان باید بدانند در چه نهاد مقدسی خدمت می کنند.

وی با اشاره به این سخن حضرت امام(ره) که اگر سپاه نبود کشور هم نبود، افزود: به گفته یکی ازعرفا سخن امام راحل بجز از قران و روایات نیست.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس و بخصوص در مبارزه با فتنه سال 88، عزیزان سپاه و بسیج نقشی اثرگذار و اساسی داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راز دشمنی ها و تحریم ها، همه اش سپاه و قدرت موشکی ایران است، خطاب به خانواده های پاسداران گفت: اگر خدمات این عزیزان اجر و پاداشی داشته باشد، شما در آن شریک هستید خاتمی با اشاره به روایتی از امام موسی کاظم(ع) خاطرنشان ساخت: چهار برنامه برای زندگی تان داشته باشید، اول ساعتی برای مناجات با خداوند یعنی برنامه برای عبادت داشتن، دوم، ساعتی برای امرار معاش، سوم، ساعتی برای معاشرت های دوستانه و یکی هم برای تفریحات سالم که این همایش شامل این حدیث می شود.

وی ایشان با اشاره به تفریحات سالم و معنوی گفت: این برنامه در کارایی عزیزان تآثیر بسزایی دارد لذا باید اگاه باشیم از دو آسیب که خانواده ها را تهدید می نماید، مراقبت نماییم.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: اولین آسیب، اعتقادی است که باید به فکر دین خانواده ها باشیم؛ فضای مجازی ضمن اینکه می تواند فرصت باشد می تواند تمام اعتقادات رآ خدشه دار نماید لذا با تشکیل جلسات عمومی اعتقادی مانع رسوخ این آسیب ها در بین خانواده ها شویم.

وی ادامه داد: در روایت آمده هفته ای یکبار جلسه اعتقادی بین خانواده ها داشته باشیم تا نفرین حضرت رسول(ص) شامل ما نگردد.

خاتمی گفت: برای دشمنان ما فتح الفتوح است که فرزند پاسدار و طلبه خرف های دیگران را می گویند، برخی از کسانی که آسیب دیدند باید بدانند به اعتقادات و اخلاق خانوده شان رسیدگی نکردند.

وی یادآور شد: دومین آسیب که همه را تهدید می نماید، انحراف سیاسی است علی الخصوص در فضای مجازی که از هر فرصتی برای این انحراف سیاسی استفاده مینمایند و باید بدانیم خط سالم و صحیح، خط مقام معظم رهبری است، میزان ولایت و خط اوست لدا با پیروی از ولایت، مانع انحراف سیاسی شویم.


ارسال نظرات