خبرهای داغ:

خانم ها از توالت ايراني استفاده نکنند!

کد خبر: ۸۸۹۹۲۹۱
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

 
 
خانم ها از توالت ايراني استفاده نکنند!
 
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،آيا استفاده از توالت ايراني موجب افتادگي رحم مي شود؟ واقعيت اين است که علت اصلي افتادگي رحم يا «شل شدن عضلات لگن» زايمان هاي سخت است. اين زايمان ها موجب کشيدگي و پارگي عضلات و غلاف هاي عضلاني مي شود که به ظاهر هم ديده نمي شوند.
در صورتي که قوام عضلات نيز به تدريج کم شود (به عنوان نمونه، به علت بالا رفتن سن يا فقر غذايي)، شلي و افتادگي لگن بيشتر مي شود. در اين هنگام علايمي مانند اختلال در تخليه مثانه يا اختلال در دفع مدفوع يا بي اختياري ادرار هنگام سرفه و احساس فشار و توده داخل واژن پيدا مي شود. البته عواملي که فشار داخل شکم را بالا ببرد و باعث شود احشا به داخل لگن فشرده شوند (مانند سرفه هاي مزمن در بيماري آسم) اين مشکل را تشديد مي کند.
برخلاف باوري که در ميان بعضي افراد رواج دارد مبني بر اينکه استفاده از توالت ايراني موجب افتادگي رحم مي شود، بايد بگويم که استفاده از توالت ايراني به تنهايي نمي تواند موجب اين مشکل شود مگر اينکه از قبل، زايمان هاي سخت صدماتي به عضلات کف لگن وارد کرده باشند و شخص مشکل يبوست مزمن هم داشته باشد. در اين صورت، بالا رفتن فشار داخل شکم و لگن شلي عضلات کف لگن را تشديد خواهد کرد.
جا دارد حالا که در اين مورد صحبت کرديم به همه خانم ها توصيه و تاکيد کنم براي حفظ سلامت ستون مهره ها و پيشگيري از کمردرد تا آنجا که مي توانند از توالت ايراني استفاده نکنند. همان طور که در دوره بارداري خود را ملزم به استفاده از توالت فرنگي مي دانند بقيه زمان ها نيز چنين کنند.
تغيير شيوه زندگي براي بهبود افتادگي رحم مي تواند موثر باشد و با رعايت نکته هاي زير مي توانيد به خودتان در مقابل اين بيماري کمک کنيد:
کاهش وزن در زنان چاقي که دچارافتادگي رحم هستند، توصيه مي شود.
از بلند کردن اشياي سنگين يا زور زدن خودداري کنيد، زيرا علائم تان را بدتر مي کند.
سرفه کردن علائم تان را بدتر مي کند. اگر برونشيت مزمن داريد آن را درمان کنيد يا اگر سرفه شما به علت سيگار کشيدن است، سيگارتان راترک کنيد.
براي پيشگيري با انجام «تمرينات کجل» عضلات کف لگن تان را تقويت کنيد. براي انجام اين تمرينات عضلات کف لگن تان را به طور مکرر سفت و شل کنيد. عضلات کف لگن را انگار که مي خواهيد جريان ادرار را متوقف کنيد، منقبض کنيد. براي پنج ثانيه در اين حالت بمانيد، بعد عضلات را شل کنيد و دوباره انقباض عضلات را تکرار کنيد. اين تمرينات را چندين بار در روز انجام دهيد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار