خبرهای داغ:
رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ملایر:

ملایر جایگاه دوم استان را در تعداد دفاتر مسافرتی دارد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر با بیان اینکه پس از شهر همدان، ملایر دومین شهرستان استان به لحاظ تعداد دفاتر مسافرتی است، گفت: در هفته گردشگردی امسال یک دفتر دیگر افتتاح خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۸۹۹۳۷۸
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
ملایر جایگاه دوم استان را در تعداد دفاتر مسافرتی داردبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، ابراهیم جلیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته خبرنگار با اشاره به عملکرد میراث فرهنگی ملایر بیان داشت: در هفته گردشگردی سال گذشته تعداد دفترهای خدمات مسافرتی به ۶ دفتر رسیده است و ملایر پس از شهر همدان به لحاظ تعداد دومین دفاترمسافرتی را دارا است.

وی با بیان اینکه این امر نشان از توسعه گردشگردی در ملایر است، افزود: 100 میلیون تومان در این راستا هزینه کردیم که باعث اشتغال زایی نیز شده است و در هفته گردشگردی امسال یک دفتر دیگر افتتاح خواهیم کرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر از برپایی مراسم شیره‌پزی در هشتم مهر ماه سال گذشته با حضور مسئولین استان و شهرستان و گردشگران خارجی خبر داد و گفت: در این مراسم برنامه های مختلف نمایش های آئینی، سخنرانی، اجرای موسیقی، رقص چوب، سیاه چادر، نمایشگاه سوغات و صنایع دستی و بازید از کارگاه های شیره‌پزی را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه این جشن تقریبا هفت سال اجرا می شود و در جذب گردشگری در این ایام موثر است، افزود: فرمانداری، شهرداری و بخشداری در برگزاری این جشن کمک می کند که حدود 13 هزار نفر در این جشن حضور داشتند و بازتاب بسیار خوبی داشته است.

جلیلی گفت: مراسم استقبال از روز جهانگردی در مدرسه شاهد و جلسه مدیران آژانس مسافرتی استان برای جذب و اجرای تورهای گردشگری داخل شهر ملایر و شرکت در اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری در دانشگاه آزاد و دومین همایش سرمایه گذاری در تهران از دیگر برنامه ها بود.

وی با اشاره به برپایی جشن یلدا میراث فرهنگی با هدف حفظ و توسعه و ثبت و نگهداری آداب و رسوم کهن میراث اظهار داشت: همچنین بزرگ‌ترین برنامه در هفته فرهنگی ملایر همایش تجلیل از ۳۵ نفر از هنرمندان در رشته های مختلف صنایع دستی و برپایی سمینار بزرگ برندی بود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر با اشاره به بازید معاون مدیر کل حمایت تولید صنایع دستی به اتفاق رئیس اداره حمایت سازمان میراث فرهنگی و نماینده مردم ملایر در مجلس از کارگاه مروار بافی و مبل ومنبت گفت: نتایج آن پرداخت تسهیلات و معرفی یکی از کارگاه‌های مروار بافی و انتخاب آن به یکی از تولید کنندگان برتر کشور بود که این یک خاطره ماندگار شد.

وی با بیان اینکه ملایر دومین تولید کننده مروار و سبد و بهترین تولید کننده در کشور است، ادامه داد: این تولید کننده مروارباف یک کارگاه بزرگ دارد و در ۲۰ روستا کارگاه کوچک تشکیل داده است و کار تولید و عرضه مروار بافی را انجام می دهد که مشکل آن نداشتن نیروی کافی است و 30 درصد کارش به کشورهای دیگر صادر می شود فروخته است.

جلیلی با اشاره به واگذاری کارها به بخش خصوصی و با اشاره به ثبت ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت گفت: برگزاری همایش پیاده‌روی و انجام چند دوره کلاس‌های آموزشی مبل و منبت از اقدامات انجام شده است.

وی با اشار به برنامه فرهنگی در ایام نوروز گفت: برگزاری جشن چهارشنبه سوری و جشن‌های سنتی، بومی و محلی روستای گوراب و ... از جمله این برنامه‌ها بود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر افزود: مراسم بدرقه از مسافران در ایستگاه قطار و همچنین استقبال از مسافران، نمایش نوروزخانی در قالب نوروزگاه انجام شد امسال سازمان یک برنامه تعریف کرد تحت عنوان نوروزگاه وهدفش از این نوروز گاه ثبت وضبط ونگه داری احیا و میراث ناملموسه بود.

وی اظهار داشت: سازمان با توجه به اینکه نوروز در یونسکو ثبت شده با محوریت ایران و۱۲ کشور دیگر این جشن ها را برای احیای آداب و رسوم نوروز در دستور کار داشت که در این زمینه ۳۵ برنامه فرهنگی اجرا شد.

جلیلی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۹ هزار نفر اقامت در ملایر و ۶۶ هزار نفر بازدید از جاذبه ها و دربین ۸ شهر استان همدان ملایر به عنوان شهر برتر انتخاب شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار