امام جمعه موقت مهدیشهر:

خبرنگار نبض جامعه است

حجت الاسلام سقائیان در همایش طلایه داران خبر و رسانه در مهدیشهر گفت: خبرنگار نبض جامعه است واگر نبض جامعه به درستی کار کند وبتپد می توان به آن جامعه امید را تزریق کرد.
کد خبر: ۸۸۹۹۳۹۱
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهدیشهر، حجت الاسلام علی سقائیان در همایش طلایه داران خبر ورسانه که در هتل سنگسر مهدیشهر برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان تبریک 17 مرداد ماه روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگار نبض جامعه است واگر نبض جامعه به درستی کار کند وبتپد می توان به آن جامعه امید را تزریق کرد.

امام جمعه موقت مهدیشهر گفت: انتقال مطالب صحیح وعدم کتمان حقیقت،آمادگی برای جوابهای منطقی  به خدشه دشمنان از وظایف یک خبرنگار است.

وی در ادامه گفت:در قرآن از خبر یاد شده که خداوند خبردهنده واقعی جهان است وخود نیز حافظ خبرهای خود است واز آن محافظت می کند.

سقائیان افزود:یک خبرنگار باید سالم وقابل اطمینان در جامعه باشد واگر خبرهای منتشر شده از روی حدسیات ذهنی فرد باشد وبه درستی منتشرنشود جامعه در چالش وخطر می افتد.

وی اضافه کرد:خبرنگار باید از صحت خبر اطلاع داشته باشد البته هر خبری در فضای مجازی ممکن است صحیح نباشد اما چیزی برای ما اثبات نشده ،آن را نقل نکنیم.

سقائیان همچنین وقت شناسی را یکی از وظایف مهم خبرنگار عنوان کرد وگفت:هر خبری را نمی توان در هر زمانی منتشر نمود  وباید دید جامعه پذیرای آن مطلب باشد.

در ادامه برنامه فرماندار مهدیشهر گفت:هیچ مدیری حق ندارد جواب خبرنگاری را بی پاسخ بگذارد همه چیز در نظام اسلامی شفاف ودر خدمت مردم است.

ارگی اضافه کرد:منظور ما پاسخگویی در باب اطلاعاتی که جنبه محرمانه دارد ونباید برای عموم انتشار پیدا کند نیست بلکه باید مسئولین خبرنگار را از محرمانه بودن آگاه نمایند تامطلع گردند.

وی همچنین در ادامه گفت:دفتر نمایندگی فرهنگ وارشاد اسلامی در شهرستان مهدیشهر برحسب وعده قبلی وبا پیگیریهای مستمر به اداره شهرستان ارتقا یافت.

ارگی با قدر دانی از همه رسانه هایی که با فرمانداری شهرستان همکاری وتعامل را داشتند گفت:با این همکاری نزدیک توانستیم رنکینگ شهرستان مهدیشهر  را در عرصه خبر وخبررسانی تاحدی بالا ببریم.

فرماندار خاطر نشان کرد:برسر وعده خود در خصوص ارتقا سطح ادارات در سطح شهرستان مهدیشهر ایستاده ایم وانشاالله

در ماههای آینده شاهد خبرهای خوش جدیدی خواهیم بود.

شریفی مدیر کل سابق صدا وسیمای مرکز سمنان در این همایش ،در سخنان خود بیان کرد:که انسان از زمان پا گذاشتن براین کره خاکی به دنبال ارتباط گرفتن وارتباط ایجاد کردن بوده واز ارتباط یک سویه به دوسویه وسپس چند سویه را ملاک ارتباطات اجتماعی خود قرار داده است.

این کارشناس رسانه در ادامه گفت:مفهوم ارتباطات همزاد بشر است وساختار نظام اطلاع رسانی در عرصه کنونی تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه ،خبرنگاران امروزدیگر اطلاع رسان نیستند گفت:ویژگی خبر به نو بودن آن می باشد واین که خبر  راچگونه منتشر کنیم مهم است وآنچه که امروز خبر محسوب می شود فردا اطلاعات عمومی می شود.

وی همچنین گفت:امروز وسایل ارتباط جمعی ،محدودیت زمان ومکان را از بین بردن ودرجامعه امروزی همه مردم با امکانات موجود می توانند هر خبری را اعلام کنندواین خبرنگار است که باید برروی این خبرها تحلیل بگذارد تاخبری شود.

در پایان همایش از خبرنگاران فعال خبر ورسانه شهرستان مهدیشهر تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار