دانایی در دیدار کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر گفت: لازمه نهادینه شدن مبانی و اصول پدافندغيرعامل ، برنامه ریزی ، مشارکت مردمی و آگاه سازی عمومی است.
کد خبر: ۸۸۹۹۳۹۲
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ازسمنان، سیدعباس دانایی در این جلسه آگاه سازی و اطلاع رسانی مطلوب  اصول و مبانی پدافند غیر عامل در بخش های مختلف اداری و جامعه را بسیار مهم و ضروری دانست و ضمن تاکید بر آموزش همگانی بیان داشت ،کاهش  تهدیدات پدافندی یکی از مهمترین وظایف مدیران ادارات است.

دانایی با اشاره به اقدامات مطلوب  در حوزه پدافند غیر عامل  در شهرستان سمنان آنرا  لازمه  امنيت پایدار استان و  كشور دانست و بر لزوم سرلوحه قرار دادن پدافندغيرعامل به معناي عام كلمه در بخش های مختلف کاری  از سوی مدیران تاکید نمود. دانایی ادامه داد نهادینه شدن مبانی و اصول  پدافندغيرعامل ،نیاز به برنامه ریزی ، مشارکت مردمی و آگاه سازی عمومی است.

وی با بیان ضرورت باور عمومی مردم در خصوص  پدافند غیرعامل ضمن تاکید بر نهادینه شدن آن در جامعه  بر تحقق آن از سوی شورا تاکید نمود.

در ادامه کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استان با تأکید بر اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی در امر پدافند غیرعامل بسیار مهم و ضروری است بیان کرد: امروز با آموزش می‌توانیم موضوع مهم پدافند غیرعامل را تعمیم داده و در آحاد جامعه باورمندی ایجاد کنیم و آموزش برای دستگاه‌های اجرایی در سطوح مدیران و کارکنان از برنامه‌هایی است که به دنبال آن هستیم .

وی پدافند غیرعامل را به عنوان مجموعه از  اقدامات غیرمسلحانه در راستای افزایش امنیت دانست و مستحکم سازی و پیش‌بینی سامانه‌های جایگزین  در زمان بحران عنوان و افزود با تحقق آن شاهد کاهش  آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها و تأسیسات و تجهیزات خواهیم بود.

در این جلسه اعضا شورای پدافند غیر عامل شهرستان گزارشی از اقدامات بعمل آمده ارائه نمودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها