خبرهای داغ:

رسانه ها و مطبوعات زبان گویای مردم اند/ اعتماد مردمی سرمایه یک رسانه است

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) به مناسبت هفدهم مردادماه، روز خبرنگار با اصحاب رسانه مرکز استان دیدار کرد.
کد خبر: ۸۸۹۹۴۰۱
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ برات زاده معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) به مناسبت هفدهم مردادماه روز خبرنگار، به نمایندگی از اصحاب رسانه استان با جمعی از اصحاب رسانه در صداوسیما، خبرگزاری ها و مطبوعات مرکز استان دیدار کرد.

برات زاده در این دیدار با اشاره به هفدهم مردادماه گفت: امروز سالروز شهادت شهید محمود صارمی شهید عرصه خبر و رسانه همچنین سردار شهید محمد ناصر ناصری که به دست گروهک خبیث طالبان در حادثه تروریستی در مزار شریف افغانستان غریبانه و مظلومانه به مقام رفیع شهادت نائل آمدند است که این روز را به تمامی تلاشگران عرصه خبر و رسانه تبریک عرض می کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: عرصه فعالیت خبرنگاران با بسیج و سپاه پیشینه ای قدیمی دارد و گل سرسبد تلاش هماهنگ این دو مجموعه به دوران دفاع مقدس بر می گردد.

وی در ادامه اظهار داشت: همانگونه که از آغاز دفاع مقدس دیدیم یک خبرنگار در کنار رزمندگان سلاح بر دوش و دوربین به دست به انعکاس بالاترین ایثارها و از خودگذشتگی ها می پردازد، تا به امروز همواره عمده خبرنگاران را در صف مقدم مبارزه با استکبار و دفاع از انقلاب اسلامی می بینیم.

رسانه ها و مطبوعات زبان گویای مردم اند/ اعتماد مردمی سرمایه یک رسانه است

وی گفت: رسانه ها خبرگزاری ها مطبوعات همه زبان گویا مردم اند. زنده کردن روح مطالبه گری و درخواست از مسئولین از وظایف یک خبرنگار و رسانه است که امروزه نسبت به گذشته پر رنگ تر شده است.

برات زاده افزود: کسانی که در سمت و جایگاهی قرار گرفته اند وظیفه ای جز خدمت بی منت به مردم ندارند چرا که امانتی الهی در اختیارشان قرار گرفته و باید از این امانت به نفع مردم استفاده کنند و اگر جایی کوتاهی و قصوری وجود دارد این رسانه است که در باید این موارد را به اطلاع عموم مردم برساند.

وی اشاره کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و رسانه ها به عنوان زبان گویای مردم باید در عرصه های مختلف به بیان واقعیت ها بپردازند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: اگر خبرنگار نسبت به برخی مسائل و برخی واقعیات چشم بپوشد و آن را به درستی منعکس نکند ممکن است مورد توجه و تحسین برخی افراد قرار بگیرد اما این با رسالت و روح خبرنگاری در تضاد است. خبرنگار وظیفه دارد واقعیت ها را به صورت همه جانبه اعم از خوبی ها و کاستی و اشکالات را به شیوه صحیح به مردم اطلاع رسانی نماید.

رسانه ها و مطبوعات زبان گویای مردم اند/ اعتماد مردمی سرمایه یک رسانه است

در ادامه این دیدار، ثقفی مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، گفت: استقلال خط قرمز رسانه هاست. سرمایه یک رسانه اعتماد مردمی است و اگر این اعتماد از دست برود، هیچ سرمایه ای نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: رسانه ها باید ضمن رعایت بی طرفی و عدالت رسانه ای، به گونه ای رفتار کنند که احساس نشود که رسانه مطبوع وارد یک جریان و یا گروه خاص شده است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی در پایان گفت: رسانه ها باید با بینش و بصیرت مضاعف از بروز و از انجام هر رفتار و حرکتی که اصطلاحا "آب به آسیاب دشمن ریختن" تلقی می شود اجتناب کنند.

گفتنی است این دیدار به همت روابط عمومی سپاه و بسیج رسانه سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها