خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه جنس نظامات دستگاه های اجرایی بر خلاف جنس نظامات انقلاب اسلامی است گفت: یکی از علت های ناکارآمدی نظام اداری و بوروکراسی ما همین است.
کد خبر: ۸۸۹۹۵۳۶
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، سردار رحمت الله صادقی فرمانده سپاه نینوا گلستان پیش از ظهر امروز در هفتمین جشنواره استانی مالک اشتر که در دانشکده مائده گرگان برگزار شد، اظهار کرد: گام های رو به جلوی خوبی را در این جشنواره در بحث اشراف داشتیم اما خیلی از راه های رسیدن به یک اشراف مطلق وجود دارد که باید هر ساله انجام شود و جشنواره پلی برای رسیدن به مراحل بعدی است.

وی افزود: در حوزه اشراف باید به درجه ای برسیم که احساس کنیم فرمانده ای به صورت کامل در سلسله مراتب سپاه و بسیج مستضعفین انجام می شود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به سخن حضرت علی(ع) گفت: آفت و بلای جان ها ناتوانی کارگزاران است که علت اصلی ناتوانی سازمان عجز و ناتوانی کارکنان سازمان است و این موضوع پدیده ای است که متاسفانه در بعضی از دستگاه ها وجود دارد.

سردار صادقی ادامه داد: مردم ما در رسیدگی به امورات جاری خود در ارتباط با این دستگاه ها دچار مشکل هستند که ناشی از ناتوانی کارکنان آن دستگا ها می باشد لذا ما در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین خارج از قاعده این اصول نیستیم و این برای ما باید به عنوان یک درس، پند و حکمت باشد و در دل و جان ما رسوخ کند.

وی با بیان اینکه آنچه که باید در مجموعه سپاه و بسیج به دست آوریم رسیدن به نقطه خود اشرافی است، افزود: اگر تنها هدف خود را جشنواره پنداریم قافیه را باخته ایم لذا حضور در جشنواره رسیدن به خود اشرافی است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به اینکه اشراف از بالا به پایین شدی نیست، گفت:در کتب نظارت کنتری اشراف عموما از منابع کشور های غربی استفاده می کنیم و کشور ما در تمام حوزه ها به علت عدم استفاده از منابع قرآنی سبب شده دستگاه ها در فازهای دشمن قرار بگیرند تا آنجایی که خود دستگاه های دولتی اعلام می کنند که بهره وری ما در روز بیشتر از 45 دقیقه نیست.

سردار صادقی ادامه داد:  یک کارگزار از 7 صبح تا 14 بعدازظهر در اختیار دستگاه است و معادل این ساعات حقوق و مزایا دریافت می کند تا وظیفه ای که دستگاه بر عهده اش نهاده محقق سازد و لذا مدیر، فرمانده، مسئول در هر سطوحی باید با دقت لازم به این موضوعات توجه کند.

به گفته وی؛ اشراف برای این است که شما بتوانید سازمان و مجموعه ی در اختیار را، با یک نظام درونی اداره و آن را آماده اجرای ماموریت بنمایید و لذا آنچه را که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دنبال میکند و در طول سال مبنا قرار داده و اقدامات اشرافی خود را انجام می دهد و در انتها جشنواره برگزار و افراد موفق را مورد تقدیر قرار می دهد هدفش این است که به یک نقطه مطلوب برسیم و این نقطه مطلوب "خود اشرافی " است یعنی یکایک پاسداران و بسیجیان ما در ماموریتی که بر عهدشان است به یک خود اشرافی کامل برسند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان اظهار داشت: خود اشرافی محصول سازمان نیست بلکه محصول بندگی خداست اگر شما توانستید در سازمان بین عبد و معبود رابطه برقرار کنید تا فرد عنصر خود اشراف خود را در مقابل خدا پاسخگو بداند 90 درصد اشراف را شما انجام داده اید.

سردار صادقی بیان داشت: نسخه های غربی را در سازمانهای خود نهادینه کردیم و هر کاری میکنم این انسان دو پا بهتر شود بدتر میشود و لذا نظام جمهوری اسلامی باید نظام اشرافش بر اساس قرآن باشد.

وی اذعان کرد: ما هر چقدر به دنبال نسخه های نظارتی برگرفته از الگوهای غربی باشیم از الگوهای دینی، انقلابی و ارزشی خود فاصله می گیریم و این روند مورد پسند کشورهای غربی است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان جنس نظامات دستگاه های اجرایی  را بر خلاف جنس نظامات انقلاب اسلامی دانست و گفت: یکی از علت های ناکارآمدی نظام اداری و بوروکراسی ما همین است.

سردار صادقی  اذعان کرد: میزان کارگزاران ما با میزان خدماتی که باید ارائه کنند تنظیم نیست.

وی افزود: سپاه به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی خود را بر اساس آیات و روایات تنظیم کرده و سعی می کند سازمان خود را در این چارچوب قرار دهد و به دنبال این است که خود برای دستگاه های اجرایی دیگر الگو شود که با یک معقوله کم یک بهره وری بالایی را برای انقلاب اسلامی ارائه دهد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان خطاب به پاسداران گفت: یکی از دلایلی که در معرض دشمنی استکبار جهانی هستید این است که نظامات شما جنس خودتان است لذا شما اگر موفق نبودی و اشراف در همه عرصه نداشتید دشمن با شما دشمنی نمی کرد.

سردار صادقی افزود: سپاه هراسی در نظام استکباری و تحریم شخصیت های فرمانده سپاه نتیجه اش این است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانسته در حوزه پاسداری از انقلاب اسلامی به نحوی عمل کند که تمام اقدامات نظام استکباری و دشمنان داخلی را برای فرو پاشاندن این نظام با شکست مواجه سازد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال چه در مرزهای خود و چه در جبهه مقاومت جوانان خود را برای انقلاب اسلامی با ایثار تمام نثار می کند پس بدانید و آگاه باشید که این مردم شایستگی بسیار دارند و از خدمت صادقانه به آنان کوتاهی نکنید.

سردار صادقی با اشاره به اینکه چرا چارچوب های نظامات ما به هدف نمی رسد، گفت: این مهم باید بازنگری و در درون  علت یابی شود .

وی اقتصادمفاومتی را روی پای خود ایستادن عنوان و بیان داشت: ما باید در حوزه اقتصاد به نقطه ای برسیم که مانند حوزه دفاع باشد چرا که در حوزه دفاع به جایی رسیدیم که دشمن تحت هیچ شرایطی جرات تهدید و تعرض به خاک ما را ندارد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان خاطرنشان کرد: آنهایی که با یک عطسه حاکمان منطقه ای را عوض می کردند در مقابله با جمهوری اسلامی در مانده و فلج شده اند و این اتفاق باید در اقتصاد هم رخ دهد.

سردار صادقی ادامه داد: تمام نگاه مقام معظم رهبری این است که در حوزه اقتصاد به نقطه ای از هم اتکایی برسیم که دشمنی که مغرورانه تحریم می کند بداند این تحریم در نطفه خفه شده است.

وی با بیان اینکه باید خود اشرافی را به عنوان مطلوب ترین راه اداره سپاه قرار دهیم،گفت: هر پاسدار باید در  وظیفه خود اعلام نفش کند و با کمترین منابع حداکثر بهره وری را داشته باشد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان بیان داشت: ما نمی توانیم ادعا کنیم که در انجام ماموریت مان در حوزه تهدیدهای نظامی، امنیتی و نرم و فرهنگی کوتاهی کردیم ولی اگر بناست به ظرفیت های بالاتر در این سه حوزه برسیم قبل از انجام ماموریت، اداره سازمان مهم است و اگر مسئولی در اداره سازمان خود عاجز باشد در انجام ماموریت هم عاجز خواهد بود.

سردار صادقی با بیان اینکه از آموزه ها و علم همه کشور ها باید استفاده کرد، گفت: این فکر درست است ولی خودمان بهترین الگو را داریم که فرمان خداوند متعال بالاترین فرامین است و خداوند ما را خلق کرده تا فرامین او را تحقق ببخشیم.

به گفته وی؛ خداوند تمام نعمت های خود را شامل حال ما می کند ولی در عوض از ما حرکت، تلاش، جهاد و شهادت می خواهد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال 96 روند اشراف فرمانده ای ما به نقاطی برسد که خود را به خود اشرافی مطلق نزدیک کنیم که آنجا نقطه عطف سازمان ماست که اعتلای سپاه و بسیج و قدرت این مجموعه به بندگی ما برمی گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها