وزیر مشاور در امور خارجی امارات در دور تازه حملات سیاسی خود به قطر از این کشور خواست تا نگرانی کشورهای تحریم کننده را برطرف کرده و از دخالت در امور همسایگانش دست بردارد.
کد خبر: ۸۸۹۹۵۹۷
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری النشره، انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات در صفحه خود در شبکه های اجتماعی نوشت: منطقی است که قطر در زمینه دغدغه ها و نگرانی های چهار کشور امارات، عربستان، بحرین و مصر درخصوص حمایت خود از پرونده افراط گرایی و تروریسم همکاری کند و به رفع دغدغه های واشنگتن و کشورهای غربی بسنده نکند.

وی افزود: همچنین منطقی است که قطر در زمینه پرونده دخالت و اقدامات تحریک آمیزش در امور داخلی همسایگان و محیط پیرامونش همکاری کند. یک سری اصول برای برون رفت این کشور از بحران وجود دارد. خلاصه کلام این است و گریزی از آن نیست.

قرقاش نوشت: راه حل در شجاعت برای رویارو شدن با بحران است. موفقیت دیپلماسی متکی به بازنگری دوحه در حمایت خود از افراط گرایی و دخالتش در امور محیط پیرامونش است.

کشورهای بحرین، امارات، عربستان و مصر از چندی پیش روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و علت آن را حمایت قطر از تروریسم دانسته اند.

این کشورها همچنین مرزهای زمینی و هوایی و دریایی خود را به روی قطر بسته اند و دوحه را تحت محاصره قرار داده اند.

کشورهای تحریم کننده شروطی را برای از سرگیری روابط اعلام کرده اند که دوحه آنها را غیرقابل اجرا دانسته و رد کرده است.

در این میان، میانجیگری امیر کویت بین این کشورها تاکنون نتیجه ای به همراه نداشته است.
ارسال نظرات