مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم (ع):

خبرنگاری خدمت خالصانه در عرصه گسترش ارزشهای دینی است

حجت الاسلام سرافراز گفت: خبرنگاری فقط یک حرفه و شغل نیست، بلکه خدمت ارزشمند و خالصانه در عرصه گسترش دین، ارزشها و معارف دینی است.
کد خبر: ۸۸۹۹۶۰۳
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست گرامیداشت روز خبرنگار با همکاری معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و سازمان بسیج رسانه استان چهارمحال و بختیاری، در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهیدان قشر رسانه، به تبیین ویژگی های خبرنگار ارزشی از منظر دین مبین اسلام و قرآن کریم پرداخت.

حجت الاسلام کریم سرافراز در این مراسم اظهار کرد: عرصه مطبوعات و خبرنگاری از مهم ترین و حساس ترین میدانهای جهاد است. نامگذاری روز خبرنگار همزمان با سالروز شهادت شهید صارمی، نمایانگر حضور خبرنگاران در عرصه فداکاری و ایثار است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام تصریح کرد: خبرنگاری فقط یک حرفه و شغل نیست، بلکه خدمت ارزشمند و خالصانه در عرصه گسترش دین، ارزشها و معارف دینی است.

حجت الاسلام سرافراز، ادامه داد: عرصه مطبوعات، عرصه فرهنگ آفرین و فراهم کننده خوراک روح برای مردم جامعه است و مطبوعات با نظارت بر جامعه و ارکان آن در حقیقت به جامعه بشری و محیط انسانی نظم می بخشند.

وی، گفت: اصحاب رسانه خدمتگزار فرد و جامعه هستند و از ارکان کرامت بخشیدن به انسان و حفظ این کرامت به شمار می روند.

این مقام مسئول، تأکید کرد: روزنامه نگار می تواند جامعه ای صالح بیآفریند، چون وقتی مقاله ای منتشر می کند و یا تحلیلی می نویسد، یا تصویری را به چاپ می رساند، یا عنوانی را برجسته می کند و رویداری را تفسیر می نماید، در حقیقت در پی جهت دادن به فرد و جامعه می باشد و می تواند مثل پدری مهربان، راهنما، دلسوز، مخلص و هدایتگر باشد، همچنان که می تواند خیانت کار، گمراه کننده تحریف کننده حقایق و اندیشه ها نیز باشد.

حجت الاسلام سرافراز، افزود: از نظر قرآن کریم، ملاک اعتماد و پذیرش یک خبر از خبرنگار در جامعه دینی این است که مردم حق پذیرش خبر از هرکسی را ندارند؛ بلکه باید مردم خبر را با ملاک اعتماد بپذیرند.

وی، با اشاره به آیه شریفه 6 از سوره مبارکه حجرات،" يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ جاءَکُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصيبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلي‏ ما فَعَلْتُمْ نادِمينَ"، گفت: خداوند ملاک اعتماد خبر را خبرنگار دانسته و قرآن معتقد است که خبررسان نباید فاسق باشد. پس شرط پذیرش خبر، خبرنگار و خبررسان است و ملاک اعتماد به خبر هم، عادل بودن خبررسان و خبرنگار می باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام تأکید کرد: خبرنگار باید یک چهره ارزشی باشد. اگر خبرنگار یک چهره ناهنجار و غیر ارزشی باشد، نمی توان خبر او را پذیرفت؛ چرا که ملاک دینی و الهی برای اعتماد به خبرنگار محقق نمی شود.

حجت الاسلام سرافراز، در ادامه با اشاره به برخی از ویژگی های و مهارتهای خبرنگاری و شاخصه های اخلاقی خبرنگاران ارزشی گفت: احساس مسئولیت، وجدان و تعهد کاری، صداقت و واقع نمایی، رعایت عدالت و انصاف، از ویژگی های یک خبرنگار ارزشی و اسلامی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در ادامه اظهار کرد: خبرنگار باید سودمند و مفید برای جامعه باشد و بر اساس عدالت و انصاف موضع گیری کند.

وی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: بدون دوربین ها، قلم ها و دلسوزهای شما خبرنگاران برای تهیه و تنظیم اخبار، همه کارهای انجام شده، تثبیت نمی شوند.

حجت الاسلام سرافراز ضمن برشمردن مهارتهای خبرنگار حرفه ای، افزود: شم خبری، در مسیر خبر بودن، تخصص، ارتباط با مردم، تعهد در برابر مردم و مصالح جامعه و روابط اجتماعی مناسب از مهارت های لازم برای خبرنگاران حرفه ای است.

این مقام مسئول در پایان، عزم و اراده را لازمه موفقیت در مسیر خبرنگاری دانست و گفت: برترین توشه رهروان این راه، عزم و اراده است. اگر این عزم و اراده وجود داشته باشد، نیروها در وجود انسان به کار می افتند، استعدادها شکوفا می شوند و فکر و جسم هردو کار می کند؛ لذا کار کسانی که در عالم خبر و گزارش و کارهای ذهنی و فکری در ارتباط با مردم هستند، از این جهت بسیار اهمیت پیدا می کند.

زیارت پرفیض عاشورا و غبارروبی، عطرافشان و گلباران قبور مطهر شهدای گمنام شهرکرد، تجلیل از خانواده خبرنگار شهید عبدالوهاب شهرانی، تقدیر از خبرنگاران افتخاری بسیج و اعضای کانون های بسیج رسانه و خبرنگاران استان ، از دیگر بخش های مراسم گرامیداشت روز خبرنگار بود که با همکاری معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و سازمان بسیج رسانه استان در تالار یاس مجتمع رفاهی لاله شهرکرد برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار