خبرهای داغ:
محرومیت زدایی، آبادانی و اشتغال پایدار در روستاها از مهاجرت روستاییان به شهرها و خالی از سکنه شدن روستاها جلوگیری خواهد و برگزاری اردوهای هجرت و محرومیت زدایی بسیح سازندگی در این میان نقشی بی بدیل ایفا می کند.
کد خبر: ۸۸۹۹۷۰۵
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، برای هر چه بهتر برگزار شدن این طرح ها می باید در حد امکان امکانات دولتی و دستگاه های اجرایی در اختیار جهادگران برای اسکان، سهولت رفت و آمد و رفع نیاز جهادگران قرار گیرد.

حضور در کنار مردم روستاهای محروم اجر و مزد دنیوی و اخروی دارد و نبایداحساس شود که برگزاری اردوهای طرح هجرت مختص سپاه است، مجموعه سپاه با برگزاری اردوهای جهادی طرح هجرت باری از مسئولیت دستگاه های اجرایی برمی دارد.

جوانانی که می توانند وقت تابستانی خود را در راه تفریح های دیگر قرار دهند، آستین بالا زده و در گرمای طاقت فرسای این روزها به صحنه آمده و هر یک در حد توان گوشه ای از ساخت و ساز دیار خود را به دست می گیرند.

جوانان و نوجوانان شرکت کننده در این طرح ها هر یک در صحبت های کوتاه با خبرنگار ما از حس معنوی و بی مثال خود در این اردوها می گویند که شوق شرکت مجدد در این طرح ها تا سال آینده آنها را همراهی می کند.

آن ها می گویند: ساخت خانه برای کسانی که سرپناهی ندارند و یا نوسازی و بهسازی مدارس به عشق وطن و دیار خود هیچ گونه سختی نداشته و ما با نیروی مضاعف در راستای عمل به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب قدم در این راه گذاشته ایم.

اوقات فراغت تابستانی جوانان و نوجوانان بسیجی در راه خدمت به مردم

اردوهای جهادی هجرت با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، کمک به سازندگی و محرومیت زدایی، حرفه آموزی و مرمت و زیبا سازی مدارس در سطح شهرستان میانه در حال اجراست و علاوه بر آموزش های فرهنگی در قالب اردوهای جهادی، خدمات عمرانی در روستاها و مناطق محروم نیز انجام می گیرد.

به گفته برگزار کنندگان این اردوها، حضور دانش آموزان در چنین طرح‌هایی می‌تواند ضمن کمک بهسازندگی، به مهارت‌آموزی و غنی‌سازی اوقات فراغت نیز کمک کند.

این در حالی است که طی ماه های گذشته موارد مشابه بسیاری از جمله ویزبت رایگان بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم و دورافتاده انجام گرفته و فرمانده سپاه میانه یکی از مأموریت‌های سپاه علاوه بر مأموریت‌های جهادی و اقتصاد مقاومتی را ارتقای سطح رفاه عمومی و کیفیت اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بسیجی عنوان می کند.

اجرای ده ها طرح سازندگی در وسیع ترین شهرستان استان آذربایجان شرقی

یکی از مسئولان اجرایی بسیج سازندگی میانه با بیان اینکه چندین طرح متنوع سازندگی سپاه در طی ماه های اخیر در میانه اجرایی شده است، گفت: ساخت هشت خانه محروم، بازسازی چهار مسجد و ساخت سه غسالخانه در حال حاضر با حضور جهادگران انجام می گیرد.

سیدخلیل حسینی گفت: شش گروه جهادی که هر گروه در قالب ۳۰ نفر از نیروهای مخلص و متعهد بسیج بوده با روحیه مثال زدنی در کار ساخت و ساز این طرح ها مشارکت دارند.

وی بیان کرد: شرکت در اردوهای جهادی مقدمه مسئولیت پذیری، افزایش روحیه تعاون وهمکاری، خود سازی و متعهد شدن برای حفظ ارزشهای انقلاب واسلام است.

حسینی همچنین با اشاره به اهداف والای سپاه و بسیج در محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در منطقه، اظهار داشت: خوشبختانه سال گذشته توانستیمبا اعطای تسهیلات بانکی به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زمینه اشتغال مستقیم ۱۱۰ نفر بصورت مستقیم را در میانه فراهم آوریم.

امید کوهی

ارسال نظرات