حجة الاسلام انصاری در نشست سبک زندگی اسلامی پایگاه سمیه گفت:زندگی که براساس سبک زندگی اسلامی پایه گذاری شود زندگی آرام و بانشاط است و در این زندگی فرزندان به خوبی تربیت می شوند.
کد خبر: ۸۸۹۹۷۱۳
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، نشست سبک زندگی اسلامی در محل پایگاه سمیه با موضوع سبک زندگی و کم رنگ شدن آن در اجتماع و زندگی خانواده ها برگزار شد در این نشست حجت الاسلام والمسلمین انصاری به تشریح ابعادمختلف دین اسلام درزندگی فردی واجتماعی پرداختند و با اشاره به این که مقام معظم رهبری درخصوص سبک زندگی دغدغه هایی دارند که بایستی به آنها توجه شود افزود : علیرغم این که ما دین کاملی داریم اما عدم بکارگیری صحیح دستورات دینی باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی شده است.

انصاری گفت: زندگی که براساس سبک زندگی اسلامی پایه گذاری شود زندگی آرام و بانشاط است و در این زندگی فرزندان به خوبی تربیت می شوند . ریشه تمام مشکلات بیرون ازخانه به وضعیت روحی مرد هنگام خروج از منزل بر می گردد . درهنگام عصبانیت حتی ممکن است قتل اتفاق بیافتد و هزاران اتفاق ناگوار و جبران ناپذیر بر اثرآشفتگی فکر و ناراحتی در محیط خانواده دامن گیر افراد می شود .

وی اذعان نمود: رعایت حقوق دیگران ازعوامل مهم دربرقراری ارتباط موثراست، ازجمله در رانندگی ، اگر مقررات را رعایت کنیم نه تنهابه حقوق دیگران احترام گذاشته ایم بلکه از بروزسوانح وحوادث جلوگیری می نماییم.همچنین عدم آشنایی با فرهنگ آپارتمان نشینی یکی ازعوامل مهم در بروز اختلافات است و بایستی مورد توجه قرار بگیرد .

وی با اشاره به آسیب هایی که روابط خارج از منزل و ارتباط نامتعارف دختر و پسر بر آنها و کانون خانواده وارد می کند بیان کرد: آقایان حتی اگرروابط نامشروع هم داشته باشند موقع ازدواج دخترانی را انتخاب می کنند که سابقه دوستی های خیابانی نداشته باشند و از نجابت کامل برخوردار باشند . لذا فرهنگ غرب ارائه دهنده الگوهایی است که هیچ تناسبی بافرهنگ ما ندارد،فرهنگ غرب یک فرهنگ مهاجم و نابودکننده فرهنگ های بومی است ، هرجا غربی ها وارد شوند بنیان اساسی اجتماعی را از بین می برند.

انصاری به نقل از مقام معظم رهبری گفت : ماباید به دنبال این باشیم که فرهنگ زندگی راتبیین کنیم،تدوین کنیم و به شکل مطلوب اسلام تحقق بخشیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : والدین باید تلاش کنند با فرزندان خود دوست باشند و ارتباطی داشته باشند که آنها بتوانند به راحتی حرف دل خود را با والدین درمیان بگذارند . اگر مدام ازجوان عیب و ایراد بگیریم فاصله بین ما زیادمی شود ، بعضی جاها بایدآنها را تایید کنیم . سبک زندگی باید بر مبنای الگوی عملی باشد، بایددرست عمل کنیم تا فرزندان ماهم یاد بگیرند .پدر و مادر بخصوص جلو فرزندان باید مواظب اعمال و سخنان خود باشند. به جوانان آموزش داده شود الگوی تفریح سالم چیست؟طرح های لباسشان چگونه باید باشد؟مسئله آرایش زن و مرد و ارتباط متقابل و چندین مورد دیگر که رهبرمعظم انقلاب طرح فرموده اند باید در سبک زندگی اسلامی بررسی و تدوین شود .

انصاری در پایان ضمن آرزوی توفیق برای همه خانواده های ایرانی و جوانان به چند سوال پاسخ دادند.


ارسال نظرات