کلنگ ساخت نخستین مسجد روی آب کشور در منطقه غرب جزیره کیش و نزدیکی کلبه هور در آخرین روزهای حضور مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این جزیره به زمین زده شد.
کد خبر: ۸۸۹۹۷۲۸
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ کلنگ ساخت نخستین مسجد روی آب کشور در منطقه غرب جزیره کیش و نزدیکی کلبه هور عصر امروز در آخرین روزهای مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به زمین زده شد.
 

علی‌اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه این مراسم با قدردانی از همراهی و همکاری امام جمعه این جزیره در چهار سال گذشته در پیشبرد اهداف سازمانی اظهار کرد: امروز شاهد به زمین زدن کلنگ برای ساخت یکی از طرح‌های مذهبی زیبا در غرب جزیره به‌عنوان منطقه ویژه گردشگری در برنامه‌های آینده هستیم.

 

وی با بیان اینکه طرح اولیه توسط امام جمعه کیش در سال گذشته مطرح شد و در دستور کار قرار گرفت، افزود: با توجه به ساخت این مسجد در داخل آب نیاز به تمهیدات ویژه‌ای است که آخر مردادماه سال جاری عملیات اجرایی آن به‌صورت رسمی آغاز خواهد شد.

 

مونسان اظهار کرد: این مسجد دو طبقه به‌صورت تک پایه اسکله اجرا می‌شود که امیدواریم در بازه زمانی کوتاهی ساخته شود.

 

مدیرعامل سازمان منطقه َآزاد کیش با بیان اینکه بخش روی آب آن توسط سازمان منطقه آزاد کیش ساخته می‌شود، افزود: فضاهای پشتیبان مسجد در ساحل قرار دارد که توسط بانی خیر اجرا می‌شود، طراحی‌های آن نیز در راستای خودکفایی مسجد در بحث هزینه‌های جاری انجام شده است.

 

امام جمعه کیش در این آئین با قدردانی از زحمات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در اقدامات زیر ساختی و توسعه‌ای جزیره کیش به ویژه اجرای طرح‌های مذهبی اظهار کرد: این مسجد در آینده یکی از معدود مساجد در کیش و منطقه خواهد شد که جنبه عبادی و گردشگری بالایی خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام حسن علیدادی گفت: با توجه به ویژگی گردشگری کیش نیاز به ایجاد مسجد برای رونق جاذبه‌های گردشگری مذهبی احساس می‌شد تا گردشگری به سمتی هدایت شود که معنویت هم بر آن سایه اندازد.

 

وی با بیان اینکه این مسجد به لحاظ طراحی زیباست، ابراز امیدواری کرد که با کسب مجوزهای لازم و قانونی و با تأکید بر رعایت زیست‌محیطی شاهد ساخت این مسجد باشیم.

 

امام جمعه کیش بیان کرد: بخش قابل توجهی از روند ساخت را سازمان منطقه آزاد کیش انجام خواهد داد و ساخت بخش دیگر را که در خشکی قرار دارد یکی از خیران بر عهده گرفته است.

 

 این مسجد با طراحی زیبا به‌صورت یک ستاره 12 پر با دو مناره در دو طبقه در مساحتی به وسعت 170 متر مربع ساخته خواهد شد. مساحت شمسه آن یک هزار و 280 متر مربع و عرض و طول اسکله آن به ترتیب 6 و 120 متر است.


ارسال نظرات