بوشهرـ مراسم رونمایی از کتاب"از سمت سناباد" سروده محمدحسین انصاری نژاد در سالن 22 بهمن سپاه امام صادق(ع) بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۹۷۴۶
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ مراسم رونمایی از  کتاب"از سمت سناباد" سروده محمدحسین انصاری نژاد در سالن 22 بهمن سپاه امام صادق(ع) بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام حسین دشتی در این مراسم که جمعی از شاعران آیینی استان در آن حضور داشتند گفت: در زمان گذشته شعر و شاعری در جامعه عرب نفوذ زیادی داشت و معمولاً زن و مرد اعم از با سواد و بی سواد شاعر بودند و به همین دلیل معجزه پیامبر(ص) پس از بعثت معجزه کلامی بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر با بیان اینکه در لسان حدیث و قرآن شعر و شاعری به نگاه دیگری به آن توجه شده است اظهار داشت: در آن زمان به وسیله شعر هجویاتی که با آن دشنام می دادند سروده می شد که پس از آن آیه ای نازل شد  که «آیا شاعران را نمی بینید که در هر محیطی وارد می شوند که تخصص ندارند».

وی به انواع جهادهای یک مومن اشاره کرد و ابراز داشت: مومن دو گونه جهاد دارد، گاهی با جان و گاهی با مال و آبروی خود جهاد می کند.

حجت الاسلام دشتی با بیان اینکه انسان با شعر می تواند جهاد کند گفت: شاعر می تواند شعر خود را با آن اهداف بلند انسانی بسراید و کسانی که در راه خدا با شعر مجاهدت می کنند اجر بسیار بالایی نزد خداوند دارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر با بیان اینکه اهل بیت(ع) به شعر علاقه بسیاری داشتند گفت: مهمترین شعرهایی که مطلوب اهل بیت(ع) بود شعرهایی است که درباره ولایت سروده می شده است؛ شعر و شاعری می تواند آموزه های دینی اهل بیت(ع) را بیش از درس منتقل کند.

در این مراسم تعدادی از شعرای آیینی استان اشعار خود را در مدح اهل بیت(ع) سرودند. همچنین در این مراسم از کتاب "از سمت سناباد" سروده محمدحسین انصاری نژاد رونمایی شد.

گفتنی است در این مراسم از تعدای از شعرای آیینی استان تجلیل به عمل آمد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها