مدیر کمیته امداد جزیره قشم گفت: پرداخت ۵میلیارد و ۷۸۰میلیون ریال وام های توانمندسازی به مددجویان کمیته امداد جزیره قشم با اختصاص ۳میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال وام اشتغال پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۸۹۹۷۶۸
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ غلامرضا غلامی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: پرداخت ۵ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال وام های توانمندسازی به مددجویان کمیته امداد جزیره قشم با اختصاص سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال وام اشتغال و دو میلیارد و ۸۰ میلیون ریال وام کارگشایی ( وام ضروری ) توسط صندوق امداد ولایت از اعتبارات امدادی  به ۱۰۸ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال تا کنون پرداخت کرد.
 

مدیر کمیته امداد شهرستان قشم با بیان اینکه توانمندسازی و خوداتکایی خانواده های نیازمند و محروم از مهم ترین اهداف این نهاد است گفت : کمیته امداد با فراهم کردن زمینه خودکفایی افراد مستعد اشتغال تحت حمایت با اهداء تسهیلات لازم درطرح های خودکفایی (خوداشتغالی)، مشاغل خانگی(توان افزایی) و کارانگیزی که نقش مهمی در جهت توانمند سازی آنان ایفا می کند.

 

مدیر کمیته امداد شهرستان قشم به اختصاص پنج میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال وام های توانمندسازی به مددجویان طی امسال اشاره کرد و افزود : کمیته امداد جزیره قشم با اختصاص سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال وام اشتغال و دو میلیارد و ۸۰ میلیون ریال وام کارگشایی ( وام ضروری ) توسط صندوق امداد ولایت از اعتبارات امدادی  به ۱۰۸ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال تا کنون پرداخت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه وام کارگشایی ( ضروری ) با هدف حل مشکلات خانواده‌های تحت حمایت پرداخت می شود، افزود: تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی به منظور رفع مشکلات درمانی ، تحصیلی ، مسکن ، معیشت وسایر نیازهای مددجویان پرداخت می‌شود.

 

غلامی ارائه آموزش های شغلی به مددجویان را از دیگر فعالیت های این نهاد برشمرد و بیان کرد : ارائه آموزش های شغلی در زمینه های مهارت آموزی، پایدارسازی، حرفه آموزی، کارآفرینی با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای  و سایر دستگاه های مرتبط در امر آموزش کارآموزان از جمله اقدامات حوزه اشتغال و خودکفایی است.

 

مدیر کمیته امداد شهرستان قشم  افزود: این آموزش ها به منظور ارتقاء سطح آگاهی ، علمی  و مهارت های فنی و حرفه ای مددجویان برگزار شد. حدود دو هزار و ۶۰۰ خانوار در این جزیره تحت حمایت کمیته امداد قشم هستند.


ارسال نظرات