خبرهای داغ:
دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه اساس توانمندی‌های امروز ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف در دوران دفاع مقدس کلید خورد، تأکید کرد: برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس، در شأن رشادت‌های آن دوران باشد.
کد خبر: ۸۸۹۹۷۷۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

 سردار محمد علیپور، دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خوزستان پیش از ظهر امروز ۱۸ مردادماه در نشست ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان خوزستان که با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان و مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، گفت: موضوع این جلسه دفاع مقدس است؛ واقعیتی که اتفاق افتاد و همچنان جریان دارد؛ فرهنگی که از عاشورا شروع شد، در متن جامعه جریان یافت تا به انقلاب اسلامی رسید و امروز در سطح منطقه مطرح است.

وی درباره چرایی بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: اگر به عقب بازگردیم خواهیم دید پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشورهایی که منافعشان با این پیروزی به خطر افتاد، برای از بین بردن انقلاب اسلامی، منحرف کردن یا محدود ساختن آن به مرزهای ایران تلاش‌های گسترده‌ای کردند. 

سردار علیپور ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی تمام امکانات خود را به کار گرفت، دو قدرت شرق و غرب که تا قبل از آن مقابل هم بودند، جمع شدند تا طومار انقلاب اسلامی را جمع کنند. قرار بود خوزستان در یک هفته سقوط کند و جمهوری اسلامی طی چند ماه شکست بخورد؛ اما یک ملت پشت سر رهبرش ایستاد و جریان دفاع و مقاومت را آغاز کرد. بیش از ۳۰ کشور دنیا تمام تجهیزات، سلاح‌ها خود را به میدان آوردند، تمام سازمان‌های بین‌المللی این جنگ را پشتیبانی کردند؛ اما این ملت روی پای خود ایستاد و از مملکت خود دفاع کرد و به پیروزی رسید.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه اگر این مقاومت شکل نمی‌گرفت وضعیت امروز ما مانند عراق و سوریه بود، گفت: ایران اسلامی با اعتقادات مذهبی و رهبری دینی توانست از خود دفاع کند. بهترین فرزندان خود را داد، آسیب‌ها را پذیرفت اما یک قدم از فرهنگ خود عقب ننشست.

وی تصریح کرد: اگر مقاومت دلیرانه فرزندان ما در کنار مردم سوریه و عراق نبود،‌ شاید امروز در خوزستان شاهد درگیری داعش و تکفیری‌ها بودیم. آنچه جلوی این اتفاق را گرفت، فرهنگ دفاع مقدس ما بود. این فرهنگ بود که باعث شد داعش در سوریه امروز رو به نابودی برود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خوزستان در ادامه با تأکید بر ضرورت حفظ آثار بر جای مانده از دفاع مقدس، پاسداشت هفته دفاع مقدس به عنوان یک تکلیف از سوی مسئولان را ضروری دانست و گفت: گرچه سایر استان‌ها مانند خوزستان نقش محوری در دوران دفاع مقدس نداشتند؛ اما باید این هفته را گرامی بدارند و ماندگار کنند. 

سردار علپیور با بیان اینکه اساس توانمندی‌های امروز ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف در دوران دفاع مقدس کلید خورد، گفت: لازم است این دوران را قدر بدانیم، به شکل مناسب به نسل‌های آینده انتقال دهیم تا بدانند هر جا مقاومت و ایستادگی شود، عزت به بار می‌آورد و توانمندی‌های خاموش را به ظهور می‌رساند و این مقاومت دارای عمق، بار و تعریف باشد. 

وی تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته نتوانستیم از دفاع مقدس به طور شایسته بهره‌ ببریم. امیدواریم امسال برنامه‌های خوبی به مناسبت این هفته برگزار شود. آنچه در حمیدیه اتفاق افتاد ایران را نجات داد، لازم است بزرگداشت سالروز این اتفاق به تناسب شأن آن باشد. علاوه بر این، سالروز شکست حصر آبادان و شکست رژیم بعث عراق از موضوعات اساسی دفاع مقدس است. انتظار می‌رود مسئولان کمیته‌ها با برنامه‌هایی در خور این رویدادها در جلسه شرکت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها