نشست منتظران موعود(عج) در پایگاه حضرت سکینه (س) سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۹۹۷۸۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان،حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در جمع بسیجیان حلقه های صالحین پایگاه حضرت سکینه(س) سمنان در خصوص انجام فریضه مهم نماز بیان کرد: نماز اول وقت را باید از همان روزهای ابتدایی تکلیف فرزندانمان جدی بگیریم تا با جدیت بیشتری نماز اول وقت بخوانند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: شرط اصلی در اهمیت دادن به مسائل دینی، آگاهی و علم داشتن از تأثیراتی است كه با رعایت این آموزه ها حاصل می شود؛ انسان موجودی است كه در راه رسیدن به هدف از هیچ كوششی دریغ نمی كند مخصوصا اگر یقین داشته باشد و بداند كه این هدف سعادت دنیوی و اخروی او را تأمین می كند، حاضر است برای رسیدن به آن از جان خود نیز بگذرد.

وی با اشاره بر راه های کسب علم و یقین در آموزه های دینی، ادامه داد: نخستین راهی که انسان می تواند به یقین برسد، مطالعه، تحقیق وتفكر در منابع دینی اعم از قرآن و روایات می باشد كه كسب علم از این طریق را علم حصولی گویند.

این کارشناش مذهبی با اشاره بر آیه ای از قرآن افزود: قرآن مجید، نماز اول وقت را یكى از صفات مۆمنان مى داند و مى فرماید« مۆمنان كسانى هستند كه نمازهایشان را حفظ مى كنند»؛ حفظ نماز به این است كه نماز گزاران آن را از اول وقت به تأخیرنیندازند؛ بنابراین طبق روایات و آیات قرآن مجید خواندن نماز اول وقت را باید ابتدا در خود و سپس در اطرافیان نهادینه کنیم.

شمس الدین ادامه داد: بخش عمده ای از مشکلات جامعه از غفلت مردم از یاد خداوند و انجام واجبات است؛ اگر مردم با خداوند و ائمه انس بیشتری پیدا کنند به یقین مشکلات اقتصادی و اخلاقی جامعه کاهش پیدا می کند و به دنبال آن دشمن نیز بیشتر از نفوذ در امور داخلی کشور مأیوس خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها