مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ساعتی پیش در نشست خبری خود به مناسبت هفته آزادگان، گفت: 26مرداد سال ، روز69 بازگشت آزادگان به کشور شیرین ترین روزها در تاریخ انقلاب است.
کد خبر: ۸۸۹۹۸۴۴
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، قاسم صمدیان افزود: در این روز مردم با خوشحالی وصف ناپذیر به استقبال آزادگان در فرودگاه ها رفته و آن ها را تکریم کردند چراکه آزادگان در زندان های دشمن جانانه مقاومت کردند.

وی با اشاره به رشادت آزادگان در دوران اسارت، اظهارداشت: آزادگان همچون حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در برابر دشمن با اقتدار ایستاده و خم به ابرو نیاوردند و پاسداشت یاد و خاطره آن ها یادآوری روزهایی است که پشت سر گذاشته ایم.

صمدیان با قدردانی از مردم، بیان کرد: مردم همیشه و در همه صحنه ها هرجا که نیاز بوده وارد میدان شده و نقش آفرینی کردند و جا دارد نسل جوان پای کار بودن این مردم را بدانند که استقبال از آزادگان نیز برگ زرینی دیگری برای نقش مردم است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در ادامه با اشاره به اینکه دهها عنوان برنامه در هفته گرامیداشت آزادگان در سطح استان برگزار می شود، دیدار آزادگان با امام جمعه، حضور آزادگان در گلزار شهدا، حضور در همایش کشوری «موصل دو»، برگزاری شب خاطره، صعود آزادگان به قلل سهند و دماوند و چندین برنامه دیگر را از هم برنامه های این هفته برشمرد.

 

صمدیان اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، مسابقات ورزشی برای فرزندان و خانواده آزادگان، همایش کوهپیمائی و پیاده روی از دیگر برنامه های هفته آزادگان خواند.

وی اضافه کرد: در این هفته نهادهای مختلف دیگری نیز یاد و خاطره رشادت آزادگان را در سطح استان گرامی خواهند داشت که خاطره گویی آزادگان در تریبون های نمازجمعه پیش از خطبه های نماز از آن جمله است.

صمدیان همچنین فضاسازی شهر به مناسبت سالروز ورود آزادگان و نامگذاری یکی از میدان ها و خیابان های شهر در تبریز و شهرستان ها را از دیگر اقدامات مهم این هفته عنوان کرد.

ارسال نظرات