خبرهای داغ:
معاون وزیر نیرو در گنبدکاووس:

کشت پرمصرف و خطر بزرگ کم آبی

معاون وزیر نیرو در گنبدکاووس گفت: افزایش کشت پر مصرف سبب شده که عمق آب زیرزمینی از 50 متر به 400 متر برسد و این خطر بزرگی در کشور است.
کد خبر: ۸۸۹۹۹۰۳
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، رحیم میدانی, ظهر امروز در بازدید از مجتمع آبرسانی فجر شهرستان گنبدکاووس در حوزه علیمه روستای کرند اظهار داشت: پروژه‌های آبرسانی مانند مجتمع فجر نیاز به اعتبارات ملی دارد که 2 هزار میلیارد تومان از ردیف ملی دولت برای پیگیری مشکلات آب شرب کشور در نظر گرفته شده که با تصویب آن اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

وی افزود: دولت 70 میلیارد تومان برای خرید و نوسازی تانکر آبرسانی در کشور مصوب کرده که در صورت نیاز, اعتباراتی به حوزه گنبدکاووس پرداخت می‌شود تا مشکل آبرسانی بخش داشلی‌برون از 2 روز در هفته به 6 روز در هفته برسد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: امید داریم آب شیرین‌کن منطقه کرند تا سال آینده در همین زمان با اعتبار 14 میلیارد تومان که 7 میلیارد از منابع دولت و 7 میلیارد از بخش خصوصی به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری از این آب شیرین‌کن, به جای 120 کیلومتر مسافت آبرسانی, می‌توان از همین آب برای آبرسانی به روستاهای اطراف با تانکر استفاده کرد.

میدانی تاکید کرد: نصب این دستگاه می‌تواند یک‌هزار و 600 مترمکعب آب را در شبانه‌روز به اهالی این منطقه برساند و روستاهای کرند و هوتن که دارای شبکه هستند این آب را با بهترین کیفیت دریافت می‌کنند.

وی درباره سد نرماب گفت: امید داریم در سال آینده سد نرماب آبگیری شود که در صورت بهره‌برداری از این سد 130 روستا و 4 شهرستان از این سد بهره‌مند می‌شوند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: از ماه آینده عملیات اجرایی تونل انحرافی سد چارلی آغاز خواهد شد که در حال حاضر پیمانکار آن معرفی شده است.

میدانی افزود: در 15 سال اخیر یک درجه سانتیگراد دمای هوا افزایش یافته و افزایش کشت پر مصرف سبب شده که عمق آب زیرزمینی از 50 متر به 400 متر برسد و این خطر بزرگی در کشور است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهار کرد: اگر بخواهیم کشور ما تا زمانی که کره زمین وجود دارد پایدار بماند باید در مصرف آب  و استفاده از سفره‌های زیرزمینی دقت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها