خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: مدرسه تخصصی امام سجاد(ع) تنها مدرسه تخصصی و شبانه‌روزی استان است که هرسال ۳۵ نفر در این مرکز حافظ کل قرآن کریم می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۹۹۹۳۴
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگاران، بابیان توجه ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه قم در ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه اظهار داشت: ترویج معارف قرآنی در جامعه سبب می شود تا معنویت و آرامش جامعه گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به افتتاح نخستین مدرسه تخصصی و شبانه‌روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم در قم افزود: مراکز دیگری نیز در قم در حال فعالیت در زمینه‌های مختلف قرآنی هستند اما مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم که در جوار امامزاده جمال‌الدین(ع)تشکیل‌شده است نخستین مدرسه تخصصی استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت:  مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم به‌صورت مداوم در عرصه حفظ قرآن فعالیت دارد و هرسال به‌صورت متوسط 35 نفر در این مدرسه به درجه حفظ کل قرآن کریم نائل می‌شوند.

حسینی مقدم استقبال گسترده نوجوانان از طرح‌های حفظ قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه را مورد توجه قرار داد و گفت: اغلب افرادی که در کلاس‌های حفظ و تفسیر قرآن کریم شرکت دارند در سنین نوجوانی قرار دارند که بهترین زمان برای شکل‌گیری شخصیت افراد و  انس با معارف الهی است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در زمینهٔ حفظ و تفسیر قرآن کریم دارای علاقه و استعداد باشند پس از گزینش اولیه مدرسه تخصصی حفظ و تفسیر امام سجاد(ع) وارد این مرکز می‌شوند و به مدت یک سال و به‌صورت فشرده حافظ کل قرآن کریم می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: از بین افراد بسیاری که برای حفظ و تفسیر قرآن کریم ثبت‌نام کرده بودند پس از آزمون‌ها و گزینش‌های اولیه تعداد 35 نفر انتخاب‌شده‌اند که به مدت 12 ماه مراحل حفظ کل قرآن کریم را سپری می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها