نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان:

خبرنگاری کاری پرمخاطره و سنگین است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: خبرنگاری کاری پرمخاطره و سنگین است، عرصه خبر، عرصه تقابل حق و باطل است، عرصه جهاد، نوشتن معضلات و مطالبه حقوق مردم، شهامت و شجاعت است.
کد خبر: ۸۸۹۹۹۳۹
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان لرستان که در هتل اراشین برگزار شد اظهار داشت: خبرنگاران قلم‌به‌دستانی هستند که حقایق را می‌نویسند تا جامعه به حرکت وا‌داشته شود، کسانی که بافکر روشن خود افکار عمومی را روشنگری می‌کنند و باعقل و درآیت جامعه را در مسیر صحیح قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه نقد خبرنگاران سازنده و تعریف آن‌ها را واقعیت نزدیک است افزود : خبرنگاران برای اصلاح و پیشرفت جامعه قدم برمی‌دارند و اگر مطبوعات و رسانه‌ها نبودند همه در یک خط حرکت می‌کردند و هرگز متوجه انحراف و اشتباه نمی‌شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تاکیذ بر اینکه خدمت خبرنگاران به جامعه، خدمت اصلاح، سازندگی و پیشرفت است عنوان کرد:خبرنگاران بابیان و بنان خود جامعه را در صراط مستقیم نگاه می‌دارند و نه از تهدید وحشت دارند و نه از تعریف و تمجید خوشایند می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروز استان لرستان به بلوغ رسانه‌ای رسیده است و دوران‌های متعددی را پشت سر گذاشته است گفت : خبرنگار با افکار، عقل، اندیشه، فرهنگ و تمدن سروکار دارد و هراندازه که فکر اهمیت دارد عقل و علم نیز اهمیت دارد.

میرعمادی تصریح کرد: اخلاص در کار از ویژگی‌های خبرنگاری است، قلم مقدس است و خبرنگار باید برای خدا قلم بزند، باید برای نوشته‌های خود ارزش قائل شویم؛ از قلم به‌عنوان ابزار سیاسی، شخصی و منفعت استفاده نشود.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاری کاری پرمخاطره و سنگین است خاطر نشان کرد: عرصه خبر، عرصه تقابل حق و باطل است، عرصه جهاد، نوشتن معضلات و مطالبه حقوق مردم، شهامت و شجاعت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت : صداقت و واقع‌نمایی از ویژگی خبرنگاری است، مسئله صداقت در رأس همه قرار بگیرد چراکه صداقت سبب اعتماد می‌شود.

وی افزود: نباید خبرسازی و خبر فروشی کنیم بلکه باید خبرنگاری کنیم، عده‌ای به دلیل خبر فروشی ضربه‌ای به مجموعه داخلی خود می‌زنند.

میرعمادی با تاکیذ بر اینکه باید در منافع استان هم‌صدا باشیم نه جناح و نه سیاست لحاظ شودخاطر نشان کرد: باید رهنمودهای مقام معظم رهبری موردتوجه قرار گیرد چراکه مقام معظم رهبری دیده بان نظام است و رهنمودهای ایشان راهگشا بوده و لازم است مطالبات مقام رهبری را در استان دنبال کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: مسئله اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی، ایستادگی در برابر ظالمان و مستکبران و جنگ نرم را که از رهنمودهای مقام معظم رهبری است را باید مدنظر داشته باشیم؛ مقام معظم رهبر و ولی امر، سیاست‌های کلی نظام را ترسیم می‌کند که باید زیر چتر ولایت زندگی کنیم؛ اگر امروز این رشد فزاینده خبرنگاری راداریم به برکت انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بوده است که باید مطالبات مقام معظم رهبری نصب العین قرار دهیم، وقتی مقام معظم رهبری در عرصه‌های گوناگون مسائل را می‌بیند و شعار سال را تعیین می‌کند باید مطالبات حقوق مردم بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.

وی در پیان گفت: خبرنگاران بازوی توانمند برای مسئولان هستند و عامل مؤثر پیشرفت هر استان خبرنگاران هستند

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار