خبرهای داغ:

باشکوه‌ترین مراسم ‌تشییع شهید مدافع حرم در خوزستان

مردم شهرهای مختلف ایران با حضور در مراسمی با پیکر پاک و مطهر شهید محمد تاج‌بخش نخستین شهید مدافع حرم گتوند را تشییع کردند.
کد خبر: ۸۸۹۹۹۹۵
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲

آئین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید محمد تاج‌بخش نخستین شهید مدافع حرم گتوند با حضور هزاران نفر از مردم ایران در زادگاهش برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر پاک شهید محمد تاج‌بخش نخستین شهید مدافع حرم گتوند امروز پنج‌شنبه 19 مرداد ماه سال 1396 از مقابل راهنمایی رانندگی گتوند(بخشداری سابق) آغاز شد و مردم دیار سردار شهید سرهنگ مقامی و سردار شهید محمدطاهر فتحی‌نیا فرزند دلیر خود را در برگرفتند.

در این مراسم مردم گتوند به همراه اقشار مختلف مردم از سراسر کشور با ندای الله‌اکبر، لااله الاالله و محمدرسول الله پیکر پاک و مطهر شهید مدافع حرم محمد تاج‌بخش را بر دوش خود تشییع کردند.

جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم از جمله خانواده سردار شهید هادی کجباف آئین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید محمد تاج‌بخش نخستین شهید مدافع حرم گتوند حضور یافتند.

جمعی از علما و روحانیون خوزستانی از جمله حجت‌الاسلام شکرالله سلمانی، امام جمعه شوشتر نیز در آئین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید محمد تاج‌بخش نخستین شهید مدافع حرم گتوند شرکت کردند.

همچنین خانواده سردار شهید محمدطاهر فتحی‌نیا، خانواده شهید محمد اسدی، خانواده شهید الله‌رحم آقایی و جمع زیادی از خانواده‌های معظم شهدای خوزستان از شهرهای مختلف از جمله، اهواز، شوشتر، گتوند، دزفول و لالی با حضور در تشییع پیکر پاک و مطهر شهید مدافع حرم محمد تاج‌بخش یادش را گرامی داشتند.

قبل از برگزاری مراسم تشییع، پیکر مطهر شهید محمد تاج‌بخش به مصلای نمازجمعه انتقال یافت و زیارت عاشورا در کنار پیکر پاکش قرائت شد.

همچنین مردم خوزستان با حضور در مراسم باشکوهی با شهید محمد تاج‌بخش نخستین شهید مدافع حرم گتوند وداع کردند و یادش را گرامی داشتند.

این برنامه با حضور هزاران نفر از مردم شهرهای مختلف ایران از جمله گتوند، شوشتر، اهواز، عقیلی، ترکالکی، جنت‌مکان، سماله، شوشتر، سردشت و دزفول برگزار شد.

در آئین وداع با شهید محمد تاج‌بخش، نخستین شهید مدافع حرم گتوند بانوان این دیار به سبک محلی برای فرزند دلیر خود عزادارای کردند و نوحه‌های جانسوز خواندند.

جمع زیادی از خانواده‌های معظم شهدای والامقام نیز در این برنامه حضور داشتند و خانواده  شهید مدافع حرم محمد تاج‌بخش را مورد تفقد قرار دادند.

همچنین آئین استقبال از شهید محمد تاج‌بخش، نخستین شهید مدافع حرم گتوند با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه شهر گتوند و روستاهای این شهرستان در فرودگاه بین‌المللی اهواز برگزار شد.

جمعی از خانواده معظم شهدای مدافع حرم به ویژه دوستان شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر، خانواده شهید محمود مراداسکندری و خانواده شهید نادر حمید در آئین استقبال از پیکر مطهر شهید محمد تاج‌بخش حضور داشتند.

خانواده شهید الله‌رحم آقایی از شهدای گتوند، خانواده شهید حسین توکل از شهدای اهواز، خانواده شهیدان سید محمدعلی و سید یعقوب موسوی از شهدای هفتگل و خانواده شهید محمود مراد اسکندری از شهدای دفاع مقدس اهواز نیز در این برنامه معنوی حضور داشتند و به شهید محمد تاج‌بخش ادای احترام کردند.

همچنین روز گذشته پیکر پاک شهید محمد تاج‌بخش نخستین شهید مدافع حرم گتوند که در سوریه به شهادت رسید به کشور منتقل شد و مورد استقبال گرم خوزستانی‌های مقیم تهران قرار گرفت.

 شهید والامقام محمد تاج‌بخش در تاریخ 16 تیر ماه سال 1368 دیده به جهان گشود و چندی پیش برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) به سوریه رفت.

این دلیرمرد گتوندی در روز دوشنبه 16 مرداد ماه سال 1395 به همراه دوستش شهید علی عظیمی در منطقه الوعر استان تدمر سوریه به شهادت رسید و پیکر پاکش به وطن بازگشت.

شهید عباس تاج‌بخش و سردار شهید ابراهیم تاج‌بخش دایی‌های شهید محمد تاج‌بخش هستند که در سال 1365 در نبرد با لشکر بعث به شهادت رسیدند و حالا پس از 31 سال در بهشت میزبان خواهرزاده خود هستند.

همچنین عموی این شهید که شهید والامقام محمد تاج‌بخش نام دارد نیز در دوران دفاع مقدس شربت شهادت نوشید و آسمانی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها