خبرهای داغ:
امام جمعه گلپایگان در دیدار با اصحاب رسانه:
حجت الاسلام علاءالدینی بیان داشت : اگر شروط سه عین (عالمانه، عاقلانه، و عازمانه)در کنار معرفت و بصیرت قرار گیرد تاثیر خودرا درجامعه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۰۰۰۱۴
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷

به گزارش خبرنگار بسيج از گلپايگان به نقل از خبرگزاری بیان، حجت الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی امام جمعه گلپایگان در دیدار با اصحاب رسانه شهرستان ضمن اشاره با به جایگاه خبر در عصر ارتباطات گفت : ما خبرنگاران باید توجه داشته باشیم در میدان دشمن بازی نکنیم

وی ضمن تاکید به جلوگیری از سیاه نمایی برخی افراد درخصوص پاره ای از مسائل بیان کرد: نباید به کسی اجازه دهیم که از اخبار ما برداشت نادرستی داشته و نسبت به آن سیاه نمایی نماید .

نماینده ولی فقیه در گلپایگان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظ الله) سه شرط را برای خبر بیان نمودند و آن این که خبر می بایست عالمانه، عاقلانه و عازمانه باشد.

حجت الاسلام علاءالدینی گفت: امروز عقل حکم میکند که درنوع چینش خبر دقت کنیم وخبرها را به روز و لحظه وقوع آنها درج شود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه حج اذعان کرد: در خصوص فریضه حج دشمنان با برنامه ورود پیدا کردند وباید دقت داشت که اخبار دشمنان را باز نشر نکنیم.

وی با اشاره به شبهه افکنی ها و پخش برخی کلیپ ها در فضای مجازی بیان داشت : به طور مثال برخورد بد با حجاح در فضای مجازی مربوط به سالهای گذشته است و همچنین سخنان امام جمعه مکه در خصوص مباح بودن خون شیعیان مربوط به کشور مصر است که باید نسبت به انتشار این خبرها دقت نمود.

وی چینش عالمانه خبر را مهم ترین ویژگی خبر دانست و افزود: خبر باید پایه های محکمی داشته باشد و اخبار با علم همانند نور در تاریکی است.

حجت الاسلام علاءالدینی بیان داشت : اگر شروط سه عین (عالمانه، عاقلانه، و عازمانه)در کنار معرفت و بصیرت قرار گیرد تاثیر خودرا درجامعه خواهد داشت.

شایان ذکر است در این مراسم خبرنگاران با بیان مشکلات و دغدغه های خود در عرصه خبری خواهان رسیدگی و توجه بیشتر به این خادمان بی ادعا شدند و بیشترین مشکلات ایشان تبعیض مسئولان در دعوت خبرنگاران جهت پوشش خبری ، نداشتن بیمه، مشکلات مالی و معیشتی، برخورد نامناسب برخی از مسئولان با خبرنگاران را بیان داشتند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها