مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از ارسال بیش از 400 اثر از هنرمندان و طراحان استان به سومین جشنواره مد و لباس استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۰۰۴۷
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد محمدپور روز افزود: این جشنواره در سه بخش طراحی - دوخت، نقاشی و پژوهشی و با موضوعاتی از جمله تاثیر مد و لباس در حوزه امنیت ملی و اقتصاد مقاومتی، فرهنگ خانواده، پوشاک و الگوی مصرف و مد و لباس ایرانی در رقابت با برندهای خارجی برگزار می شود.
وی نقش تبلیغات و رسانه در ترویج و اشاعه الگوهای مدگرایی ایرانی، نمادها و الگوهای فرهنگی بر روی البسه ایرانی و جایگاه آموزش در اصلاح الگوی مصرف پوشاک و اشاعه اقتصاد مقاومتی از دیگر موضوعات این جشنواره اعلام کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: در بخش جنبی این جشنواره کارگاه‌های تخصصی، نظری و عملی در زمینه اقتصاد مد و لباس برگزار شده و تاریخچه و آموزش عملی دوخت ها و طراحی های سنتی مورد بررسی قرار می گیرد.
محمدپور، برگزاری غرفه‌های عرضه و فروش البسه ایرانی و اسلامی مخصوص طراحان لباس و تولیدکنندگان داخلی، اجرای کارگاهی نقاشی روی شال با حضور هنرآموزان هنرستان های کوثر و نمایش ٢٠ اثر برگزیده و منتخب از مجموعه آثار ششمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر را از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره اعلام کرد.
وی گفت: فرهنگ و هنر می­‌تواند انتقال ‌دهنده ارزش‌های اسلامی و ملی و پاسدار آن ها باشد و مد و لباس از بارزترین وجوه فرهنگ و هنر در هر دوره‌ای است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، شناسایی توانمندی‌ها و آسیب شناسی عرصه مد و لباس در حوزه‌هایی نظیر پژوهش، طراحی، تولید و عرضه، ارائه الگوهای اسلامی و ایرانی و هویت بخشی و ایجاد زمینه اعتماد را از جمله اهداف این جشنواره اعلام کرد.
محمدپور، افزود: حمایت و ارتقا قدرت انتخاب مردم و آحاد جامعه در این مقوله با ارائه مدل های جدید و روش های نوین بر اساس اهداف مقرر در قانون، فرهنگ سازی و تبلیغات مناسب تولیدات ایرانی در مقابل برندهای خارجی و تولید و انسجام زیر ساخت‌های پوشش اسلامی ایرانی، شناسایی و حمایت از طراحان ممتاز و متعهد از دیگر اهداف این جشنواره است.
سومین جشنواره استانی مد و لباس آذربایجان شرقی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد مد و لباس، کارگاه مد و لباس، دانشگاه الزهرا تبریز و کانون فرهنگ هنر و ادب استان برگزار و نمایشگاه آثار منتخب نیز از 21 تا 26 مرداد در نگارخانه میرعلی تبریزی و نگارخانه یاسمی برپا می شود.
این جشنواره پنجاه و چهارمین جشنواره مد و لباس کشور بوده که طی هفته آینده به کار خود پایان می دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها