نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نمایندگان، دولتمردان و مسئولان به جای گرفتن عکس سلفی به درد مردم و کشور برسند.
کد خبر: ۸۹۰۰۱۱۹
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در نماز عبادی سیاسی این هفته جمعه اراک اهل بيت(ع) را چراغ هدايت در دنيا و آخرت دانست و گفت: حرکت در مسیر اهل بیت(ع) مایه سعادت دنيا و آخرت انسان است و اگر در مسیر آنان حرکت کنیم دچار غفلت نخواهیم شد.

وي افزود: دولت اسلامی که با وجود امام شکل بگیرد دارای بالاترین درجه تقوی، عفت و عفاف، راستی و راستگویی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاكيد بر ضرورت توجه به تربيت اسلامي گفت: جامعه امروز نیازمند فراگیری و تقویت تربیت اسلامی است. همگی باید آداب و سبک زندگی اسلامی را رعایت کنیم. تربیت اسلامی یعنی تربیت اخلاقی و دینی.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه تربیت در همه عرصه ها نقش آفرین است، گفت: از خدا می خواهیم توفیق تربیت خداپسندانه و تربیت اسلامی را به ما عنایت بفرماید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخشی دیگر از سخنان خود به حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف در مراسم تحلیف رییس جمهور گفت: برگزاری شکوهمند این مراسم در مقابل کاری که رییس جمهور آمریکا در عربستان کرد و حضور نمایندگان کشورهای مختلف نشان داد که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی نیز به مانند عرصه منطقه ای جایگاهی بزرگ و باعظمت دارد و تنها نیست.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف حال نوبت انتخاب کابینه دولت است، گفت: نمايندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید وزرایی متعهد، دلسوز و انقلابي را براي پذیرش مسئولیت انتخاب کنند.

وی افزود: نمایندگان سعی کنند شایسته ترین ها و لایق ترین ها را انتخاب کنند، وظیفه مجلس انتخاب افراد متعهد است وظیفه اش نیست که در برابر هر شخصی تسلیم شود.

 آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: مجلس سوابق وزرای پیشنهادی را بررسی کند و وزرایی را رای دهند که پاسخگوی نیازهای کشور و جامعه باشد.

وی اشتغال، فساد، بیکاری، تبعیض و... را  از مشکلات كشور و جامعه دانست و افزود: وزرایی که انتخاب می شوند قرار است برای 4 سال آینده كشور تصميم گیری كند و دولت را در مسير رفع مشكلات و رشد كشور همراهی كند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در انتخاب کابینه وظیفه دولت سنگین است و باید وزرایی در راستای اهداف نظام معرفی کند تا دولت را در مسیر رسیدن به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همراهی کند تا دولتی با عزت و عظمت داشته باشیم.

وی یکی از مشکلات جدی کشور را مسئله مدیریت دانست و گفت: مدیران شایسته گره گشا هستند اما مدیران تن پرور و پشت میزنشین درد مردم را نمی فهمند و حقوق نجومی می گیرند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به حرکت نمایندگان مجلس در مراسم تحلیف گفت: مسئله سلفی موجب تاسف و اندوه شد، انتظار نداشتیم نمایندگان رفتاری کنند که باعث وهم و حرمت شکنی شود. امیدواریم نمایندگان عظمت و حرمت ملت را حفظ کنند و بدانند که جای مدرس نشسته اند و باید پاسخگوی خون شهدا باشند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به حوادث تاخیر در افغانستان و عراق گفت: کشته شدن 100 نفر از شیعیان افغانستان توسط داعش و جنایت وحشیانه آمریکا و داعش در مزر سوریه که باعث کشته شدن چهل نفر از نیروهای حشدالشعبی شد دل هر انسانی را به درد آورد.

وی افزود: این جنایات این موضوع را يادآوری كرد كه نباید به آمریکا و دیگر دشمنان اسلام اعتماد کرد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به حمایت آل سعود از جنایات منطقه علیه مسلمانان گفت: 200 سال است که جریان وهابیت در منطقه علیه مسلمانان جنايت می کند و با اسرائیل، انگلیس و آمریکا علیه اسلام سازش می کند.

نماينده ولی فقيه در استان مركزی با انتقاد از عملكرد ستاد اقتصادمقاومتی استان گفت: خواستیم که در جلسات ستاد شرکت کنیم ولی استاندار مرکزی قول مساعد داد که جلسات مستمر برگزار شود و گزارشات را به ما ارایه دهند ولی متاسفانه آنگونه که انتظار داشتیم این ستاد جلسات را مستمر برگزار نکرد.

وی افزود: 23 شهرک صنعتی در استان داریم باید سیاستگذاری ها جدی تر باشد. در بحث پیگیری مشکلات صنایع استان با وجود اینکه مسئولیت بنده هم نبوده ولی جلسات متعددی برگزار کردیم و تذکر دادیم حال وظیفه مسئولین، دولتمردان و نمایندگان است که به جای گرفتن عکس سلفی به کار مردم و کشور برسند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات