خطیب جمعه یزد:

ضرورت عکس‌العمل صریح دولت به تحریم‌های جدید و نقض برجام/ سکوت مدعیان حقوق بشر گواه بر وابستگی آنها به استکبار جهانی است

امام جمعه یزد گفت: مسئولین باید نسبت به تحریم‌های جدید و نقض برجام هرچه سریع تر پاسخ دهند.
کد خبر: ۸۹۰۰۱۴۰
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اهار کرد: آمریکا به گرفتن عزت مردم ایران است بنابراین حفظ عزت در جوامع اسلامی ضروری است.

وی اذعان کرد: امام (ره) باعث عزتمند شدن کشور و مردم شد و این عزتی که امام راحل عظیم‌الشأن به کشور آورد به دلیل ایمان راسخ، تقوا و خداترس بودن ایشان بود.

آیت الله ناصری به برخوردهای ذلیلانه آمریکایی‌ها در دوران پیش از انقلاب با شاه به‌عنوان عالی‌مقام‌ترین مسئول کشور اشاره کرد و گفت: خداترس بودن و پیروی از فرمان‌ خداوند برای هر شخص و جامعه‌ای عزت را به همراه می آورد .

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم این عزت را حفظ کنیم باید در جامعه ما دین‌داری قوی‌تر بشود و تلاش مسئولین نیز باید در راستای تقویت دین‌داری و کمرنگ شدن معصیت در جامعه باشد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه اسراء و رزمندگان ما حتی درزمانی که در دست دشمنان اسیر هستند ذره‌ای از خود ضعف نشان نمی‌دهد بیان کرد: این عزت به خاطر ایمان و تقوای بالایی است که این عزیزان دارند.

وی ضمن تسلیت شهادت شهید اصفهانی مدافع حرم محسن حججی، ابراز کرد: این جوان عزیز و شجاع که پس از اسارت در دست داعشیان سنگدل و ظالم با لب‌تشنه به شهادت رسید و حتی ذره‌ای در او ضعف نبود و این شهادت باعزت به خاطر ایمان و تقوا و خداترسی این جوان بسیجی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود توصیه‌های مقام معظم رهبری به مسئولین دولتی در جلسه تنفیذ حکم ریاست جمهوری و ضرورت توجه مسئولین به این توصیه‌ها اشاره کرد و بیان کرد: رسیدگی به معیشت مردم و لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی اصلی‌ترین خواسته ایشان از دولت آینده بود.

ناصری در ادامه افزود: پیشرفت اقتصاد کشور و بهبود وضع معیشت مردم با نگاه به دستان غرب و توسط بیگانگان میسّر نمی‌شود و مسئولین خود باید تنبلی را کنار گذاشته و با برنامه‌ریزی، همدلی و بهره‌گیری از ظرفیت داخل کشور مشکلات را حل کنند.

وی بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی تحقق نمی‌یابد مگر اینکه از نیروهای شایسته و توانمند استفاده شود و به توان نیروی‌های داخلی و استعدادهای آن‌ها اعتماد شود اظهار داشت: هزاران ایرانی در کشورهای غربی به‌عنوان نخبگان علمی و اقتصادی مشغول به فعالیت هستند که این مهم علاوه بر اینکه نشان از توانمندی و استعداد ایرانیان است ضرورت ایجاد شرایطی برای بازگشت برخی از آن‌ها و جلوگیری از خروج نخبگان از کشور را می‌رساند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه تعامل گسترده با دنیا به این معناست که در دنیا خودمان را بشناسانیم و با ملت‌ها و جوامع مختلف ارتباط سازنده برقرار کنیم افزود: ارزش‌های انقلاب و ایده‌ها و اهداف این نظام مقدس هنوز برای بسیاری از مسلمین شناخته‌نشده است و دشمنان ایران اسلامی اهدافش ما را برای مردم دنیا بالعکس معرفی کرده‌اند.

وی ادامه داد: مسئولین دولتی در عرصه سیاست خارجه در تبیین اهداف و برنامه‌های نظام برای مردم دنیا کوتاهی کرده‌اند به‌طوری‌که دشمنان ما این‌طور در دنیا جلوه داده‌اند که ایران عامل ناامنی منطقه است اما حقیقت آن است که این ایران اسلامی بود که امنیت را به کشورهای عراق و سوریه که تا آستانه تجزیه شدن پیش رفته بودند و بخش قابل‌توجهی از مردم آن‌ها آواره شده بودند، بازگرداند.

آیت‌الله ناصری تاکید کرد: در حقیقت ایران منطقه را برای آمریکا و اسرائیل و داعش که دست‌پرورده آن‌هاست ناامن کرده است و مسلمین باید این حقیقت را بدانند.

وی با انتقاد از سیاست دولت در برابر وضع تحریم‌های جدید علیه ایران و نقض آشکار برجام توسط امریکا خاطرنشان کرد: مسئولین باید پاسخ این اقدامات هرچه سریع‌تر بدهند و ضرورت داشت مسئولین با مکاتبه با کشورهای مختلف و اعتراض مکرر به سازمان‌ها و جوامع بین‌المللی در مقابل وضع تحریم‌های جدید ساکت نمی‌نشستند و به چند پیام در فضای مجازی کفایت نمی‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با ابراز تأسف نسبت به سکوت جوامع بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری در برابر جنایات عربستان و داعش در منطقه افزود: مدعیان حقوق بشر و غربی‌ها در برابر جنایات تکفیری‌ها در افغانستان و ظلم آل سعود به شیعیان منطقه قطیف ساکت بوده‌اند که این گواه بر این است که آن‌ها خود به استکبار جهانی و عاملین ظلم و فساد در عالم وابسته‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار