امام جمعه اردکان با اشاره به درخواست برخی از مقامات آمریکا مبنی بر بازدید از مراکز نظامی کشورمان گفت: مسئولان کشور اجازه بازدید از مراکز نظامی را به مقامات آمریکایی ندهند.
کد خبر: ۸۹۰۰۱۴۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: عزت و امنیتی که امروز در کشور ما وجود دارد مدیون زحمات ایثارگران و خون دل خوردن های بسیاری است که هم خانواده های این عزیزان و هم خود آزادگان ما متحمل شده اند. پدران و مادرانی که سالها چشم انتظار بودند و فرزند خود را ندیدند و از دنیا رفتند.

وی افزود: این عزیزان بر سر آرمانها وفاداری کردند و به اسلام، امام و رهبری وفادار بودند.

امام جمعه اردکان گفت: آنها به عنوان نمایندگان ملت بزرگ ایران در سخت ترین شرایط عزت و کرامت ملت ما را حفظ کردند و خم به ابرو نیاوردند ظاهرا اسیر بودند اما از هر آزادی آزادتر بودند.

وی اظهار داشت: امروز برخی از افراد را می بینیم که ظاهرا آزادند اما اسیر مال، نام، میز و صندلی ریاست و یا اسیر یک تصویر و عکس هستند و گلایه می کنند که چرا عکس من اینجا نبود و باید عکس من فلان جا باشد این هم اسارت است.

حجت الاسلام شاکر گفت: برخود فرض می دانیم که از زحمات این ایثارگران و آزادگان سرافراز تقدیر و تشکر کنیم و امیدواریم در هرجا که مسئولیت داریم به گونه ای عمل کنیم که در روز قیامت شرمنده این زحمات و ایثارگری ها نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه های خوب توسط دانش آموزان شهرستان اردکان در کنکور سراسری گفت: امسال هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی پیشرفت داشته ایم که هم به خود این دانش آموزان عزیز، خانواده های محترمشان و به همه کسانی که زحمت کشیدند تبریک عرض می کنیم ان شاالله که شاهد موفقیت های هرچه بیشتر این عزیزان و آینده سازان نظام و انقلاب باشیم.

امام جمعه اردکان خاطرنشان کرد: چون در ایام انتخاب رشته قرار داریم به دانش آموزان، خانواده ها، مربیان و مشاوران این نکته را یادآوری می کنیم که ما در شهر خودمان و شهرهای همجوار و استان یزد مجموعه های آموزش عالی با ظرفیت آموزش بسیار خوبی را داریم که باید از اینها استفاده کنند.

وی گفت: گاهی اوقات بعضی ها بخاطر امور موهوم،خیالی و افتخار تحصیل در فلان شهر خود را بسیار به زحمت می اندازند در حالیکه ما گاهی مجموعه آموزش عالی و دانشگاهی با رشته های بسیار خوب و با اساتید مجرب در شهر خودمان داریم که گاهی از این ظرفیت استفاده نمی شود.

حجت الاسلام شاکر از دانش آموزان عزیز خواست که هرچه می توانند از ظرفیت دانشگاه های شهرمان و همچنین شهرهای همجوار و در سطح استان استفاده کنند و خود را به زحمت نیندازند که برخی از این رفت و آمدها و حضور در بعضی از جاها تبعات بسیار زیادی از نظر دینی، معنوی و اخلاقی دارد که بعدا قابل جبران نیست.

خطیب نماز جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زیاده خواهی های مقامات آمریکا برای بازدید از مراکز نظامی کشورمان تصریح کرد: مراکز نظامی، حریم امنیتی کشور ماست و مسئولان ما نباید اجازه بدهند که مقامات آمریکایی و مستکبرین بخواهند از مراکز نظامی ما بازدید کنند.

وی افزود: مسئولان ما باید با قاطعیت و محکم جواب یاوه گویی های بعضی از مقامات آمریکایی را بدهند که در ادامه برجام گفته اند که باید از مراکز نظامی ایران بازدید کنیم. ما اجازه نمی دهیم از مراکز نظامی ما بازدید کنند.

حجت الاسلام شاکر گفت: مقام معظم رهبری در سال 94 که صحبت از تصویب برجام بود با صراحت تمام فرمودند؛ ما اجازه نمی دهیم بیایند از مراکز نظامی و موشکی ما بازدید کنند اجازه نمی دهیم بیایند از دانشمندان جوان ما پرس و جو و تفتیش کنند و بخواهند از نظر علمی وقتی یک فرمولی را کشف کرده اند تجسس کنند و نفوذ کنند هیچ کشوری چنین اجازه ای نمی دهد.

وی اظهار داشت: همه مردم و مسئولان ما باید متوجه باشند که اگر بخواهیم عزت و کرامت ما حفظ شود باید در برابر خواسته های دشمنان و مستکبرین با قاطعیت و محکم بایستند و اگر کوتاه بیاییم خواسته های آنان جدیدتر می شود.

امام جمعه اردکان گفت: امیدواریم که همه مسئولان ما مانند مقام معظم رهبری در برابر استکبار بایستند و در برابر دشمنان موضع واحدی داشته باشند.

گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله محمدحسین بهجتی(شفق) امام جمعه فقید شهرستان اردکان و بیان آثار و برکات محبت زبانی و عملی به اهل بیت(علیهم السلام) از دیگر مباحثی بود که حجت الاسلام شاکر به آنها پرداخت.

ارسال نظرات