نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تبلیغات دروغین خبرنگاران موجب شهادت امام حسین(ع) شد گفت: وظیفه خبرنگاران تنها تبیین اخبار نیست بلکه آن‌ها باید از ارزش‌های دین اسلام دفاع کنند.
کد خبر: ۸۹۰۰۲۰۹
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسن تسخیری در آیین تجلیل از خبرنگاران در کانون بسیج جوانان شهر رشت با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا و شهدای رسانه و شهید مدافع حرم مرتضی حسین پور اظهار کرد: از مجموعه بسیج رسانه و تلاش‌های مخلصانه و شجاعانه خبرنگاران استان گیلان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی بابیان اینکه نقش رسانه در دین از منظر قرآن کریم بحثی مفصل است گفت: از منظر قرآن رسانه‌های دینی باید به شش اصل مهم توجه داشته باشند، خداوند متعال نقش رسانه‌ها را در بعد دینی حق محوری می‌داند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره بر اینکه تضاد این روش‌ها در رسانه غرب کاملاً ملموس است تصریح کرد: قرآن کریم یک رسانه است، رسانه‌ای که پیام آن را خداوند متعال فرستاد و خبرنگار آن را رسول اکرم(ص) قرارداد.

وی بابیان اینکه رسول یعنی کسی که اخبار کننده و فرستنده‌ی پیام است گفت: دشمنان روزانه حدود 3 هزار و 50 ساعت علیه جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند، یکی از استراتژیست های آمریکایی صراحتاً بیان می‌کند که برای ضربه زدن به ایران چاره‌ای جز صدمه زدن به بدنه خانواده ندارد.

تسخیری با تأکید بر اینکه این آسیب‌رسانی از سوی رسانه امکان‌پذیر است افزود: شخص پیام‌رسان و نوع پیام بسیار مهم است، لذا خداوند قرآن را بر مبنای حق محوری قرارداد، بنابراین نقش رسانه دینی باید حق محوری باشد.

وی رحمت گستری را از دیگر وظایف رسانه انقلابی دانست و گفت: بیان درست ارزش‌های دینی و اثرات دین اسلام موجب می‌شود فوج فوج مردم به سمت دین مبین اسلام خواهند آمد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه خبرنگار انقلابی باید طاغوت ستیز باشد مطرح کرد: رسانه ما در این بخش دچار ضعف است، قرآن کریم می‌فرماید که رسانه دینی باید در مقابل طاغوت قیام کند و این مهم‌ترین وظیفه آن است چراکه چهره طاغوت مشخص است.

وی بابیان اینکه تبلیغات دروغین رسانه دشمن موجب شهادت امام حسین(ع) شد، گفت: دشمنان اسلام چنان تبلیغات دروغین را در بوق و کردند و وی را خارج از دین رسول خدا معرفی کردند که عالم اسلامی آن زمان مجوز قتل امام را صادر کرد.

تسخیری رسانه دینی را مدافع ارزش‌ها دانست و گفت: رسانه دینی تنها وظیفه اخبار و تبیین خبر ندارد، بلکه باید از ارزش‌ها دفاع کند، اگر نقش مهم رسانه ملی برای دفاع از ارزش‌های اسلامی نبود فتنه گران به مقاصد خویش نزدیک‌تر می‌شدند.

وی افزود: اما تبیین به‌موقع رهبر انقلاب، دفاع به‌موقع و پیام‌رسانی به‌موقع حضرت آقا به جامعه اسلامی ورق را برگرداند و فتنه گران بیرونی و درونی از این رسانه انقلابی همواره گله‌مند هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به آیات قرآنی مبنی بر واقعیت‌گرایی رسانه اسلامی گفت: امروز در فضاهای مجازی واقعیت‌گرایی کم‌رنگ شده و اخبار کذب برای ایجاد تفرقه و شبهه به‌راحتی در این فضا تکثیر می‌شود و دشمن از این فرصت‌ها استفاده می‌کند.

وی وظیفه رسانه‌های ارزشی را پاسخگویی به این شبهات دانست و خاطرنشان کرد: امروز این فضا آنلاین و حقیقی شده است، علاوه بر این مدیریت ارزشی رسانه‌ها نیز از اهمیت والایی برخوردار است.

تسخیری بابیان اینکه رسانه‌ها و مطبوعات باید در خدمت نظام باشند گفت: رهبر انقلاب می‌فرمایند، مطبوعاتی که حامل پیام ملت و اسلام و مجری و مبلغ احکام اسلام باشند باید  اخلاق اسلامی واله‌ی را در جامعه انتشار دهند.

وی با تأکید بر اینکه نقش رسانه بسیار تأثیرگذار است گفت: زمانی که حضرت مهدی(عج) ظهور می‌کند رسانه‌ها در این اطلاع‌رسانی عظیم نقش خواهند داشت و این اخبار مهم دنیا را به گوش دنیا خواهند رساند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان افزود: قلم، قدم و تصویر خبرنگاران بسیجی دنیا را به لرزه انداخته است، دشمن در مقابل این خبرنگاران به‌زانو درآمده است.

ارسال نظرات