امام جمعه ایوان گفت: آزادگان ذخیره بزرگ الهی و ثروت عظیم انسانی هستند
کد خبر: ۸۹۰۰۲۱۱
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام "علی‌محمد لروند"؛امام جمعه ایوان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان به بحث به آفت‌های زندگی پرداخت و اظهارکرد: این هفته می‌خواهم در باره آفت بی‌توجهی به مسجد صحبت کنم بدون شک خانه‌ای که از مسجد فاصله داشته باشند و اهل خانه میانه‌ای با مسجد ندارند از لحاظ اعتقادی و اجتماعی و سیاسی آسیب‌پذیرتر است.

امام جمعه ایواناظهار کرد: هدف ما از این نهضت مسجد سازی که در شهرستان ایوان راه‌ انداختیم به خاطر اهمیت مسجد است، طرف همسایه مسجد است نه کمکی می‌کند و نه حتی گاهی یکبار به مسجد سر می‌زند حتی برخی هستند که از صدای اذان مسجد بدشان می‌آید، امام صادق (ع) فرمود *من وقر مسجدا لقی الله یوم یلقاه ضاحکا مستبشراواعطاه الله کتابه بیمینه * کسیکه حرمت مسجدی را رعایت کند خداوند را در روز قیامت شاد و خندان ملاقات خواهد کرد و پرونده اعمالش را به دست راستش می‌دهند.

لروندافزود: دوشنبه ۲۳ مرداد مصادف است با سالروز پیروزی غرور آفرین حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه مقابل رژیم صهیونیستی در سال ۸۵ هجری شمسی، این پیروزی نشان داد رژیم صهیونیستی پوچ و طبل توخالی است و واقعا از لانه عنکبوت سست‌تر است، به این روز روز مقاومت اسلامی هم می‌گویند.

امام جمعه ایوان گفت: حرکت زشت دو فوتبالیست ایرانی در بازی مقابل رژیم نامشروع صهیونیستی را محکوم می‌کنم و امیدوارم که وزارت ورزش و جوانان جواب قاطع عملی به این دو ورزشکار هنجار شکن بدهد خیلی تاسف بار است که چنین افرادی پول‌های میلیاردی از سفره این کشور ببرند و بعد به یک رژیم جعلی با این حرکت زشت مشروعیت بدهند.

.امام جمعه ایوان گفت: پنج شنبه ۲۶مرداد آغاز بازگشت افتخارآمیز اولین گروه آزادگان به خاک میهن اسلامی است که این روز را به همه آزادگان تبریک می‌گویم، رهبر عزیزمان خطاب به آزادگان فرمود شما آزادگان ذخیره بزرگ الهی ویک ثروت عظیم انسانی هستید.

وی ادامه داد: چند روز گذشته خطیب توانا و مبارز انقلابی و یار و امین امام و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله شیخ علی‌اصغر مروارید به رحمت ایزدی پیوست که این مصیبت را به حوزه‌های علمیه و رهبر انقلاب و باز ماندگان آن مرحوم به ویژه آقای مروارید استاندار محترم استان ایلام تسلیت می‌گویم.

امام جمعه ایوان اضافه کرد: اجازه دهید چند جمله در باره این یار امام و رهبری بگویم که شاید کمتر شنیده باشید، که البته پیام رهبر عزیز که فرمود ایشان از مبارزان قدیمی نهضت اسلامی و از یاران صادق امام بودند، عظمت این شخصیت بزرگ را نشان می‌دهد، همین قدر بدانید آیت‌الله مروارید از شاگردان آیت‌الله بروجردی و امام عزیز و محقق داماد بودند که از سال ۳۷ افشاگری بر علیه رژیم پهلوی را شروع کرد یعنی حدود ۵ سال قبل از قیام ۱۵ سال ۴۲ که آن روزها هنوز خیلی از مردم امام را نمی‌شناختند اما آیت‌الله مروارید وقتی که امام در قم بود به منبر می‌رفت به گونه‌ای که برخی او را سخنگوی امام خمینی می‌دانستند، او چندین بار زندان رفت اما دست از مبارزه نکشید.

لروند تصریح کرد: پیشنهاد اینجانب این است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی یک مستنداز زندگی این شخصیت برجسته بسازد تا مردم او را بهتر بشناسند.

امام جمعه ایوان گفت: مراسم تحلیف رئیس جمهوری مثل گذشته در مجلس برگزار شد که البته امسال فرق‌هایی با گذشته داشت و آن هم اینکه با وجود کینه‌توزی‌های آمریکا و با توجه به تحریم‌های آمریکا بر علیه ملت ایران و از طرفی شیطنت آل سعود و تکفیری‌ها در نا امن نشان دادن کشور عزیزمان اما حضور شخصیت‌های مهم دنیا در این تحلیف نشان داد آمریکا که قصد منزوی کردن کشور ما را داشت خود منزوی شده است و البته باید از سخنرانی خوب رئیس جمهور و مواضع قاطع ایشان در پاسخ به بدعهدی آمریکا در قبال برجام تشکر کرد و البته از نمایندگان اصلاح طلب و لیست امید که در سلفی گرفتن با خانم موگرینی آن هم با حرکات زننده در مقابل آن همه دوربین بیگانه آبروی خود را زیر سئوال بردند هم انتقاد کرد.

لروند تصریح کرد: البته برخی نوشتند عزت کشور شکسته شد که من این حرف را قبول ندارم عزت کشور ما هیچگاه با سیاسی کاری چند نماینده سیاسی کار شکسته نمی‌شود، نمایندگان باید مواظب باشند که به آنها عصاره ملت می‌گویند پس حرمت این جمله را رعایت کنند.

امام جمعه ایوان گفت: شهادت پاسدار قران محسن حججی را توسط داعشی‌های تکفیری تسلیت عرض می‌کنم و از پاسخ قاطع سردار سلیمانی تشکر می‌کنم، داعش و اربابانش بدانند ما اردن نیستیم از این مسئله به آسانی بگذریم حتما جواب ما مثل جواب حمله تروریستی به مجلس و حرم امام سخت پشیمان کننده خواهد بود.

لروند تصریح کرد: در خبرها منتشر شد که تنش بین دولت قلدور و بی‌تمدن آمریکا با کره شمالی جدی‌تر شده است و کره شمالی قصد ندارد در مقابل آمریکا کرنش کند بنابراین آمریکا در هاوایی اعلام آماده باش کرده که احتمال حمله اتمی کره شمالی در آن منطقه بیشتر است، تحلیل اینجانب این است که وقتی سازمان ملل در برخورد با قانون شکنانی مثل استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی در منع گسترش سلاح هسته‌ای مسامحه می‌کند اینگونه خطرهای اتمی جهان را با تهدید روبه رو می‌کند بدون شک نتیجه زورگویی و قلدوری آمریکا جز اینگونه تنش‌ها نخواهد بود.

امام جمعه ایوان گفت: ترامپ جدیدا در یک اظهار نظر مسخره گفته ایران به برجام پایبند نبوده است و من چنین اعتقادی ندارم و از طرفی آمریکا در نقض آشکار دیگری از برجام جلوی فروش هواپیمای مسافربری سوخوی سوپر جت که مال روسیه است را به ایران گرفته است که این حرکات جز بی منطق بودن دولت آمریکا علت دیگری ندارد.

لروند تصریح کرد: از برخورد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با هنجارشکنان مخصوصا کسانی که خودروی شخصی را حریم خصوصی می‌دانند، تشکر می‌کنم بدون شک خودرو حریم خصوصی نیست.

وی ادامه داد: هفته گذشته اینجانب به دو روستای ونیت و کله‌جوب رفتم و با بزرگان روستا جلساتی داشتیم و از نزدیک هم از اردوهای جهادی دانشجویان پیام نور بازدید کردیم که از این دانشجویان بسیجی هم در پیام‌نور وهم در علمی کاربردی تشکر می‌کنم اما از مسئولین تقاضا دارم مشکلات این دو روستا را پیگیری کنند ضمن آنکه مشکلات را حضوری به اطلاع فرماندار رسانده‌ام.

امام جمعه ایوان اضافه کرد: از برگزاری دو یادواره شهید آبروی محله در محله سوماری‌ها و شهر زرنه تشکر می‌کنم و در یادواره هم گفتم نسبت به محله سوماری‌ها تبعیض زیادی از لحاظ عمران شهری وجود دارد که امیدوارم شورای جدید که از نیروهای انقلابی و ارزشی هستند این موضوع را پیگیری کنند.

لروند تصریح کرد: تعدادی از کارگران آب و فاضلاب روستایی به دفتر اینجانب مراجعه کردند و گفتند که ما ۷ ماه حقوق نگرفته‌ایم که چنین چیزی فاجعه است جناب مدیرعامل شرکت اگر خود شما فقط دو ماه حقوق نگیرید آیا به کارتان ادامه می‌دهید پس این همه دریافتی قبوض آب مردم به کجا واریز می‌شود چرا باید زن و بچه این کارگران تاوان سوء مدیریت در اداره شما را پس بدهند.

امام جمعه ایوان گفت: در ماه اخیر در اکثر قبوض تلفن‌های ثابت مردم قید پرداخت بدون مهلت و اخطاریه تخلیه نقش بسته بود که اینجانب قبل بیان در خطبه با رئیس مخابرات شهرستان تماس گرفتم و او گفت کار ما نبوده و استان چنین کاری کرده و علت آن هم این است که قیمت امتیاز تلفن ثابت در گذشته ۵۰ هزار تومان بوده و در این دولت ۱۹۰ هزار است یعنی چهار برابر و چون مکالمه مردم از ۴۰ هزار تومان بیشتر شود ما ناچاریم اخطار تخلیه بر قبوض بنویسیم.

لروند تصریح کرد: به نظر اینجانب هم کلمه بدون مهلت و هم کلمه اخطار تخلیه در قبوض مخابرات زورگویی است و لازم است وزیر ارتباطات درباره این قانون من در آوردی به ملت پاسخ بدهد.

ارسال نظرات