گزارش ويژه از اردوي بسيجيان گروه جهادي رهروان ولايت كهگيلويه گروه فرهنگی جهادی بسیج ناحیه کهگیلویه در یک دوره اردوی هفت روزه گامی عظیمی در جهت محرومیت زدایی از مناطق روستایی دیشموک، برداشته است.
کد خبر: ۸۹۰۰۲۲۸
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
گروه فرهنگی جهادی بسیج ناحیه کهگیلویه  در  یک دوره اردوی هفت روزه گامی عظیمی در جهت محرومیت زدایی از مناطق روستایی دیشموک، برداشته است.
بسیجیان گروه فرهنگی جهادی سپاه ناحیه کهگیلویه در قالب تیم ۷۰ نفره در مدت بیش از یک هفته اردوی در جهت محرومیت زدایی از دل مناطق مظلوم دیشموک، فعالیت کردند.
سروان خاضع مسئول این گروه جهادی در گفتگو با خبرنگار  با بیان اینکه، هدف ما خدمت به مردم فقیر و نیازمند مناطق محروم است، تصریح کرد:  بعد از شناسایی، به همراه بسیجیان اقدام به ساخت یک واحد ساختمان برای خانواده بی سرپرستی در روستای محروم لاوه پاتل دیشموک ، کردیم.
وی افزود:‌ در کنار این کار عمرانی، تیم های دندانپزشکی، دامپزشکی و حتی گروه فرهنگی بانوان و آقایان از ناحیه بسیج کهگیلویه در روستاها در حال خدمات رسانی هستند.
تیم بسیجیان گروه جهادی رهروان ولایت حوزه حضرت رسول(ص) دهدشت در مدت این اردو، با تیمی کامل در قالب تیم های عمرانی، دندانپزشکی، فرهنگی و دامپزشکی به مناطق روستایی دیشموک عزیمت کردند.
از نوجوانان و جوانان بسیجی که در کار ساخت ساختمان این گروه جهادی را همرامی می کردند گرفته تا فرمانده حوزه حضرت رسول(ص) دهدشت و مسئول بسیج سازندگی سپاه کهگیلویه که خود گام به گام بسیجیان در حال خدمت به مردم بوده اند.
یکی از بسیجیان در گفتگو با خبرنگار گفت: از اینکه در این کار خیر کمک به نیازمندان؛ سهیم هستم، خدا را شاکرم و امیدوارم بتوانم همراه با دوستانم گامی در جهت خدمت به فقرا و رفع محرومیت برداشته باشیم.
وی افزود: بسیجیان در این اردوی جهادی با صفا و صمیمیت در کنار هم بدون مزد و منت از تفریح در کنار خانواده خویش گذشته و هدفمان جلب رضایت خداوند است.
در کنار گروه جهادی که در حال ساخت ساختمان برای یک خانواده بی سرپرست هستند، تیم دندانپزشکی هم به یکی از اساسی ترین مشکلات مناطق روستایی که ارائه خدمات دندانپزشکی است، می پردازد.
پزشک دندانپزشکی گروه جهادی بسیج رهروان ولایت کهگیلویه در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: برای رضای خدا در این چند روز با گروه جهادی همراه شدیم تا در بحث کشیدن دندان، جرم گیری و حتی در برخی مواقع نیاز، امکان پرکردن دندان اهالی روستا را انجام دهیم.
خانم دکتر دندانپزشک ، پوسیدگی دندان ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان را از مهمترین مشکلات بهداشت و دهان و دندان اهالی روستاهای تابعه دیشموک عنوان و خاطرنشان کرد: اگر اهالی روستا اقدام به زدن مسواک کرده و بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند، دچار پوسیدگی دندان نمی شوند.
وی، نیاز اساسی منطقه به دریافت خدمات دندانپزشکی را مورد نیاز بیان کرد.
همچنین در روستاهای تابعه دیشموک کار دامپزشکی هم توسط این تیم کامل شده و مجرب بسیج کهگیلویه انجام شد و نتیجه آن این بوده که دام و طیور اهالی روستا توسط دکتر دامپزشکی مورد ویزیت قرار گرفته و حتی در صورت نیاز معالجه صورت می گرفت.
نکته بسیار جالب از صحبتهای دکتر دامپزشکی در مصاحبه با خبرنگار، این بود که عرض کرد این خدمات توسط گروه جهادی بسیج یک وظیفه است و هیچ وقت منتی بر مردم محروم ندارند.
بسیجیان گروه جهادی رهروان ولایت دهدشت دیدار باخانواده های شهدا، برگزاری مراسم دعا و اقامه نماز جماعت در روستاها را هم در دستور کار خود داشتند.
اما فعالیت جهادی فرهنگی بسیجیان کهگیلویه در مناطق محروم دیشموک به اینجا ختم نشد و بانوان پاسدار و بسیجی حوزه حضرت زهرا (س) دهدشت هم برای بانوان روستاهای تابعه دیشموک اقدام به برگزاری کلاسهای مختلف کرده و آموزش های مورد نیاز را به بانوان ارائه می دادند.
در پایان مردم روستاهای تابعه دیشموک ضمن تقدیر از خدمات ارائه شده توسط بسیجیان کهگیلویه، اظهار کردند: در این چند روز خوشبختانه توسط بسیجیان خدمات زیادی به مناطق ما ارائه شد.
یکی از اهالی روستا در این رابطه اظهار کرد: همیشه بسیج و سپاه فریاد رس صدای محرومان است و اینها هستند که صدر انقلاب تاکنون الحمدالله در جهت زدودن چهره محرومیت گام های عظیمی در اقصی نقاط کشور و به ویژه دیشموک، برداشتند
ارسال نظرات