اعضای هیات داوران یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران معرفی شدند

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران از معرفی اعضای هیات داوران این جشنواره خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۰۲۴۶
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱

احمد رجب پور گفت: در بخش صحنه ای؛ کریم اکبری مبارکه، عبدالحسین لاله و حسین محب اهری و در بخش خیابانی سیروس همتی، داریوش نصیری و سامان خلیلیان به عنوان اعضای هیات داوری یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران فعالیت خواهند نمود.

 کریم اکبری مبارکه متولده ۱۳۳۲ تهران، بازیگر و کارگردان ایرانی سینما و تئاتر است.

وی لیسانس بازیگری و کارگردان تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می‌باشد.

وی فعالیتش را از تئاتر و از سال ۱۳۵۰ شروع کرد. پس از آن در سال ۱۳۵۹، وارد تلویزیون شد.

بازیگری در فیلمهای سینمایی مرک یزدگرد، مقاومت، مسافران، دیدار، چند میگیری گریه کنی، و ... فیلم های تلویزیونی امام علی، مختارنامه، خروس، فاصله، عیاران و .. از جمله فعالیت های وی محسوب می شود.

وی همچنین کارگردانی و بازیگری چندین تئاتر را نیز در کارنامه ی هنری خود دارد.

حسین محب‌اهری نیر متولد ۱۳۳۰ در تهران و بازیگرتئاتر، تلویزیون و سینما و اهل ایران است.

وی لیسانس ادبیات فارسی را از مدرسهٔ عالی ادبیات و زبان‌های خارجی در سال ۱۳۵۸ دریافت کرده و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۵ با ایفای نقش کوچکی در فیلم رابطه به کارگردانی پوران رخشنده آغاز کرد.

او همچنین از سال ۱۳۵۰ به عکاسی تجربی و تئاتراشتغال داشته است.

حسین محب اهری در دهها فیلم سینمایی، تئاتر و فیلم تلویزیونی حضوری درخشان داشته است.

همچنین عبدالحسین لاله دکترای تخصصی سینما دارد و عضو هیات علمی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران است.

وی مدرس دانشکده سینما و تئاتر، مدیر گروه نمایش دانشگاه نبی اکرم تبریز، نویسنده و کارگردان تئاتر ، نویسنده بیش از ۱۵ کتاب در زمینه سینما و تئاتر ازجمله تبیین جایگاه ادبیات داستانی در نمایش و تخیل در عصر سینما دیجیتال و نویسنده بیش از ۳۰ مقاله علمی پژوهشی در نشریات معتبر داخلی و خارجی است.

گفتنی است سیروس همتی متولد سال ۱۳۵۱ در شهر تهران است. تحصیلات او کارشناسی ریاضی از دانشگاه تربیت معلم بوده و تخصص او طراحی صحنه ،نویسندگی، کارگردانی و بازیگری است و بازی او در فیلم سینمایی مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی و سریال مناسبتی ماه مبارک رمضان خداحافظ بچه به کارگردانی منوچهر هادی او را بیش از پیش مورد توجه و علاقه هنردوستان قرارداد.

این بازیگر و کارگردان تئاتر سال‌ها پیش در «خاک سرخ» ابراهیم حاتمی کیا و «آشپزباشی» محمدرضا هنرمند، نقش کوچکی ایفا کرد و تجربه بازی در چند تله‌فیلم و فیلم سینمایی را داشت.

همچنین داریوش نصیری متولد ١٣٥٩، کارگردان، بازیگر، نویسنده، نقال، منتقد، مدرس و فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما و ارتباطات است.

تدریس بازیگری، بازی در فیلم های سینمایی، تلویزیونی، تئاتر ، نویسندگی و کارگردانی ، نقالی، عروسک گردانی، دریافت جوایز متعدد در رشته های و جشنواره های مختلف از جمله فعالتها هنری این هنرمند است.

سامان خلیلیان نیز داراری مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی است.

وی کارگردانی ٢٢ اثر، نویسندگی ١٣ اثر، بازیگری در ٩ نمایش، و طراحی صحنه ٩ نمایش را برعهده داشته است که به واسطه آن جوایزی همچون کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر خیابانی مریوان برای کارگردانی نمایش خیابان یکطرفه در سال ٩٠، تقدیری از سوی هیات داوران جشنواره تئاتر فجر در سال های ٨٨ و ٩٠ برای دو نمایش «شما چی میگید» و «خیابان یکطرف»، کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان در سال ٩٠ و .... در کارنامه هنری خود دارد.

براساس این گزارش یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران مردادماه جاری گروهها و نفرات برتر خود را معرفی خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار