دوست و همرزم شهید حاج حسین بصیر :
می گوید: حاجی بی آنکه به کسی بگوید، نیمه های شب از مکه برگشت. اگر مردم فريدونكنار مي دانستند بيشترين استقبال را مي كردند. گويي نمي خواست مزاحم آنها شود.
کد خبر: ۸۹۰۰۳۱۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج ،عبدالله تورانداز، دوست و همرزم شهید حاج حسین بصیر با اشاره به زمینه آشنایی اش با این شهید گفت:  حاجی همیشه مورد احترام مردم فریدونکار بود. قبل از انقلاب با هم آشنا شدیم و بعد از انقلاب، تصمیم داشتیم به افغانستان برویم. به عنوان يك افغاني، كارت هم گرفتيم. حاجی به همراه سردار شاليكار و چند تا از بچه هاي بابلسر و شهرهاي ديگر به فرودگاه رفتند و از آنجا برای 20 روز راهی افغانستان شدیم که جزئیات کارمان را نمی توانم بگویم. از آن موقع به بعد ارتباطم با حاجی نزدیکتر شد.
 
وی ادامه داد: شخصيت مردمی و مذهبي داشت و در آن زمان، یکی از طرفداران روحانيت بود و اکثر اوقات در مسجد به کارهای مذهبی می پرداخت و جوانان را جذب آنجا می کرد.
 
دوست شهید بصیر افزود: او جزو اولين گروه های اعزامی استان مازندران بود که در مهر سال 59  به سر پل ذهاب رفتند.  روزی به من هم گفت به آنجا بروم. قبول کردم و پیشش رفتم. شرایط گاهی برایم دشوار می شد اما حاجی با خوش خلقی اش، تحت تاثیرم قرار می داد.
 
تور انداز با نقل خاطره ای از شهید بصیر، تاکید کرد: وقتی از مکه برگشت، گفت که برای همه ما در آنجا دعا کرده است. او از آنجا هدايايي برای دوستان و همرزمانش آورده بود. اولین بار که او را دیدم، روحیه اش تغییر کرده و صورتش نورانی شده بود. زیارت خانه خدا، او را به خدا ن نزدیک تر و آماده شهادت کرده بود.
 
وی افزود: حاجی بی آنکه به کسی بگوید، نیمه های شب از مکه برگشت. اگر مردم فريدونكنار مي دانستند بيشترين استقبال را مي كردند اما نصف شب بود که به من خبر دادند.  گويي نمي خواست مزاحم مردم شود و همه از دینداری اش تعریف کنند، چون این چیزها برایش مهم نبود.
 
دوست و همرزم شهید بصیر در پایان خاطر نشان کرد: در یگانمان بودم که سردار فرهادي، یکی از مسئولان پادگان این خبر را به من داد. در آن لحظه ناراحت و دلتنگش شدم. مسئولین قرارگاه که حاجی را از نزدیک می شناختند، برایش مراسم بی نظیری برگزار کردند تا یادش را گرامی بدارند. حتی یکی از يگان هاي لرستان که حاجی را می شناختند، متأثر شدند و در این مراسم شرکت کردند.
ارسال نظرات